ارتش سوریه (4).jpg

همزمان با اعتراض شهروندان سوری علیه گروهک‌های تروریستی در مناطق اشغالی استان ادلب، نیروهای ارتش سوریه در انتظار دستور شروع عملیات پاکسازی آخرین پایگاه تروریست‌ها هستند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه از دو هفته قبل گذرگاه «ابوظهور» را در شرق استان ادلب بازگشایی کردند اما گروهک های تروریستی همچنان از خروج شهروندان از مناطق اشغالی جلوگیری می کنند.

گروهک های تروریستی در مناطق اشغالی استان ادلب از شهروندان به عنوان گروگان و سپر استفاده می کنند و با تهدید و استفاده از زور از خروج آنان مانع می شوند تا بتوانند به حیات خود ادامه دهند.

ساکنان مناطق اشغالی در استان ادلب در واکنش به گروهک های تروریستی که مانع از حرکت آنان به سمت گذرگاه ابوظهور و انتقال به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه شدند تظاهرات اعتراضی برگزار و اقدامات تروریست ها را محکوم کردند.

به گفته منابع میدانی، روند تحولات میدانی در مناطق اشغالی به گونه ای پیش می رود که اختلاف ها میان مردم به گروگان گرفته شده و گروهک های تروریستی هر روز بیشتر می شود و امکان افزایش اعتراضات وجود دارد.

اگرچه در حال حاضر شهروندان سوری در نقاط اشغالی توان نظامی برای مقابله با گروهک های تروریستی و اخراج آنان از مناطق ندارند اما برای همکاری با نیروهای ارتش مصمم هستند و این مسئله ای است که در نهایت به ضرر تروریست ها تمام می شود.

به گزارش مشرق، شهروندان به گروگان گرفته شده و محاصره شده در مناطق اشغالی با علنی کردن اعتراضات خود به ارتش سوریه نیز پالس های مثبت ارسال کرده اند تا عملیات را علیه گروهک های تروریستی آغاز کنند.

همزمان با اعتراض شهروندان سوری علیه تروریست ها، نیروهای ارتش سوریه در محورهای ابودالی و ابوظهور در شرق استان ادلب، الحاضر در جنوب غرب استان حلب، کفرنبوده و خان شیخون در جنوب و جنوب غرب ادلب مستقر شده اند.

اگر نیروهای ارتش سوریه در محور «کفرنبوده» موفق به پیشروی شوند و مناطق جنوبی کوه «الزاویه» از جمله «بعربو، دیرسنبل، ترملا، سطوح الدیر و...» را از اشغال تروریست ها خارج و پاکسازی کنند، امنیت شهر خان شیخون از محور شمال غرب تامین می شود.

موفقیت نیروهای ارتش سوریه در محور «کفرنبوده»، فشار را بر تروریست ها در دشت «الغاب» در شمال غرب استان حماه چند برابر می کند و در نهایت راهی جز تسلیم و فرار برای آنان باقی نخواهد ماند.

نیروهای سوری با پیشروی در محور شمالی شهر «خان شیخون» و پاکسازی دهها شهرک و روستا از جمله «حیش، کفرسنجه، معره حرمه، طبیش، جبالا و...» امنیت بخش های دیگری از بزرگراه «دمشق - حلب» را تامین می کنند و خود را به مناطق جنوبی شهر ادلب از جمله «معره نعمان» می رسانند.

نیروهای ارتش سوریه اگر از محور «ابودالی» در شرق استان ادلب پیشروی کنند و مناطقی از جمله «الفرجه، ام جلال، الهلبه، التح و...» را از اشغال گروهک های تروریستی خارج و به کنترل دربیاورند، امنیت حومه شمال شرق شهر خان شیخون و مناطق شرقی بزرگراه «دمشق - حلب» را تامین می کنند.

پیشروی نیروهای سوری در محور ابوظهور نیز امنیت مناطق غربی مسیر راه آهن «دمشق - حلب» از جمله «سلمان، خوین الشعر، فروان، الخربیه، ربیعه، کفرعمیم، ابو الخوص، بجغاص، سلامین و...» را تامین خواهد کرد و راه را برای رسیدن به شهرهای راهبردی «معره نعمان و سراقب» باز می کند.

در محور «الحاضر» در جنوب غرب شهر حلب نیز اگر مناطق مهمی از جمله «العیس، تل حدیه، البرقوم، تفتناز» طعوم و...» از اشغال گروهک های تروریستی خارج شوند، نیروهای سوری به دروازه شرقی شهر ادلب نزدیک خواهند شد و همچنین ارتباط تروریست ها از غرب و جنوب غرب استان حلب با مناطق شرقی و شمال شرقی ادلب قطع می شود.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه در این ۵ محور تجهیزات نظامی سنگین را هم مستقر کرده اند و بدون شک اگر گروهک های تروریستی آتش بس را نقض کنند باید منتظر واکنش سخت و شکست های سنگینی باشند که می تواند به اشغالگری آنان در استان ادلب پایان دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    نقشه منطقه رو ایران تعیین میکنه نه دیگران
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
      61 38
      پس حکومت ایران هم میشه شیطان وجنایتکار بزرگ منطقه
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
      28 70
      ایران اسلامی دنبال ثبات جغرافیایی منطقه و اصلاح کژیهایی همانند اشغال فلسطین است
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
      8 6
      ۱۲:۴۶ - مزدور صهیونیست ها و وهابی های جنایتکار بسوز و آب رو بریز اونجا که می سوزه
    • عبدالله IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
      0 0
      اون موجودی که داره میسوزه و پاسخ منفی داده قطعا فاسد و نوکر اجنبی و دیوث سیاسی و جزء تروریستهای نجاست و فاضلاب محسوب میشه.
  • اكبرخان IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    27 53
    ما منتظر خان طومانيم تا آزاد گردد.
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    26 74
    باید شر داعش بکنن
  • یک رای یت IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    32 74
    تا صبح پیروزی، تنها یک یا حسین دیگر. انشاء الله
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    12 6
    به امید نابودی تکفیری ها و پیروزی ملت و دولت سوریه انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس