کد خبر 999755
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
خبر استاندارد نبودن برخی از محصولات غذایی صحت دارد؟

در کنار هم قرار دادن مشکلات ایجاد شده توسط سازمان استاندارد نشان می‌دهد این سازمان آن طور که باید در 6 سال اخیر فعال و پویا نبوده است.

به گزارش مشرق، اسمش «ذرت دامی» است و شاید تصور شود که چون مصرف دام است، وارد چرخه خوراکی انسان نمی‌شود اما به عقیده کارشناسان هر آنچه که دام مصرف می‌کند در شیر و گوشت تاثیرگذار خواهد بود بنابراین اگر خوراک دام آلوده باشد، آلودگی با یک واسطه وارد چرخه خوراکی انسانی می‌شود؛ اخیرا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان کرده بود: «۱۳ شرکت دولتی با ۳۵ میلیون دلار ارز تخصیص‌یافته توسط بانک مرکزی در سال ۹۵، ۴۹۱ هزار تن ذرت آلوده به سم آفلاتوکسین را وارد کشور کردند. از این مقدار ۳۵۰ هزار تن در کشور توزیع شده است و هر دامی که از این ذرت‌ها استفاده کرده باشد، شیر و محصولات لبنی آن آلوده می‌شود.»

اما حمید ورناصری، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام معتقد است حجم واردات ذرت‌های آلوده به سم آفلاتوکسین 140 هزار تن است و مربوط به 3 سال پیش که توسط بخش خصوصی وارد کشور شده است.


نکته حائز اهمیت در این بین که کمتر به آن توجه شده است، واردات آسان ذرت‌های آلوده است؛ ذرت‌هایی که سال گذشته حتی به چرخه تولید اسنک نیز رسید و به طور مستقیم در چرخه خوراک انسانی قرار گرفت؛ در این باره سازمان استاندارد درباره چرایی رسیدن اسنک‌های آلوده به دست مصرف‌کنندگان گفته بود: «به لحاظ استاندارد کاری که باید صورت می‌گرفته کنترل‌ها بوده که طی این مراحل با موردی مواجه نشدیم که بخواهد آیتم‌های استاندارد را زیرسؤال ببرد و آن را مشکوک اعلام کنیم یا بگوییم استاندارد ندارد.»


نیره پیروزبخت، رئیس‌سازمان استاندارد نیز گفت: «طبق قانون برنامه ششم و هم طبق قانون ایمنی زیستی، وزارت جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست مسئولیت تراریخته را دارند و سازمان استاندارد حتی طبق قانون ایمنی زیستی به‌عنوان همکار هم شناخته نشده است؛ مواد غذایی وارداتی از لحاظ تراریخته بودن از سوی سازمان استاندارد بررسی نمی‌شوند.»


توجیه‌ها و استدلال‌های سازمان ملی استاندارد بیش از آنکه منطقی باشد، بامزه بود! این سازمان یکی از گلوگاه‌های واردات و صادرات شناخته می‌شود و اگر محصولی بخواهد به چرخه مصرف برسد باید استانداردهای لازم را کسب کند؛ با این حال و با وجود چنین سازمان عریض و طویلی این حجم از ذرت آلوده به راحتی وارد کشور و چرخه مصرف شده و انگشت اتهام به سمت سازمان استاندارد نشانه رفته است.


اما مشکلات این سازمان تنها به مسئله واردات ذرت‌های آلوده ختم نمی‌شود. سازمان استاندارد باید به چرایی ‌تخلف‌های صورت گرفته در واردات و تولید خودرو نیز پاسخ دهد!


سوءاستفاده 744 میلیاردی با مشارکت سازمان استاندارد


واردات خودروی «تیوولی» توسط شرکت «رامک خودرو» و تایید مصرف سوخت پایین آن توسط سازمان استاندارد از جمله پرونده‌هایی است که هم اکنون توسط قوه قضائیه در حال پیگیری است؛ نکته حائز اهمیت درباره این پرونده اهمال سازمان استاندارد در تایید میزان سوخت مصرفی این خودرو است.


بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف سوخت ترکیبی این خودرو طبق آنچه پایگاه‌های معتبر بین‌المللی در حوزه خودرو تعیین کرده‌اند تا حدود 7/6 لیتر در هر 100 کیلومتر برآورد شده است، این در حالی است که تاییدیه سازمان استاندارد مصرف 5/5 لیتر در هر 100 کیلومتر را برای این خودرو نشان می‌دهد! شاید این سؤال مطرح شود که تفاوت در اعلام مصرف سوخت چه پیامدی در پی خواهد داشت؟


تفاوت تعرفه واردات خودروها بسته به میزان حجم موتور و سوخت مصرفی آنها متفاوت است؛ به عنوان نمونه خودروی تیوولی با حجم موتور 1597 سی‌سی مشمول 75درصد حقوق و عوارض گمرکی است؛ علاوه‌بر این با توجه به حجم سوخت (7/6 لیتر در هر 100 کیلومتر) به ازای هر دستگاه مشمول اسقاط 6 دستگاه خودرو می‌شود، این در حالی است که طبق تاییدیه سازمان استاندارد درباره میزان مصرف سوخت این خودرو مشمول اسقاط 2 دستگاه خودرو می‌شود؛ یعنی بیش از 60 درصد تخفیف در هزینه اسقاط خودرو! لازم به ذکر است که واردکنندگان هزینه‌ای معادل 30 میلیون ریال را به ازای هر خودروی اسقاطی پرداخت می‌کنند. با این شرایط شرکت «رامک خودرو» با کمک سازمان استاندارد توانسته سودی معادل 120 میلیون ریال به ازای واردات هر دستگاه تیوولی و مجموعا بیش از 700 میلیارد ریال معادل 24 هزار و 800 دستگاه خودروی اسقاطی را به جیب بزند! بلاشک سازمان استاندارد با عدم نظارت کافی و صدور تاییدیه مصرف سوخت مجعول، زمینه وقوع چنین سوءاستفاده‌ای را ایجاد کرده است.


البته تخلف‌های سازمان استاندارد در حوزه خودرو منتهی به پرونده «رامک خودرو» هم نمی‌شود؛ تأییدیه‌های استاندارد یکی از خودروسازان بزرگ کشور تنها تا دی‌ماه 98 دارای اعتبار است، این در حالی است که این خودروساز در اقدامی خلاف قانون بدون اخذ تأییدیه‌های استاندارد برای سال بعد، اقدام به پیش فروش خودروهای سال 99 خود کرده است. اقدامی که در کمال تعجب سازمان ملی استاندارد از آن چشم‌پوشی کرده است! تساهل و تسامح این سازمان پیشتر هم شامل شرکت‌های خودروساز شده بود تا جایی که آنها اقدام به حذف برخی امکانات رفاهی و حفاظتی خودرو و عرضه آنها با اخذ وجه تحت عنوان «آپشن» کردند!


از قصور سازمان استاندارد در حوزه خودرو که بگذریم به تهدید امنیت غذایی جامعه می‌رسیم؛ کوتاهی سازمان استاندارد در 6 سال اخیر سبب شده تا زمینه واردات دانه‌های روغنی آلوده فراهم‌تر شود.


گسترش روغن‌های تراریخته در سایه کوتاهی استاندارد


یک بررسی ساده در بازار مواد غذایی نشان می‌دهد طی 6 سال اخیر مسئله ورود «تراریخته» به سبد خوراکی جامعه گسترش یافته است؛ در این بین روغن یکی از مواد غذایی پر مصرف و با اهمیتی است که اتفاقا نمونه‌های تراریخته‌اش افزایش چشم‌گیری داشته است.


سازمان استاندارد مدعی است طبق قانون برنامه ششم توسعه و قانون ایمنی زیستی وظیفه‌ای در امر بررسی مواد غذایی تراریخته ندارد، اما کارشناسان معتقدند که این سازمان، استاندارد دانه‌های روغنی وارداتی را تایید می‌کند و ورود دانه‌های روغنی تراریخته به کارخانه‌های تولید روغن سبب شده تا حجم روغن‌های تراریخته موجود در بازار افزایش یابد؛ از سوی دیگر با توجه به اینکه سازمان استاندارد خود را در تعیین تراریخته بودن یا نبودن مواد غذایی مبرا دانسته بنابراین اگر دانه روغنی وارداتی نیز تراریخته باشد، محصول تولیدی برچسب تراریخته را دریافت نمی‌کند و کارخانه تولید روغن نیز می‌تواند محصول تولیدی را ارگانیک بداند، بنابراین در این راستا قصور سازمان استاندارد کاملا مشهود است.


در کنار هم قرار دادن مشکلات ایجاد شده توسط سازمان استاندارد نشان می‌دهد این سازمان آن طور که باید در 6 سال اخیر فعال و پویا نبوده است.


مدیریت ضعیف و امضاهای طلایی


دی ماه سال 92 پس از روی کار آمدن نیره پیروزبخت انتقادهایی به این انتخاب وارد بود؛ نداشتن مدرک تحصیلی مرتبط و سوابق نه چندان چشمگیر وی از جمله مواردی بود که نشان می‌داد پیروزبخت گزینه مناسبی برای مدیریت سازمان استاندارد نیست؛ امروز پس از گذشت 6 سال از مدیریت وی، حجم تخلفات و کم‌کاری‌ها به قدری است که طبق شنیده‌ها صدای برخی مقامات دولت را هم درآورده است.


مرور عملکرد سازمان استاندارد در مدت ریاست نیره پیروزبخت نشان می‌دهد وی از توانایی کافی برای مدیریت منسجم و هدفمند برخوردار نبوده است؛ تغییر 6 معاونت مالی و اداری، تغییر 4 رئیس‌پژوهشگاه، تعطیلی آزمایشگاه‌های مرجع، استفاده از مشاوران دوتابعیتی، تعدد سفرهای خارجی و همراه بردن افراد غیرمسئول، نفوذ فساد در بدنه سازمان و بازداشت برخی مدیران و کارمندان توسط سازمان‌های امنیتی و نظارتی از جمله مشکلاتی است که در مدت حضور وی در سازمان استاندارد رخ داده است.


از آنجایی که سازمان استاندارد نقش به سزایی در رونق تولید و افزایش کیفیت کالاهای داخلی دارد، انتظار می‌رود این سازمان با تسهیل شرایط دریافت تاییدیه استاندارد و کیفیت به حرکت رو به جلوی تولید داخلی کمک کند؛ با این حال به نظر می‌رسد طی 6 سال اخیر این سازمان با فاصله گرفتن از اصل اقتصاد مقاومتی، نه تنها به بخش خصوصی کمک نکرده است که صف دریافت استاندارد را طولانی‌تر کرده است، به‌گونه‌ای که متقاضیان برای رسیدن به جلوی صف ناچار به پرداخت رشوه می‌شوند که نتیجه‌اش بازداشت برخی از نیروهای سازمان استاندارد طی مدت اخیر شده است.


علاوه‌بر این یکی از وظایف مهم سازمان استاندارد تدوین استانداردهای جدید است؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد این سازمان در 6 سال گذشته نه تنها دستاوردی در این زمینه نداشته بلکه حجم استانداردهای تدوین شده روند کاهشی داشته است، در مقابل یکی از اقدام‌های چشمگیر سازمان استاندارد در مدت اخیر سفرهای خارجی متعددی است که رئیس‌سازمان به همراه بستگان خود برای شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی داشته است.


دور دنیا با سازمان استاندارد


غیبت‌های مکرر پیروزبخت در سازمان استاندارد و تعدد سفرهای خارجی وی تا حدی است که وی را باید پس از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، دومین مدیر دولتی از نظر تعداد سفرهای خارج از کشور دانست؛ سفرهایی که البته در قالب ماموریت انجام می‌شوند و در نهایت به دلیل حضور خانوادگی و عدم استفاده از کارشناسان استاندارد در مجامع بین‌المللی دستاوردی به همراه ندارند!


تعداد روزهایی که پیروزبخت در مدت ریاستش در سازمان استاندارد در سفرهای خارجی سپری کرده است حدود 300 روز برآورد می‌شود که عددی قابل توجه است! حضور یک‌ساله وی در ماموریت‌های خارج از کشور در مدت 6 سال مدیریت‌اش این سؤال را مطرح می‌کند که آیا این حجم از ماموریت خارج از کشور در حیطه وظایف رئیس‌سازمان استاندارد تعریف شده است؟


پیشتر تارنمای خبری الف از سفرهای خارجی متعدد رئیس‌سازمان استاندارد خبر داده بود. این پایگاه خبری به حضور آشنایان و بستگان خانم پیروزبخت در این سفرها نیز انتقاد کرده بود اما سازمان استاندارد در پاسخ به این خبر تنها به حضور بستگان رئیس‌سازمان در سفرهای خارجی پاسخ داد و این اقدام را با پروتکل لزوم همراه شدن یک محرم با رئیس‌سازمان در سفرهای خارجی توجیه کرد. اما روابط عمومی این سازمان تعداد بیش از حد سفرهای خانم رئیس ‌را تلویحا با سکوت خود تأیید کرد. این سازمان پاسخ نداد که بر فرض همراهی محارم در سفر، چرا سازمان استاندارد برای بستگان خانم رئیس، مجوز حضور در اجلاسیه‌های بین‌المللی را گرفته است؟ بستگان ایشان که مسئولیتی در سازمان استاندارد ندارند چگونه بدون هیچ صلاحیتی جای کارشناسان سازمان استاندارد را در مجامع بین‌المللی گرفته‌اند و کشور را از حضور مؤثر در این مجامع محروم کرده‌اند!؟


تعطیلی پژوهشگاه و آزمایشگاه‌ها


رئیس ‌سازمان استاندارد در حالی بیش از 300 روز به سفرهای خارجی خود اختصاص داده که کمتر از 30 روز به سفرهای استانی و سرکشی از مراکز این سازمان در استان‌های کشور پرداخته است. مسئله تاسف برانگیزی که سبب شده تا بسیاری از آزمایشگاه‌های استانی تعطیل شوند و دفاتر استانی آن طور که باید به وظایف خود عمل نکنند تا جایی که دیگر نقش نظارتی سازمان بر کیفیت کالاها و نمونه برداری از کالاها کم رنگ شده است.


به شکلی مشابه شرایط پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد نیز دست‌کمی از آزمایشگاه‌هایش ندارد. صدمات انتصاب‌های ناموجه و غیرکارشناسی در پژوهشگاه سازمان موجب شده تا آزمایشگاه‌های مستقر در پژوهشگاه که می‌بایست به عنوان آزمایشگاه مرجع کشور ضامن ایمنی و امنیت غذایی و کلیه محصولات مورد استفاده مردم باشد و یا به تولیدکنندگان و سایر مراکز در زمینه استاندارد و کیفیت کالا مشاوره دهد، علیرغم هزینه‌های فراوان در گذشته برای به‌روزرسانی، امروز تقریبا بی‌استفاده و بی‌اثر شده‌اند. علاوه‌بر این به نظر می‌رسد پژوهشگاه سازمان استاندارد حیاط‌خلوت مالی این سازمان شده است، به گونه‌ای که از محل اعتبارات پژوهشی به پژوهشگاه پرداخت صورت می‌گیرد اما اعتبار تخصیص یافته در قالب هزینه‌های جاری به سازمان بازمی‌گردد که خلاف صریح قانون است. اتفاقی که جابه‌جایی‌های متعدد در معاونت‌ امور مالی سازمان و ریاست پژوهشگاه را می‌توان شواهدی از آن در نظر گرفت.


از تخلف در انتخاب ریاست سازمان تا انتصاب‌های مسئله‌دار


پیروزبخت در حالی آذر ماه 1392 با کم‌ترین تحصیلات و سوابق مدیریتی به ریاست سازمان ملی استاندارد رسید که همسرش روابط نزدیکی با فردی پرحاشیه و البته پرنفوذ در دولت داشت. در کنار این انتصاب استثنایی تخلف شورای عالی استاندارد در تغییر مدیریت سازمان ملی استاندارد نیز قابل توجه است.


در حالی که طبق ماده 21 قانون سازمان، تغییر رئیس‌سازمان ملی استاندارد از وظایف شورای عالی استاندارد است اما در اقدامی فوق‌العاده پیروزبخت نه از طریق شورای عالی استاندارد که بر اساس تصمیم هیئت دولت به ریاست این سازمان انتخاب شد. هیئت دولتی که دوست همسر خانم رئیس‌از نفوذ خوبی در میان آنها برخوردار بود. در سایه چنین مدیریتی عزل و نصب‌های نسنجیده تا به امروز باعث شده افراد فاقد صلاحیت تصدی پست‌های مهم سازمان را برعهده بگیرند که موجبات خرابکاری و تصمیمات غلط را در سازمان فراهم کرده‌اند؛ در مواردی حتی به کارگیری افرادی که پیش از این دارای سوءسابقه و پرونده منفی در حراست این سازمان بوده‌اند به چشم می‌خورد. حراستی که ظاهرا این روزها تصمیم گرفته تا چشم خود را بر تمام تخلفات رخ داده در سازمان ملی استاندارد ببندد و اگر نگوییم همدست این سرمایه‌سوزی‌ها بوده دست‌کم بی‌تفاوت از کنار این فجایع مدیریتی گذشته است!


یکی از این فجایع حوزه نظارت بر اجرای استاندارد سازمان است که مسئول مربوطه‌اش به دلیل اهمال و عدم حضور در سازمان، بسیاری از ماموریت‌هایش انجام نشده و سهم عظیمی در تعطیلی واحدهای تولیدی دارد؛ به نحوی که در حال حاضر سهم واحدهای تولیدی دارای مهر استاندارد کمتر از نصف واحدهای دارای مهر ابطال شده و یا تعطیل است.


آنچه در مجموع می‌توان گفت، حال ناخوش سازمان استاندارد در سایه بی‌تدبیری دولت تدبیر و امید است؛ سازمانی که روزگاری با خارج شدن از زیرمجموعه وزارت صنعت به نهادهای زیر نظر ریاست جمهوری پیوست تا محدوده نظارت و خدماتش گسترده‌تر شود و سازمانی ملی لقب گرفت حالا کم‌فروغ‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند و عملا نقش مؤثر خود را در فضای صنعت و تجارت از دست داده است. حال باید دید با این حجم از کم‌کاری و تخلف در سازمان ملی استاندارد، رئیس‌دولت چه تدبیری برای احیای این نهاد بسیار مهم و در واقع استاندارد شدن سازمان استاندارد دارد!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 83
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    24 2
    ظاهراً افراد کارآمد زیادی بخاطر جناح بازی رئیس این سازمان به حاشیه برده شده اند. نتیجه اش واردات 500 تن ذرت آلوده نتیجه اش واردات پالم سرطان زا نتیجه اش واردات قطعات بی کیفیت خودرو نتیجه اش ساخت خودرو غیر استاندارد و بی کیفیت نتیجه اش ......
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    21 1
    با عرض سلام اوضاع سازمان مزبور اسفبار تر از آن چیزی است که در گزارش آمده است گزارش خیلی با احتیاط تدوین شده است
  • فریدوون NL ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    24 0
    مسئولیت این فاجعه متوجه آقای فریدون خان می باشد که در دفتر ریاست جمهوری این فاجعه را رقم زده است. این نتیجه انتصابهای فامیلی است و خانم رئیسه فعلی هم در این منجلاب گرفتار شده است بماند کارنامه ایشان که کیهان به بخش بسیار کمی با احتایط پرداخته است. چه شخصیتهای بزرگی که از این سازمان خارج شدند.
  • GB ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۷
    21 0
    با سلام مگر از استاندارد چیز دیگری باقی مانده مدتی است فاتحه استاندارد خوانده شده است با محبتی که جناب فریدون در حق این سازمان فرمودند
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    18 0
    جناب اقای ریس جمهور با ستاندارد چه کردید.توجیه شما فقط. این بود که در سازمان های اجرایی بگویید .که زن هم کارامد است.به چه قیمتی .
  • DE ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    19 0
    فساد مالی در استاندارد غوغا می کند
  • عباسی IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    19 0
    از مسولان.توقع داریم که تحولی ایجاد شود وسکان سازمان استاندارد به افراد با سواد باتقوا.وخارج از سیاست انتخاب شود.واز سازمان بازرسی خواهش میکنیم گزارشی از این 6 سال تحول قوه قضایه دهد وبرخورد شود.
  • DE ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۹
    22 0
    پیروز بخت خیلی میترسه که بهش بگن برو خدا حافظ و تاریخ مصرفت تموم شده به همسن دلیل دوره ای مدیرها رو میخاد و بهشون تذکر میده که شما دنبال این پست منو رو بگیرید و البته بعد چند ماه یا طرف خودش میره یا عزلش میکنه
  • احمدی IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    18 0
    به به هر دم از این باغ..... اونوقت می گویند چرا وضع خوردروها و هوا تهران، .... درست نمی شود!!!!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    18 0
    بنده کارمند این خانم ریس بودم به نقل از خودشون سفرهای خارجی شون رو نوبتی و به عنوان جایزه بین 2 فرزندشون تقسیم میکردن و بچه هاشون مشخص کرده بودن کدوم کشورهارو دوست دارن ببینن
  • رضایی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۰
    14 0
    از قوه قضایه خواهش میکنیم همان طور که .حکم اقای فریدون را صادر کرد .تکلیف سازمان استاندارد را روش کنند که ریس این سازمان بازنشسته است.قانون را رعایت کنند.مگر این خانم چه فرقی با این افراد دارد
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    13 0
    اینجا شما می خونید تعطیلی آزمایشگاه ها و پژوهشگاهها ولی این یعنی افزایش کالا های بی کیفیت داخل کاهش بازار بین المللی تولیدات داخل ورود کالاهای بی کیفیت خارجی در کشور افزایش قاچاق عمل نکردن به اقتصاد مقاومتی که برای استاندارد وظیفه تعیین کرده ؟ یعنی آلودگی هوا یعنی سم افلاتوکیسین یعنی عدم کنترل سموم یعنی بیمارهای خاص یعنی سرطان دستت درد نکنه آقای فریدون
  • رضا منیعی IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    13 0
    با سلام میخواستم ببینم خانم پیروز بخت در تمام مصاحبه هاشون گفتن قراره فلان کار رو بکنیم قرار بهمان کار رو بکنیم به کدوومش عمل کردن؟ چه کسی پیگیری میکنه؟ اصلا بسته حمایت از تولیدشون از پارسال تا حالا نتیجه اش چی بوده؟ از مجلس محترم خواهش می کنم طرح تفحص از سازمان رو کلید بزنن فقط به یک دلیل برای تضیع حقوق مشتریان و شهروندان در اثر عدم نظارت استاندارد در بازار استاندارد چه کرده
  • DE ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    14 0
    صد رحمت به دختر نعمت زاده که تو دادگاه چادر سرش کرد پیروز بخت بعد از چاپ این مقاله واسه سواستفاده از اسم امام چادر سر کرده رفته مرقد امام و با هزینه سازمان و بیت امال از خودش عکس میگیره و کل صفحه خبر سازمان عکس ایشون با چادره کاش در مورد اجرای استاندارد مینوشتی کاش خبر یک موفقیت کاری میذاشتی
  • ناشناس IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    6 0
    این
  • برزو IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    0 12
    باسلام با این حرفها سرکار خانم پیروز بخت نا امید نمیشه چون اکثریت پرسنل سازمان از ایشان رضایت کامل دارند .پس خدا هم راضیه
    • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
      10 0
      اولا پرسنل ناراضی هست دوما حرف سر وظایف سازمان هست که قانون براش معین کرده
  • محمدی IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۱
    1 8
    و مکرو ومکرالله والله خیرالماکرین . دست ازدسیسه بردارید به فکر عاقبتتان باشید در ایران اسلامی مثل چنین مدیر لایقی کم پبدا میشه درود بر شرف سرکار پیروزبخت
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      2 0
      ماشاالله بپا :)
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    9 0
    سلام دست کیهان درد نکنه از وقتی که گزارش رو چاپ کردن پیروز بخت هم رفتن تجدید میثاق هم اینکه امروز رفتن تلویزیون ولی کاش خانم رییس در برنامه تلویزیونی نتیجه عملکردش رو در مورد رونق تولید می گفتن سه سال هست بسته حمایتی میگین کو نتیجه اش ؟ نتیجه پروژه های اقتصاد مقاومتی چی شد ؟
  • محمد علی IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 9
    اتفاقا" سازمان طی سالهای مدیریت مهندس پیروزبخت یک از بهترین سالهای خود را سپری میکند ( طیق آمار)تمامی ماهمکاران مدیون خدمات ارزنده ایشان در سطح جامعه و سازمان هستیم. از خشم الهی بترسیم
    • RU ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
      7 0
      اینجا عدد و رقم هست جواب این را بدهید اینجا ننوشتن سازمان چه خبره؟ منم مثل شما کارمند استانداردم آزمایشگاهها تعطیل هست یقینا شما کارمند استاندارد نیستین
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      5 0
      خدمات ارزنده برای خانواده خودشون یا خدمات ارزنده برای مردم؟؟ من استاندارد بودم و کامل مطالب اینجا نوشته شده رو تایید میکنم
    • JP ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      4 0
      اینکه بیای چشمات رو تک تک بندهای این خبر ببندی و حتی دلیلت رو نگی که از چی وضعیت فعلی استاندارد داری حمایت میکنی جای سوال هست، چرا همش تهمت میزنی؟ خب بیا بگو درسته این تخلفات کرده ولی فلان کار خیر رو هم کرده. خانم مدیر با پست های سازمان داره معامله میکنه، یه مدیر مالی سازمان داشت کلا عمر مدیریتیش شد 7 ماه!!
  • نعمت زاده IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    0 8
    با سلام من کارمندپزوهشگاه استانداردهستم کار من مستقیم با تولیدکننده ها میباشدخدایی ما که راضی هستیم هیچ بلکه تمامی ارباب رجوع ها هم از خانم پیروزبخت و مدیریت ایشان و شرایط سازمان راضی هستن والسلام به امید هدایت کور دلان
  • صادق IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    1 8
    معمولا" قطار در حال حرکت را با سنگ میزنند کار امروز و فردا هم نیست باید دید پشت قضیه چیه?
    • IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
      4 0
      واقعا در حال حرکته، تما با دنده عقب
  • فرزاد IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    11 0
    طرفداری نکنید خانم پیروزبخت اصلا تو سازمان هست .که بگیم ازش راضی هستیم.شش سال ایشان رییس هستن فقط به پرسنل وعده وعید دادن ایشان فقط دنبال بیزینس خودشون هستن تمام اختیارات دست 2 نفر که کل سازمان دقیق در جریانش هستن
  • فرامرزی IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    9 0
    اگه واقعا ادعا دارن همه چیز دوروغ وکذب .است چرا جواب کیهان رو نمیدن حتما میترسن چون همه میدونن چه بلایی سر سازمان اومده سازمان تعطیل است دوستان
  • غلام IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    10 0
    به عنوان یک کارمند خجالت میکشم بعد از متن روزنامه کیهان بگوییم کارمتد استاندارد هستم1212
  • فر IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    10 0
    با سلام دورود بر شرف روزنامه کیهان که نشان داد..مردم اینقدر ساده زود باور نباشند بلاخره خدا جای حق نشسته .باور کنید سازمان زنده شد با این متن صدرصد درست پرسنل سازمان به این باور رسیدن که خدا جای حق نشسته .از اقای رییسی خواهش میکنیم ورود کند سازمان از دست رفته اس ممنون
  • علی IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    10 0
    خانم پیروز بخت خواهش میکنیم از سازمان بروید شمابه سازمان خیانت کردید.گیرین کارت کانادا برای پسرتان گرفته عابروی سازمان را بردبد..بس کنید دیگه
  • وحید IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۲
    10 0
    از مجلس محترم خواهش میکنیم ورود کند خانم پیروزبخت بازنشته است..حیف از اینکه شما همکار ما هستید عمرتونو تو این سازمان گذرانده اید ولی این میز با شما چه کرد یا استفا بدهید ویاخودتون رو باز نشست کنید تاسازمان از دست شما نفس بکشد
  • DE ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    10 0
    دز مورد تخلف استاندارد در باره تیوولی مصاحبه مهربارسول کوهپایه زاده رو بخونید گفتن اینکار با تبانی شرکت زیر مجموعه استاندارد صورت گرفته البته کاملترش اینه زمستون پارسال چراغ خاموش خانم پیروز بخت جلسه گذاشت دوباره همون شرکت رو تایید کرد و لی سازمان بازرسی فهمید ورود کرد و اجازه درج تایید صلاحیتش رو سایت سازمان نداد
  • عدالت IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    1 3
    اگه اسناد محکمه پسند دارید رو کنید وگرنه خودتان را کوچک نکنید به زندگیتان بپردازید
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
      7 0
      اسنادش در مجلس شورای اسلامی دست نمایندگان است و امروز طرح تفحص از سازمان ملی استاندارد در مجلس کلید خورد
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      4 0
      اسنادش که گویا به سازمان بازرسی هم رسیده است
  • IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    8 0
    گویا نمایندگان تفحص از استاندارد را تو شهریور کلید زدن نود اقتصادی نامه اش را گذاشته بیش باد
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    8 0
    راستی دوشنبه می خواستن تولید خودرو های غیر استاندارد رو متوقف کنن یا چی ؟
  • غلامی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    7 0
    اهدنا الصراط المستقیم
  • DE ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    8 0
    خوب موضوع جدی شده و گویا باید اونا که زور گویی میکردن و فکر میکردن هر کاری میتونن بکنن باید جواب بدن گزارش امروز تابناک رو در مورد بندهای تحقیق و تفحص استاندارد بخوانید به امید رفع فسادها
  • حسن IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    0 7
    اگر فکر میکنید با رفتن ایشان به مناصب قبلیتان برمیگردید . خیال باطل در سر داری
    • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      6 0
      الان روت میشه کامنت بذاری
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      8 1
      استاندارد رو به نابودی است و تولید کننده ها و کسایی که مستقیم با استاندارد کار میکنند هم تاکید دارن روی این قضیه
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۳
    11 0
    من کارمند این خانم هستم استاندارد رو به مرز ویرانگی کشانده خواهشا رئیس جمهور محترم کاری کنن واقعا چرا به استاندارد به این مهمی بها داده نمی شود.
  • بدری IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    0 7
    خانم محترم چرا دروغ میگویید اصلا" کارمند خانم در حوزه ریاست وجود ندارد
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      5 0
      شما که از سازمان هستی حس میکنی مطالب این خبر نادرست است چرا به سازمان نمیگی جوابیه بدهد
    • DE ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
      3 0
      چقدر تو خوندن عجله داری گفته من کارمند این خانمم نگفته خانم هستم البته حوزه ریاست زیاد کارمند خانم داره
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      4 0
      آخ که چقدر ترسیدن شما از این متن لذت داره و کیف میده، نوبتش رسیده خیلی زود کسایی که تخلف کردند محاکمه می شوند.
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    9 0
    من دو سال در استاندارد بودم و باید گفت وضعیت خیلی راکد هست و اصلا سازمان پویایی نداره، یه جوری که انگار همه بی انگیزه ان
  • سید قاسم IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    1 8
    من از کارمندان سازمانم. ازهمینجا از خانم پیروزبخت بسبب زحمات و تلاش بی وقفه ایشان کمال قدردانی را دارم
  • سید قاسم 2 IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    6 0
    منم از زحمات ایشان به خاط واردات ذرت آلوده و امتیاز دادن به خودروی تیولی کمال تشکر رو دارم:))))
  • قاسم IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۴
    6 0
    باید کارمند سازمان باشی تا بفهمی تمامی مطالب این خبر درست است و باید فکری به حال سازمان شود.
  • شمسی IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۵
    0 5
    آخه میشه بگید شما چه خصومت شخصی با رییس استاندارد دارید که میخواهد تیشه به ریشه استاندارد بزنید . از این کارها دست بردارید
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      6 0
      ببخشید مگه دختر نعمت زاده رو محاکمه کردن خضومت شخصی بود؟؟؟
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
      5 0
      یه جوری میگی خصومت منی که که این گزارش خوندم نا امید شدم از وضع استاندارد! حتما کسایی که تخلف کردن و تو دادگاه هستن قاضی صلواتی باهاشون مشکل داشته!
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      3 0
      خصومت رو میشه تعریف کنی؟ کسی خیانت کنه به مردمش ملت باید ساکت بشینند؟
  • زهرا KR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    4 0
    من کارمند استاندارد استان البرز هستم.ما بخاطر مدیریت غلط ایشان ساختمان استانی نداریم و بهمین خاطر یک طبقه در ستاد کرج به ما داده اند که با وضع اسفباری آنجا کار می کنیم.خانم پیروز بخت در طول ۶ سال با وجود آنکه ما در ستاد هستیم فقط یکبار از ما بازدید کرد.کلی وعده وعید داد.در جلسه کارمندان اعتراض کردند و درخواست وقت نمودند.مدیرکل امور استانها گفت زودتر از ۳ ماه وقت نمی توانم بدهم.حال فکر کنید به ارباب رجوع بیچاره چه می گویند
  • سرشتی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    4 0
    با سلام جناب اقای ریسی خواهش میکنیم از شخص شما که این موضوع را رسیدگی فرمایید این خانم سازمان را نابود کرده.سازمان را امنیتی کرده است مگه اینجا سازمان تخصصی نیست چرا باید اینقدر امنیتی باشد که صدای اعتراض از سازمان بیرون نرود.
  • بزرگی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    4 0
    با سلام تمام اموال اداره در اختیار ریاست سازمان است ورود کند سازمان بازرسی. سازمان تمام تصمیمات سازمان در دست حراست سازمان است مگر اخنتیارات سازمان که زیر نظر نهاد ریاست جمهوری هست نباید نظارت شود
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    4 0
    اوه اوه چه کردند خانم مدیر، به به! کلا سنگ تمام گذاشتن تو نابود کردن سیستم و از هیچ تلاشی واس نابودی دریغ نکردند!
  • محمدغلامی IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    2 2
    کاملا" مشخصه که نمام این حاشیه از طرف رانده شدههای استاندارد هستند
  • الهام IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 2
    کاملا"مشخصه تمام این حاشیه ها ازجانبه رانده شدگان استاندارده
    • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      3 0
      اره خب خانم رییس با همدسی رفیقشون آقای فریدون خیلی کارا کردند، رفیقشون که بازداشت شدن به امید بازداشتی خانم مدیر
  • محمد علی غلامی IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 1
    تمام حاشیه ها فقط از سرطرف یک نفراست
  • کامنت IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    6 0
    الان روت میشه بازم تهمت بزنی
  • یونس IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
    0 0
    آنها که اخراج شدند راه برگشتی ندارند
    • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
      4 0
      ببخشید لطفا بیا راجع به این خبر حرف بزن سعی نکن مثل خیلی متهم ها رو به روی قاضی شلوغ بازی دربیاری و بخوای از بحث اصلی داستان دور کنی ذهن خوانندگان رو
  • بی طرف IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    4 0
    الان روت میشه بازم تهمت بزنی؟
  • رامبد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    7 0
    دوستان عزیز اینقدر جواب هم رو ندهیم البته منظورم همکاران سازمان هست .ولیاگه منطقی بخواهیم چالش کنیم.سازمان نابود شده چند تا از پست های سازمان دست ادم های غیر استانداردی ورود کردن خانم پیروز بخت روی پست های سازمان معامه میکند
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    5 0
    فرزندانشون با خودشون می بردند به سفرهای خارجی با بودجه سازمان استاندارد؟ چقدر مسئولین روشون زیاد شده! بعد داستان ذرت های آلوده واقعیه؟ چقدر وحشتناک هست، اینقدر سلامتی مردم براشون بی ارزش شده!
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      0 0
      هعی چی بگیم از این وضع کلا بهم ریخته همه چی
  • آرام IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
    0 5
    اطمینان دارم کسانی که حاشیه درست میکنند هیجکدام کارمند سازمان نیستند/
    • DE ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
      6 0
      یه فردی که قبلا با شریعتمداری کار میکرده و رابط پارلمانیش بوده امروز نوشته هزینه انتخابات ۹۶ از ستاد سوخت و سازمان استاندارد با استفاده از مافیای خودرو تامین شده و البته به دستور حسین فریدون دیگه حرفی باقی نمی مونه
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      0 0
      عجب پس اینایی که اینجا نظر دارند و اینقدر اطلاعات دقیق دارن از کجان!خیلی به خودتون مطمئن نباشین چون از وضع سیسم خبر ندارین
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۱
    8 0
    من کارمند سازمانم، مطلع هستم خانم پیروزبخت گرین کارت کانادا خانوادشون رو از طرف یه اقایی که دبیر جازه ملی کیفیت سازمان استاندارد (آقای منتصریان) و مقیم کانادا هستند رو گرفتند و به زودی با خانواده به کانادا می روند.
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
      0 0
      حتما پیش خاوری میرن، کلا جایگاه مدیران متخلف ایران این روزها کاناداست
  • ستایش IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 3
    دروغگو دشمن خداست تهمت زدن آسان است بفکر آبادانی کشور باشیم نه تخریب آن
  • شاهین IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۲
    0 0
    به امید بازداشت دروغگو ها و تهمت زنان بی ایمان
  • خوارزمی IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۴
    0 0
    با سلام
  • امیرعلی IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۹
    5 0
    سازمان هیچ خیری ندید از این خانم همش وعده تو خالی
  • سنجری US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۰
    2 0
    با سلام واحترام .تمامی اتفاقات وبدبینی همکاران داخل. سازمان ریس حراست سازمان است که باعث بانی نمام این اتفاقات است نمیدانیم چه سازمانی چه اورگانی بر روی ان نظارت میکند.
  • عباس IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۷
    0 0
    ریس حراست این سازمان باید جواب این اتفاقات را بدهد .چرا باید 2ماشین دولتی ان هم شاسی بلند از نوع سوزوکی در اختیار این. اقا باشد که در ظاهر خود را نماینده بیت المال اداره جلوه میدهد وزارت اطلاعات باید ورود کند واگر راست میگویند بررسی کنند. که این اقا چکاره است که خود را همه کاره سازمان میداند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس