نعیم قاسم

شیخ قاسم گفت: به این باور رسیدیم که عواقب هرگونه تعدی به ایران محدود نخواهد بود و این اقدام، تمامی منطقه (خاورمیانه) را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق، معاون دبیرکل حزب الله لبنان در اظهاراتی گفت: ما بر این باوریم، اگر ایران و عربستان برای بحث در مورد امنیت منطقه گفتگو کنند، می‌توانند به توافق برسند.

شیخ نعیم قاسم که در گفت و گوی ویژه با شبکه خبری "الجزیره" قطر سخن می‌گفت، در خصوص مذاکره ایران و عربستان نیز تصریح کرد: این سعودی‌ها هستند که تاکنون از هرگونه نشستن بر سر یک میز با ایرانی‌ها خودداری کرده اند.

بیشتر بخوانید:

بن‌سلمان آشکارا از هرگونه درگیری با ایران اجتناب می‌کند

اظهارات معاون دبیرکل حزب الله لبنان پس از آن صورت می‌گیرد که "عادل عبدالمهدی" نخست وزیر عراق دوشنبه هفته جاری اعلام کرد، ایران و عربستان آماده مذاکره هستند.

شیخ قاسم گفت: به این باور رسیدیم که عواقب هرگونه تعدی به ایران محدود نخواهد بود و این اقدام، تمامی منطقه (خاورمیانه) را تحت الشعاع قرار خواهد داد چرا که پایگاه های آمریکایی در تمام منطقه هستند و کشورهایی هم هستند که ممکن است در این امر مشارکت کنند که باید تبعات آن را نیز متحمل شوند. مامی دانیم که آمریکا هروقت بخواهد تجاوزی بکند یک ائتلاف تشکیل می دهد و تنها کاری انجام نمی دهد.

معاون سید حسن نصرالله اضافه کرد: عربستان وامارات ابزارهایی در راستای سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه هستند.

شیخ قاسم اظهار کرد: سعودی گمان می‌کند، می‌تواند از آمریکا برای طرح هایش علیه ایران استفاده کند، اما واقعیت کاملا عکس این موضوع است، به این معنا که عربستان به ابزاری در دست واشنگتن برای مقابله با تهران تبدیل شده است.

وی افزود: عربستان به خاطر منافع آمریکا، مسأله فلسطین را رها کرده است.

معاون سید حسن نصرالله درباره نقش دولت ابوظبی در یمن هم گفت: نقش امارات مانند سعودی در یمن خوب نیست و این دو کشور به دنبال اشغال بخش‌هایی از یمن هستند.

وی در پایان در خصوص اظهارات "محمد بن سلمان" که بتازگی قتل "جمال خاشقچی" روزنامه نگار منتقد عربستان را برعهده گرفته است نیز گفت: این سخنان برای یافتن راه حل کافی نیست، بلکه باید اقدامات عملی در این باره صورت گیرد.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۲
    2 0
    اینم از برادران لبنانیتون.میگه ایران بره بشینه پای میز مذاکره با دشمن سعودی قاتلین مردم یمن و حجاج ایرانی و شیخ نمر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس