سرلشکر باقری

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه امروز دشمنان از تجاوز مستقیم نظامی به کشور نا امید شده‌اند، گفت: نتیجه تجاوز به این کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت ایام این هفته، اظهار داشت: کشور عزیز ایران در طی قرن های گذشته بعنوان کشوری ضعیف و عقب مانده مورد شناخت کشورهای دیگر در جهان بوده و در قرن بیستم بعنوان حلقه ای از زنجیره استکبار غربی ماموریت و مسئولیتی غیر بومی و واگذار شده از طرف آمریکا و ناتو را داشته است.

وی افزود: اما در چهل سال اخیر کشورمان با شاخص های دیگری شناخته شده است؛ کشور ما همان کشوری است که با وجود بی طرفی و کشوری که تا کنون تجاوزی در کارنامه آن ثبت نشده است، اما در جنگ با روس‌ها و یا جنگ دوم جهانی مورد تجاوز قرار گرفت و ریالی غرامت نیز به آن پرداخت نشد.

بیشتر بخوانید:

هرکس میخواهد سرزمینش میدان اصلی جنگ شود، بسم الله/ قدرت تولید مخاطرات ناشناخته برای دشمنان را بالا برده‌ایم

سرلشکر باقری ادامه داد: اما کشور ما در جنگ تحمیلی وقتی مورد تجاوز قرار گرفت به گونه دیگری عمل کرد و کارنامه دیگری از خود نشان داد. دشمن و استکبار جهانی این انقلاب را تحمل نکرد و با تمام قوا پشت کشوری ایستاد که انگیزه ای برای تجاوز به کشور را داشت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به استعداد دشمن در زمان تجاوز به کشور، تصریح کرد: در سمت دشمن ما کشوری قرار داشت که پس از انقلاب اسلامی ارتش خود را برای تجاوز به کشورمان با کمک قدرت های جهانی مجهز کرد. این حمله چنان طراحی شده و برنامه ریزی شده بود که اگر برابر روال جنگ های طبیعی جهان پیش می رفت، حتما باید در مدت کوتاهی کشور ما سقوط می کرد و یا در معرض تجزیه قرار می‌گرفت.

وی گفت: زمانی که آقای هاشمی به پادشاه عربستان معترض شد که چرا 35 میلیارد دلار به عراق کمک کرده‌اید، آن پادشاه گفت خیر ما 50 میلیارد دلار به عراق کمک کرده‌ایم. ریل و راه آهن بنادر کویت و عربستان همه در اختیار صدام بود و از نظر تسلیحاتی نیز تمام قدرت‌های بزرگ دنیا به روز ترین تسلیحات خود را در اختیار عراق قرار می‌دادند.

سرلشکر باقری ادامه داد: کشورهایی مثل فرانسه و آلمان و کشورهایی که به تعهدات خود در برجام عمل نمی‌کنند و امروز  شاهد آن هستیم که بیانیه صادر می‌کند، در آن زمان هم در کنار صدام قرار داشتند.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به برکات و فواید دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: عزت و سربلندی این ملت و کشور را امروز با وضعیت خفت جبهه مقابل باید مقایسه کرد. مردم عراق این جنگ را دوران خسران و خفت می دانند. هم افزایی و هم زبانی اقوام مختلف را دفاع مقدس به نمایش گذاشت و در اداره کشور نیز ارزش‌ها و دستاوردهای مهمی را در برابر مردم قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه مشکلات ما در دوران دفاع مقدس با هیچ دوران دیگری قابل مقایسه نیست و توانستیم با موفقیت آن را از پیش رو برداریم، اظهار داشت: بازدارندگی امروز حاصل دفاع مقدس است، دشمنی دشمنان امروز بیشتر از گذشته است و اگر تجاوزی به کشور صورت نمی‌گیرد به دلیل حافظه تاریخی است که دشمن دارد، چراکه می داند این کشور چگونه از خود دفاع خواهد کرد.

سرلشکر باقری گفت: اگر در سطح منطقه وضعیت متفاوتی را نسبت به گذشته می بینیم، از برکات انقلاب اسلامی است. مقاومت هشت ساله ملت سوریه در برابر تهاجم تروریست ها، الگو گرفته از دفاع مقدس است. اگر در عراق جنگ با تروریست‌ها با فتوای مرجعیت و تشکیل سازمان های مردم پایه به موفقیت می‌رسد، به برکت دفاع مقدس است. اگر لبنان روی آرامش دارد و ثبات در آن هست به برکت دفاع مقدس است و در سرتاسر منطقه این برکات را می بینیم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح همچنین با اشاره به تجاوز ائتلاف سعودی به یمن، تصریح کرد: مردم یمن چهار سال و نیم با دست خالی در برابر تجاوز عربستان ایستادگی کردند و امروز به سلاح هایی دست پیدا کرده که هواپیمای راهبردی دشمنانش را ساقط می کند و در هزاران کیلومتری، تاسیسات نفتی دشمنش را مورد اصابت قرار می دهد که این هم از برکات دفاع مقدس است.

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان از تجاوز مستقیم نظامی به کشور نا امید شده‌اند، عنوان کرد: دشمنان امروز ملت ما را با تروریسم اقتصادی مواجه کرده‌اند که تنها راه عبور از این گردنه، تأسی از ارزش های دفاع مقدس است.

سرلشکر باقری ادامه داد: اگر با یکدلی میان همه مسئولین کشور و دوری از حزب و جناح گرایی در مسیر منافع ملی دست در دست هم داشته باشیم و اقتصاد مقاومتی و حرکت‌های جهادی را مشی خود قرار دهیم، از این مرحله عبور خواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه تکلیف ما با دشمن روشن است، گفت: به آمریکا و صهیونیست‌ها بارها اعلام کرده‌ایم که اگر نیت، اراده و یا اقدامی برای تجاوز به کشور داشته باشند با قاطعیت در برابر آن خواهیم ایستاد مانند رفتاری که با پهپاد متجاوز آمریکایی، شناور متخلف انگلیسی در کنار ناو انگلیسی صورت گرفت. نتیجه تجاوز به این کشور قطعا انهدام و اسارت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه با کشورهای همسایه خود در منطقه هیچ دشمنی نداریم، تاکید کرد: عربستان و امارات که در رأس کشورهای توطئه‌گر علیه ما در منطقه هستند، کشورهایی اسلامی هستند که راه را گم کرده اند و باید به دامان اسلام و به نزدیکی و همراهی با ایران برگردند و تنها در این صورت است که شاهد امنیت و آبادی در منطقه خواهیم بود.

سرلشکر باقری در پایان خاطرنشان کرد: روحیه شجاعت و ایثار و ظرفیت های ما مانند تجربیات دفاع مقدس و صنعت دفاعی متعلق به جهان اسلام است و می تواند مورد استفاده دیگران قرار گیرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    1 0
    خدا شما را برای ما حفظ کند انشاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس