امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه دادن وعده دروغ گناه کبیره‌ است، گفت: نامزدهای انتخاباتی وعده های دروغین، غیرعقلایی و ناممکن به مردم ندهند.

به گزارش مشرق به نقل از رسا ، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با تاکید بر شناخت حقیقی از نامزدهای انتخاباتی، اظهار داشت: مردم بایستی به شاخص های ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب در انتخاب افراد شایسته و اصلح توجه ویژه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: آنهایی که وعده‌های کذب می دهند و مردم را بی‌اعتماد به نظام و حاکمیت می‌کنند، در حقیقت از جایگاه و شأنیت مجلس خبر ندارند، مردم باید از شیوه رفتاری و منش کاندیدا در ایام تبلیغات متوجه ایده و تفکر آنان شوند، همانطور که رهبری فرمودند؛ وابستگان به کانون های قدرت و ثرورت نمی توانند نماینده خوبی برای مردم باشند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: پول خرج کردن‌های بی‌حد و حساب و وعده دادن‌های نابجا از جمله محک شناخت کاندیدای اصلح از کاندیدای نامحرمی است که با شعار و تخریب و وعده‌های دروغین به فکر دست یافتن به جایگاه مجلس است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی با اشاره به اینکه از دیدگاه احادیث و روایات وارده؛ دادن وعده دروغ گناه کبیره‌ است، گفت: مطلب مهم نخست آنست که نامزدهای انتخاباتی وعده های دروغین، غیرعقلایی و ناممکن به مردم ندهند، دوم آنکه کاندیدایی که وعده دروغ می‌دهد اگر خلف وعده کند یا این عمل خود را به گردن مسؤولان می‌اندازد و یا همچنان سعی می‌کند برخی کارشکنی‌ها را عامل تحقق آن معرفی کند.

وی با بیان اینکه از دیدگاه قرآن کریم نیز افراد خلف وعده داده از تبار منافقان معرفی شده اند، افزود: آن نامزد انتخاباتی که در ایام تبلیغات به پیمانکاری وعده سپردن مناقصه‌ای را داده است به یقین در صورت پیروزی به سراغ وزارتخانه‌ها رفته تا پروژه‌ای را در اختیار او قرار دهد، چنین نماینده ای اصلا فرصت قانون گذاری نخواهد داشت تا بتواند به درد مردم برسد.

امام جمعه اردبیل ولایت مداری را شاخص مهم انتخاب افراد دانست و اظهار داشت: چنین فردی حق‌الناس را می شناسد، وعده دروغین نمی دهد و به دنبال استخدام برخی افراد خاص در ارگان ها نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حور حماسی مردم استان اردبیل در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن تصریح کرد: راهپیمایی ده ها میلیونی ملت آمریکا و رژیم صهیونیستی را زمین‌گیر کرد و معادلات منطقه ای را به نفع ایران و جهان اسلام تغییر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی ادامه داد: دشمنان امروز به دنبال بازیابی آبروی بر باد رفته خود هستند، غافل از اینکه انقلاب اسلامی ایران خواب مستکبران و استعمارگران را 33 سال است که آشفته کرده، آمریکا امروز در یک پریشان احوالی واقعی مرتکب اشتباهات مکرر استراتژیک می‌شود که نشان از موفقیت ایران در عرصه های بین المللی دارد.

عضو خبرگان رهبری در ادامه توفیقات روزافزون نظام اسلامی ایران را به برکت رهنمودهای مقام معظم رهبری و دانشمندان جوان کشور دانست و اظهار داشت: انتشار اخبار جدیدترین پیشرفت‌های علمی و هسته‌ای ایران مایه شگفتی دوست و دشمن شده است، ایران در آینده نزدیک با صلابت و پیشرفت روزافزون معادله 1+5 را به 2+5 با افزودن ایران به این مجموعه تبدیل می‌کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس