کد خبر 998719
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸
اولین تصاویر از لحظه عملیات "نصر من الله" یمنی ها

منابع خبری گزارش دادند که حملات ائتلاف سعودی به یمن از روز شنبه به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است.

به گزارش مشرق، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن چند روز پیش در پی حمله آرامکو پیشنهاد توقف مشروط حملات یمنی‌ها به عربستان را داد و ابراز امیدواری کرد که عربستان سعودی هم به آن پاسخ مثبت دهد.

بیشتر بخوانید:

خط و نشان نظامی یمنی‌ها برای امارات و عربستان در صورت شکست طرح سیاسی

خبرگزاری رویترز اخیرا گزارش داد که عربستان سعودی برقراری نوعی آتش‌بس در یمن را بررسی می‌کند. به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، عربستان سعودی در حال بررسی طرحی از سوی نیروهای انصارالله یمن است که در صورت توافق به برقراری «نوعی آتش‌بس» در یمن منجر شده و تلاش‌های سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ در این کشور را تقویت خواهد کرد.

خبرگزاری رویترز نوشته انصارالله یمن دو هفته پیش پیشنهاد داد در صورتی که ائتلاف سعودی حملات خودش را متوقف کند این گروه هم حاضر است حملات پهپادی و موشکی به عربستان سعودی را متوقف خواهد کرد.

عربستان سعودی در آن زمان این پیشنهاد را فوراً رد یا قبول نکرد، اما سه منبع دیپلماتیک و دو منبع دیگر به رویترز گفتند که ریاض از این طرح استقبال کرده و برای کاستن از تنش‌ها، به طور جدی برقراری نوعی آتش‌بس را بررسی می‌کند.

حالا، شبکه المیادین به نقل از منابع آگاه خبر داد که ائتلاف سعودی از امروز (شنبه) حملات هوایی خود به یمن را به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است.

شبکه المیادین دلیل توقف حملات ائتلاف سعودی را دو عملیات آرامکو و نصر من الله دانست و نوشت: توافق آتش‌بس بین یمن و عربستان پس از حمله یمنی‌ها به شرکت نفتی آرامکوی عربستان و عملیات نصر من الله اجرایی شده است.

منابع آگاه به المیادین گفتند که بدین منظور، دو طرف یمنی و سعودی طی روزهای آینده کمیته‌هایی را تشکیل خواهند داد.

المیادین در ادامه به نقل از منابع آگاه افزود: اماراتی‌ها بندر جدیدی را در شهرستان المخا استان تعز تاسیس کردند.

منابع آگاه تاکید کردند که یک فروند کشتی باری امارات اخیرا ۱۰۰ خودروی زرهی و تجهیزات نظامی را در بندر الزیت استان عدن تخلیه کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ehsan IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    0 0
    هنوز امارات ول کن داستان نیست.اشتباه این بود که نباید بیخیاا امارات شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس