کد خبر 999378
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۱
عباس موسوی نمایه

سخنگوی وزارت خارجه با تاکید بر اینکه حوادث اخیر در کشور عراق از سوی دولت، ملت و شخصیت‌های تاثیرگذار این کشور حل خواهد شد، گفت: این بحران‌ها تاثیری بر راهپیمایی باشکوه اربعین نخواهد داشت.

به گزارش مشرق به نقل از صداوسیما، سید عباس موسوی با اشاره به تحولات اخیر در چند شهر عراق گفت: دولت و ملت عراق، دولت و ملتی با سابقه، ریشه دار، بالغ و رشید هستند.

وی با بیان اینکه مردم عراق در طول سابقه تاریخی خود بحران‌های بسیاری را در این مدت پشت سر گذاشتند، افزود: ملت عراق چه در زمان اشغال از سوی نظامیان آمریکایی و پس از آن، با اتفاقات زیادی روبرو بوده اند، اما همواره توانستند با درایت و حکمت که حاصل اجماع همه احزاب، گروه‌ها و شخصیت‌ها در عراق بوده است، از این بحران‌ها عبور کنند.

بیشتر بخوانید:

وقتی زائران از عظمت اربعین می‌گویند+فیلم

موسوی به بیگانگان و کسانی که مترصد سوء استفاده از این وضعیت هستند، توصیه کرد: خودشان را به زحمت نیندازند چرا که این حوادث مسئله داخلی عراق است و به زودی از سوی دولت و ملت عراق و همه گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و مراجع بزرگوار و انسان‌های تاثیر گذار در داخل خود عراق رفع خواهد شد و جای هیچ نگرانی نیست.

سخنگوی وزارت امورخارجه همچنین با اشاره به سفر اربعین گفت: امسال پیش‌بینی ما این است که این مراسم معنوی با شکوه‌تر از سال‌های گذشته انجام خواهد شد و این اتفاقاتی که در آنجا رخ داده است، تاثیر ویژه‌ای در این راهپیمایی با شکوه و کنگره عظیم نخواهد گذاشت و سیل خروشان عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) چه در ایران و چه در مناطق مختلف جهان به این کاروان بزرگ خواهند پیوست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس