کد خبر 998465
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۰
لودریان: معامله قرن ختمِ به خیر نمی‌شود

وزیر خارجه فرانسه می‌گوید ایران و آمریکا یک ماه برای مذاکره و کاهش تنش‌ها فرصت دارند.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ژان‌ ایو لودریان گفت: با توجه به شرایط متشنج خاورمیانه ایران و آمریکا فقط یک ماه برای مذاکره جهت رفع اختلافات فرصت دارند.


به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، وزیر خارجه فرانسه گفت: اگرچه ابتکار مکرون برای میانجیگری تاکنون نتیجه نبخشیده است اما با توجه به اینکه ایران اعلام کرده تا اوایل نوامبر اقدامات جدیدی را برای کاهش تعهدات توافق وین انجام خواهد داد، از این‌رو این دو کشور فرصت چندانی برای توقف روند افزایش تنش‌ها در منطقه ندارند.

بیشتر بخوانید:

شکست طرح ۴ بندی فرانسه در خصوص برجام


لودریان در عین حال رئیس‌جمهوری آمریکا را نیز به کارشکنی در تلاش برای گفت‌وگوی تلفنی با رئیس‌جمهوری ایران متهم کرد و گفت: با وجود اینکه ترامپ خودش خواستار برقراری این ارتباط تلفنی بود، اما چند ساعت قبل از برقراری این تماس در حاشیه اجلاس مجمع عمومی علناً اعلام کرده بود تحریم‌ها علیه ایران را تشدید می‌کند. وزیر خارجه فرانسه گفت: با توجه به فرصت کم تا اوایل نوامبر برای تصمیم‌گیری جدید ایران، چنانچه این دو کشور طی این یک ماه نتوانند برای حل اختلافات مذاکره کنند، با توجه به معادلات منطقه‌ای پیش‌بینی می‌شود منطقه با خطر تنش جدید روبه‌رو باشد.


این اظهارات در حالی است که دولت فرانسه و دولت‌های دیگر اروپایی، ظرف ۱۷ ماه گذشته (پس از خروج آمریکا از برجام) به حداقل تعهدات خود عمل نکرده‌اند بلکه قراردادهای توتال و پژو و ایرباس با ایران نیز از سوی طرف‌های فرانسوی نقض شد.


جمهوری اسلامی ایران تا اردیبهشت امسال به مدت یک سال صبر پیشه کرد اما از این تاریخ، رفتار ایران چه درباره تعهدات هسته‌ای و چه منطقه عوض نشده، چنان‌که شاهد کاهش گام به تعهدات هسته‌ای، سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکایی وتوقیف نفتکش انگلیسی بودیم.


در همین دوره، برخی نفتکش‌ها در سواحل امارات و همچنین پالایشگاه‌های نفتی عربستان مورد حمله مقاومت یمن و سایر اجزای مقاومت در منطقه قرار گرفته که همگی نشان می‌دهد دوره دست‌درازی‌های یکطرفه جبهه غرب سپری شده و دوره اقدام و تلافی‌های متقابل است.


بنابراین می‌توان گفت ایران و جبهه مقاومت، اتفاقاً اوج تهدیدها و فشارهای حریف را پشت سر گذاشته و اکنون نوبت تهدیدهای عملی و حداکثری شدن فشارهای جبهه مقاومت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    31 5
    ایران و جبهه مقاومت، اتفاقاً اوج تهدیدها و فشارهای حریف را پشت سر گذاشته و اکنون نوبت تهدیدهای عملی و حداکثری شدن فشارهای جبهه مقاومت است.
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۳
    0 0
    چون هنوز نفت عربستان کاملا قطع نشده اگر نفت سعودی قطع شود آن موقع حساب دسشان می آید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس