کد خبر 999119
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
کولاکوویچ

کارشناس والیبال ایران معتقد است که ایگور کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد و از این پس نیز باید استفاده از جوانان در ترکیب تیم ملی ادامه داشته باشد.

به گزارش مشرق، جبار قوچان‌نژاد درباره عملکرد تیم ملی والیبال ایران مقابل برزیل در رقابت‌های جام‌جهانی ۲۰۱۹ ژاپن گفت: پیش از آغاز این رقابت‌ها در صحبت‌های خود اعلام کردم که تیم ملی ایران باید جدا از بحث مدال و نتیجه، جوانان خود را در این رقابت‌ها به کار گیرد. این رقابت‌ها اهمیت چندانی ندارد و باید به آینده سازهای خود فرصت دهیم تا خودشان را در این رقابت‌ها پیدا کنند، اما از آنجایی که کولاکوویچ تنها به دنبال نتیجه است با تیم اصلی شروع کرد. چون عملکرد بازیکنان به دلیل خستگی زیاد خوب نبود، با اجبار جوانان را به کار گرفت.

بیشتر بخوانید:

واکنش معروف به باخت ایران مقابل برزیل

او ادامه داد:‌ جوانان ما بازی به این سختی را تجربه کردند و جدا از نتیجه، این یعنی خدمت به والیبال ایران. کار درست هم همین است که در این رقابت‌ها با بازیکنانی مثل کریمی، اسفندیار، یلی و ... به میدان برویم تا آن‌ها را آماده کنیم. از نظر من نتیجه هم خوب بود. اما به نظرم وقتی جواد کریمی جواب نداد باید از معروف در کنار جوانان استفاده کنیم. از خلاقیت معروف استفاده کنیم تا جوانان ما هم جواب دهند.

قوچان‌نژاد ادامه داد: جدا از بحث اینکه با ۱۳ بازیکن اعزام شدیم و الآن پس از مصدومیت قائمی ۱۲ نفر هستیم، باید در ادامه رقابت‌ها هم از جوانان خود استفاده کنیم تا برای ما دو سر برد باشد. نفراتی مثل عبادی‌پور، موسوی، غفور و معروف استراحت می‌کنند، آسیب دیدگی‌های کهنه‌ آن‌ها برطرف می‌شود، روحشان از والیبال زدگی نجات پیدا می‌کند و برای آینده تجدید قوا می‌کنند. در سوی دیگر نیز جوانان ما میدان می‌بینند و آماده میدان‌های بزرگ‌تر می‌شوند. علاوه بر اینکه دیدید در دو بازی مقابل کانادا و استرالیا دو برد بسیار خوب را با این نفرات کسب کردیم. این روند استفاده از جوانان باید ادامه پیدا کند.

او با بیان اینکه برای جوانگرایی در تیم ملی والیبال ایران نباید زمان را از دست داد، اظهار کرد: ما زمان خیلی زیادی مانند رقابت‌های لیگ ملت‌ها و بازی‌های آسیایی را برای جوانگرایی در تیم ملی از دست دادیم و الآن دیگر نباید فرصت سوزی کرد. در بازی مقابل برزیل جوانان ما عملکرد قابل قبولی داشتند و این موضوع طبیعی است که در پوئن‌های بالا و حساس تمرکز خود را از دست بدهند، چون تجربه کافی را نداشتند و در مقابل با بهترین و پر افتخارترین تیم دنیا بازی می‌کردند که تجربه بسیار زیادی دارد.

قوچان‌نژاد با بیان اینکه کولاکوویچ جسارت مربیگری ندارد، ادامه داد: در بازی مقابل برزیل بازیکنان جوان تیم ملی روز خوبی را پشت سر گذاشتند و در سرویس‌ها و حملات عملکرد آن‌ها رضایت بخش بود. با این حال در برخی مواقع کادرفنی می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد که به دلیل نبود جسارت نزد کولاکوویچ در کار مربیگری، این تصمیمات گرفته نشد. کولاکوویچ این موضوع را بارها نشان داده است که در مربیگری تنوع ندارد، ریسک پذیر نیست و جسارت کافی برای ایجاد تغییرات را ندارد. اینکه او در گرفتن وقت استراحت‌ها و تعویض‌ها ضعیف عمل می‌کند نیز به همین دلیل است.

او در پاسخ به این سوال که آیا نبود نظارت رئیس فدراسیون روی عملکرد کادرفنی تاثیر دارد؟ اظهار کرد: متاسفانه ما کلا در این موضوع مشکل داریم. متاسفانه الآن در شرایطی نیستیم که بتوانم به کولاکوویچ بگوییم چه کاری را بکند و چه کاری را نکند. چون اگر زمانی بخواهیم او را تغییر دهیم منابع مالی کافی نداریم. یکی از دلایلی هم که با او تمدید کردیم همین موضوع است. اما موضوع مهم با احترام به همه رشته‌های ورزشی این است که والیبال بعد از فوتبال پر هوادارترین و پر ترافیک‌ترین رشته ورزشی در ایران به شمار می‌رود و باید نظارت دقیق روی برنامه‌های آن داشت. باید هر چه سریع‌تر تکلیف رئیس مشخص شود تا برنامه‌های چهار ساله این فدراسیون را مشخص کند.

قوچان‌نژاد در پایان گفت: کولاکوویچ تنها به کسب نتیجه فکر می‌کند تا بعدا برای بستن قراردادهایش عناوین خود را بیان کند، اتفاقی که باعث شد بیشترین آسیب به والیبال ایران زده شود. امیدوارم او از این پس به بازیکنان اصلی تیم استراحت دهد تا آسیب دیدگی  آن‌ها برطرف شود و با استفاده از بازیکنان جوان کار را پیش ببرد تا این نفرات نیز برای سال‌های بعد آماده شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    19 1
    فدراسیون احمق رانتی
  • علی IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    1 1
    100 بعد اعضای تیم ملی معروف، عبادی پور، موسوی و...
  • NL ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    5 0
    میتونید بجای ایشون یه گلدون تو تیم بذارید ببینید بهتر از نتایجی که الان بدست آورده، بدست میاد، نه تایم سر موقع تو بازی میگیره، نه از تعویض ها بدرستی استفاده میکنه، کلا اعتقادی به جوان ها نداره تا نتایج داغون نگرفته و صدای همه درنیامده، و خیلی مسائل دیگه که شاید بپرسید از خودتون چرا پس هنوز سرمربیه!!!
  • عزت FI ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۵
    4 0
    کولاکوویچ مربی خوبی نیست.اصلأ نمیداند با تعویض کردن بازیکنی که جواب نداد در آن روز و استفاده از بازیکن جایگزین این احتمال را دارد جواب بدهد و نتیجه بازی را به سود خود تغییر دهد..بعضی ها میگویند که کولاکوویچ مربی بزرگی بوده چون قهرمان جهان المپیک و اروپا شده زمان خودش؟ البته با بازیکنان صربستانی این مقام ها را بدست آورده که آن زمان همه بهترین بازیکنان جهان بودند سرویس میزدند بالای ۱۲۶ کیلومتر! نه مثل مجرد یلی و خیلی های دیگر با قدی بلند ولی فاقد این توانی و هنوز هم مثل والیبال بانوان سرویس میزنند!دنیای حرفه ای والیبال امروز دیگر سرویس معمولی را قبول ندارند و اکثر تیمها حتی قد کوتاه های کره ای و ژاپنی هم از سرویس های سرعتی استفاده میکنند و تنها بازیکنان تیم ایران است در میان این ۱۲ تیم که از همه ضعیفتر است و بجز غفور قائمی و اسفندیار و گاهی میلاد کسی را نداریم!بازی مصر روسیه را نگاه می کردم چند روز پیش از این تیمی که مصر با خود آورده به راحتی ۷ تا ۸ نفرشان میتوانستند سرویس پرشی قدرتی بزنند؟! و این را باور کنید تا این مشگل سرویس زدن قدرتی حل نشود تیم ایران همینطور خواهد ماند چه بسا جایگاه خود در کلاس یک والیبال جهانی را هم از دست بدهد!
  • Mb1365 IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۶
    1 0
    سلام قرارداد تا چه سالی تمدید شده؟
  • یدملت ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۸
    0 0
    فقط امروز مربی ایرانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس