کد خبر 995705
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۴
مرگ بر آمریکا

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس از تصویب کلیات طرح تأسیس «موزه جنایات آمریکا» در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش مشرق، سیده فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز ادامه لایحه حمایت از مالکیت فکری مورد بحث و بررسی قرار گرفت و موادی از آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

بیشتر بخوانید:

روایتی از اولین پهپاد ایرانی در روزهای جنگ تحمیلی+ فیلم

وی افزود: براساس مصوبه امروز کمیسیون در ماده ۶۳ این لایحه چنانچه حامل شنیداری که برای مقاصد تجاری منتشر گردیده است یا نسخه تکثیر چنین حاملی به طور مستقیم در پخش رادیو ـ تلویزیونی یا سایر روش‌های ارسال عمومی به کار رود یا برای عموم به اجرا درآید، استفاده‌کننده باید اجرت عادلانه به تولیدکننده حامل شنیداری بپردازد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در تبصره یک این ماده آمده است که پنجاه درصد (%۵۰) درصد از اجرت مذکور به اجراکننده پرداخت می‌گردد، جز در مواردی که خلاف آن بین اجراکننده و تولیدکننده حامل شنیداری توافق شده باشد.

ذوالقدر خاطرنشان کرد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون در تبصره ۲ لایحه حق اجرت عادلانه موضوع این ماده از تاریخ انتشار حامل شنیداری تا پایان دهمین سال کامل پس از سال انتشار آن مورد حمایت می‌باشد.

وی افزود: علاوه بر این تبصره ۳ لایحه مذکور آمده است که در اجرای ماده قبل، آن دسته از حامل‌های شنیداری که محتوای آنها با استفاده از دستگاه‌های باسیم یا بی‌سیم به گونه‌ای در دسترس عموم قرار گیرد که افراد بتوانند در هر مکان یا زمانی که خود انتخاب می‌نمایند به آن دسترسی داشته باشند، چنین تلقی می‌شود که حامل‌های شنیداری مذکور برای مقاصد تجاری منتشر شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه طرح تأسیس «موزه جنایات آمریکا» توسط دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس