فرمانده عراقی

این خبر درست در زمانی اعلام شد که سازمان یادشده عملیات‌های موفقی انجام داده و ضربات حساب‌شده و دردناکی به هسته‌های خاموش داعش وارد ساخته بود.

به گزارش مشرق، خبر برکناری ناگهانی سپهبد «عبدالوهاب الساعدی» فرمانده موفق سازمان مبارزه با تروریسم عراق، افکار عمومی و رسانه‌های این کشور را به‌شدت تحت تأثیر قرار داده است.

نامبرده که دارای سوابقی روشن در مبارزه علیه تروریست‌های داعشی است، همواره از ورود به بازی‌ها و رقابت‌های سیاسی پرهیز کرده و به همین دلیل از محبوبیت بالایی در میان توده‌ها، نخبگان، عشایر و جناح‌های مختلف عراق برخوردار می‌باشد.

بیشتر بخوانید:

این خبر درست در زمانی اعلام شد که سازمان یادشده عملیات‌های موفقی انجام داده و ضربات حساب‌شده و دردناکی به هسته‌های خاموش داعش وارد ساخته بود.

ظرف چندساعت از رسانه‌ای شدن برکناری سپهبد الساعدی، هشتگ #کلنا_عبد_الوهاب_الساعدی در شبکه‌های اجتماعی عراق ترند شد.

البته در این میان برخی سیاست‌بازان بعثی ـ سعودی تلاش می‌کنند از نارضایتی ایجادشده در پی این تصمیم، برای متزلزل کردن جایگاه دولت «عادل عبدالمهدی» سوءاستفاده کنند و آشوب بیافرینند.

حال آنکه متهم اصلی فشار آوردن به سازمان مبارزه با تروریسم عراق برای جابجایی عبدالوهاب الساعدی، سفارت امریکا در بغداد است که با مقام مافوق و صادرکننده فرمان جابجایی وی، رابطه‌ای نزدیک و مناسباتی دیرینه دارد.

المیادین به نقل از برخی منابع، از تعلیق این فرمان جنجالی خبر داد. هنوز ادعای مزبور به تأیید مراجع رسمی نرسیده است.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    6 2
    بعد از امریکا احتمال زیاد انگلیس دست به کار شده
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    10 3
    با توجه به ایام اربعین حسینی و مساله امنیت آن این مساله بسیار مشکوک تر هم می شود. ایران حتما باید وارد موضوع شود چون بسیار خطرناک است. با توجه به ضرباتی که امریکایی ها و صهیونیست ها و عربستانی ها اخیرا از جبهه مقاومت خورده اند قطعا دنبال جنایت های دیگری و انتقام هستند.
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    3 0
    مرگ بر آمریکا و انگلیس خبیث. باید دست کثیف نفوذ آمریکا و انگلیس از عراق کوتاه بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس