علی مرادی و کیانوش رستمی

داستان‌های کیانوش رستمی با فدراسیون وزنه‌برداری طبق رویه‌ای که طی چند سال اخیر پیش گرفته تمامی ندارد.

به گزارش مشرق، پس از ناکامی در مسابقات قهرمانی جهان در تایلند که موجب شد کیانوش رستمی با انتخاب وزنه‌های اشتباه ناکامی بزرگی را تجربه کند و شانس حضور در المیپک را فعلا از دست بدهد همچنان اصرار دارد که مسئولان فدراسیون برای حضور او در تورنمنت‌های دیگر کم‌کاری کرده‌اند. از سوی دیگر سعید علی‌حسینی نیز به دلیل عدم مراجعه به فدراسیون شانس حضور در المپیک را از دست داده و سهراب مرادی نیز به دلیل مصدومیتی که دارد حضورش در هاله‌ای از ابهام است.

گفت‌وگو با علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری را در ادامه پیرامون این مسائل می‌خوانید.

پس از منتفی شدن حضور رسمتی در تورنمنت سوئیس گویا او می‌تواند در پرو حضور پیدا کرده و شانس دوباره‌ای به خود بدهد؟

باتوجه به اینکه رستمی در مسابقات جهانی نتوانست امتیاز لازم برای حضور در المپیک را کسب کند، از سوی فدراسیون جهانی برای او بلیت حضور در پرو آمده  و می‌تواند با یک همراه در این کشور حضور پیدا کند.

البته رستمی شاکی است و اعتقاد دارد فدراسیون در اعزام او به سوئیس کم‌کاری کرده است!

کیانوش برنامه‌های خود را در جلسه‌ای با حضور صالحی‌امیری به ما اعلام کرد و ما نیز مطابق آن پیش رفتیم. بنابراین برنامه، کیانوش در جام پادشاهی تایلند حاضر شد و امتیاز نسبتا خوبی به دست آورد اما در مسابقات جهانی به‌رغم اینکه به او تاکید کردیم از رکوردهای پایین‌تر شروع کند و او هم پذیرفت اما باز هم رعایت نکرد تا به یک ناکامی بزرگ دست پیدا کند و تیم را از رسیدن به مقام دومی بازدارد. البته چیزی از ارزش‌های تیم ما کم نشد اما ما می‌توانستیم به جای سکوی سوم، سکوی دوم جهان را از آن خود کنیم.

می‌گوید خودش با آیان درباره حضور در تورنمنت سوئیس صحبت کرده و همه چیز برای رفتنش مساعد بوده است؟

بله، من دیدم که با آیان صحبت کرد اما هر کاری ضوابط و تاریخی دارد. اصلا آیان چنین قولی به او نداده چراکه اسپانیا و فرانسه هم چنین درخواستی داشتند و فدراسیون جهانی نمی‌تواند میان کشورها تبعیض قائل شود.

بیشتر بخوانید:

کیانوش رستمی می‌تواند به پرو برود

درباره این وزنه‌بردار فضا به سمتی پیش رفته که پرسش‌هایی مطرح می‌شود مبنی‌بر اینکه چرا فدراسیون موضع قاطعانه‌ای درباره رستمی اتخاذ نمی‌کند و به نوعی با او مدارا می‌کند؟
 این‌طور نیست؛ پیش از مسابقات جهانی با او جلساتی داشتیم و تذکر دادیم که کارهایش در چارچوب فدراسیون نیست. او نیز در حضور رئیس کمیته ملی المپیک برنامه‌های خود را به ما ارائه داد اما متاسفانه رستمی از فرصت‌های خود به‌رغم همه شایستگی‌هایی که دارد استفاده نمی‌کند!
 

یعنی در حال حاضر از سوی کمیته ملی المپیک فشارهایی درباره مدارا با این وزنه‌بردار وجود دارد؟

خیر، این‌طور نیست. همه ما در جهت حمایت از ورزشکاران کار می‌کنیم. ما هم به او هشدارهای لازم را داده بودیم اما حالا می‌گوید کسی به من نگفته باید از وزنه پایین‌تر کارت را شروع کنی! حتی من این موضوع را در حضور برادر او گفتم.

البته به نظر نمی‌رسد برادر رستمی نقش چندانی در انتخاب‌های او داشته باشد چراکه شاهد درگیری لفظی او با برادرش نیز در مسابقات جهانی بودیم!

من کاری به مسائل میان آنها ندارم اما متاسفانه او فکر می‌کند درباره وزنه‌برداری هیچ‌کس چیزی نمی‌داند و فقط او اطلاعات به روز دارد. واقعیت این است در برنامه‌ای که رستمی به ما ارائه داد اصلا سوئیس گنجانده نشده بود! ما از قبل اسم مرادی را برای سوئیس داده بودیم. کیانوش در مسابقات جهانی فرصت خود را از دست داد و حتی به برادر خود هم توجه نکرد. حتی انتظار داشتیم در دوضرب عملکرد خوبی داشته باشد.

رستمی امروز صحبت‌هایی مبنی‌بر این داشت که حتی یک ریال هم از ورزش نمی‌خواهد در حالی که اخباری مبنی‌بر درخواست 50 میلیون تومانی او از فدراسیون برای مخارجش وجود داشت!

ما انتظار داریم این صحبت‌ها در چارچوب فدراسیون بماند اما متاسفانه بعدا اتفاق دیگری رخ می‌دهد. بله، او می‌گوید من خارج از اردوهای فدراسیون هزینه‌های دیگری داشتم که باید به من پرداخت شود در حالی که مانند سایر ورزشکاران ما مکمل‌هایی را در اختیار او هم قرار دادیم. او درخواست‌های دیگری مبنی‌بر مربی خارجی و برگزاری اردوهای خارجی نیز داشته اما نمی‌توانیم به خاطر یک نفر شرایط مساوی را درباره همه ورزشکاران برقرار نکنیم.

به نظر می‌رسد رستمی کم‌کم در بحث محبوبیت هم دچار مشکل خواهد شد!

بله، من به خودش هم گفته‌ام؛ او می‌گوید مشاوری ندارم اما تغییر رویه رستمی طی چند سال اخیر و تغییرات رفتاری‌ای که داشته نشان می‌دهد مشاورانی دارد که دوست دارند نامش را خراب کنند.

با این وصف گزینه‌های ما برای المپیک چه کسانی خواهند بود؟

مراحل گزینشی باید سپری شود؛ جام ترکیه، سوئیس و جام فجر را در پیش رو داریم که در گیلان برگزار خواهد شد. تا اواسط اردیبهشت ماه وضعیت وزنه‌برداران برای حضور در المپیک مشخص می‌شود. در صورتی که سهراب و کیانوش سهمیه کسب کنند یکی از آنها به المپیک می‌رود و به جز آنها هفت وزنه بردار دیگر نیز این شانس را دارند. فردا هم جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک به همراه علی‌حسینی و کیانوش رستمی داریم تا اگر امکان داشته باشد مشکل آنها مرتفع شود.

و در آخر؛ چقدر به المپیک خوش‌بین هستید؟

به لطف خدا همیشه امیدوار هستم چراکه چهار سال پیش هم ما در مسابقات جهانی مقام خوبی کسب نکردیم اما در المپیک خوب بودیم. جا دارد از دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر ولایتی نیز تشکر کنم چراکه با داشتن تیمی در لیگ باعث پویایی آن شده‌اند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس