کتاب جاده امن هور - نشر شهید کاظمی - کراپ‌شده

کتاب «جاده امن هور» روایت ساخت بزرگترین پل شناور و بزرگراه سیدالشهدا در دل هور است که توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

به گزارش مشرق، کتاب «جاده امن هور» روایت ساخت بزرگترین پل شناور ۱۳کیلومتری و بزرگراه سیدالشهدا توسط  سنگرسازان بی سنگر در دل هورمی باشد که همزمان با هفته دفاع مقدس توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.

 کتاب «جاده امن هور» نگاه مستند داستان به فعالیت‌های برجسته پشتیبانی و مهندسی جنگ در عملیات خیبر است که به گوشه ای از رشادت ها و حماسه آفرینی های بچه های  سنگرسازان بی سنگر که با دست خالی در دل  جنگ  و زیر آتش دشمن حماسه آفریدند اشاره می کند.

نصرت الله محمودزاده در اوایل شهریور ماه ۱۳۳۵ در روستای "کوهستان" از توابع "بهشهر" در استان مازندران به دنیا آمد. تحصیلاتش را در انستیتو تکنولوژی بابل در رشته مکانیک به پایان برد. وی بعد از جنگ تحمیلی به ادامه تحصیل پرداخت و در مقطع کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی در دانشگاه شهید بهشتی فارغ التحصیل شد.

وی در اولین روز تهاجم عراق به ایران، داوطلبانه به خوزستان شتافت و به عنوان نیروی داوطلب در عملیات آزادسازی سوسنگرد حضور داشت. او که در عملیات هویزه در محاصره دشمن قرار گرفته بود با وقایعی مواجه شد که بعدها منجر به نوشتن اولین کتابش "حماسه هویزه" شد. تاکنون بیش از چهارده اثر از این نویسنده به چاپ رسیده است که ازجمله آثار ایشان می‌توان به "شب‌های قدر کربلای پنج"، "رقص مرگ"، "سنگرساز بی‌سنگر".

قسمت‌هایی از کتاب؛
آن شب نیروهای جاده اصفهان و خوزستان وارد عمل شده بودند تا با تقویت خاکریز و بالا بردن ارتفاعش مقاومت عراقی‌ها را درهم بشکنند. تجربه جهاد خوزستان در آن منطقه کمک می‌کرد بهتر وارد عمل شوند. بچه‌های جهاد اصفهان از سمت چپ کار می‌کردند. این خاکریز در برابر دژ عراق در محور زید قد علم کرده و حالا خطی درست و حسابی برای محافظت از نیروهای خط مقدم شده بود. نیمه شب توپخانه و کاتیوشای عراق فعال شد و فاصله بین دژ تا این خاکریز را زیر آتش شدید گرفت. هرچه بچه‌ها بیشتر وارد شیار مالک می‌شدند، آتش بیشتر می‌شد. عراق می‌دانست عبور بلدوزرها از این شیار به معنی تثبیت خاکریز خواهد بود.

کتاب «جاده امن هور» روایت ساخت بزرگترین پل شناور و بزرگراه سیدالشهدا در دل هور است که در قطع رقعی و ۲۱۶ صفحه و به قلم نصرت الله محمود زاده به رشته تحریر در آمده و همزمان با هفته دفاع مقدس توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شده است.

علاقه مندان جهت تهیه کتاب میتوانند از طریق سایت من و کتاب (manvaketab.ir)  و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را با پست رایگان دریافت نمایید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس