کد خبر 995287
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
بارسلونا

بارسلونا ضعیف‌ترین شروع تاریخش را در لالیگا داشته، اتفاقی که چند مقصر دارد.

به گزارش مشرق، بارسلونا مقابل گرانادا ۲-۰ باخت تا چیزی شبیه فاجعه برای هواداران این تیم رقم بخورد. طبق آمار تا اینجای فصل، این بدترین بارسلونای تاریخ است و حالا خیلی‌ها به عنوان مقصر این فاجعه معرفی می‌شوند و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند از رئیس باشگاه گرفته تا تک تک بازیکنان. اما بیش از همه شاید والورده مربی‌ای که دو فصل فرصت داشته تا تیم خودش را بسازد مسئول این نتایج است و البته لیونل مسی به عنوان کاپیتان هم فقشار سنگینی را تحمل می‌کند، با وجودی که او مصدوم بوده و فرصت کمی برای حضور در ترکیب اصلی بارسا داشته اما نمی‌توان او را از شروع ضعیف بارسا در این فصل مجزا کرد.

بیشتر بخوانید:

شکست دور از انتظار بارسلونا مقابل گرانادا

بارتومئو

بیشترین مسئولیت را برای تداوم حضور والورده، رئیس باشگاه یعنی بارتومئو دارد. رئیسی که تابستان امسال با استعفای جوردی مستره و پپ سگورا، دو مهره کلیدی باشگاه، ازنظر سازمانی، دورانی بحرانی را پشت سر گذاشته، حالا تقریباً خودش مسئول تمام خریدهای جدید بارسلونا است. او به دنبال گریزمن رفت، بدون توجه به اینکه بخش مهمی از بازیکنان کلیدی تیم و همچنین کادرفنی، خواستار حضور نیمار بودند. او به دنبال دی‌لیخت رفت اما در جذب این مدافع ناکام بود و جالب اینکه برای ترمیم خط دفاعی هیچ اقدامی انجام نداد. او نیمار را هم نتوانست بیاورد و در فروش کوتینیو و بازگرداندن چرخه مالی باشگاه به روند مثبت نیز ناکام بود.

والورده

او بعد از شکست سنگین ۴-۰ در آنفیلد در فصل گذشته که منجر به حذف از لیگ قهرمانان شد و همچنین باخت در فینال جام حذفی، باز هم از بارتومئو رأی اعتماد گرفت و برای سومین فصل متوالی روی نیمکت کاتالان‌ها نشست. بارتومئو بر خلاف نظر بسیاری از اعضای هیئت‌رئیسه باشگاه، والورده را نگه داشت. حالا این شروع ناامیدکننده در فصل جدید، بیش از همیشه باعث زیر سئوال رفتن والورده شده است. خارج از خانه، تیم او حرفی برای گفتن ندارد. در خط میانی مدام تغییرات ایجاد می‌کند و هنوز به ترکیب اصلی نرسیده است. مقصر اصلی نه تنها بابت شیوه بازی و نتایج تیم، بلکه به خاطر بی‌انگیزه شدن بسیاری از بازیکنان تیم نیز، شخص والورده است. او در اردوی ژاپن و آمریکا فرصت کافی برای پیدا کردن ترکیب اصلی تیم داشت، اما تصویری که بارسا نشان می‌دهد اصلاً شبیه آن چیزی نیست که هواداران تیم انتظار داشتند.

مسی

در ظاهر مسی را نمی‌توان در بحرانی که بارسلونا با آن مواجه شده است، به طور مستقیم، یک مقصر معرفی کرد. او بیشتر زمان پیش فصل را درگیر بازی‌های ملی و استراحت بود و بعد از آن هم مصدوم شد و تا حالا فقط چیزی حدود ۷۵ دقیقه در ترکیب بارسلونا به میدان رفته است. اما در نیمه دوم بازی مقابل گرانادا به طور کامل در زمین بود و در گلزنی ناتوان نشان داد. ستاره آرژانتینی و کاپیتان بارسلونا در مصاحبه‌ها و پیام‌های اخیر خود مدام وعده داده که بارسلونا ناکامی‌های فصول گذشته به ویژه در لیگ قهرمانان را جبران خواهد کرد و دوران رکورد این باشگاه به پایان رسیده است. او از باشگاه بابت جذب نکردن نیمار هم انتقاد کرده است. ضمین اینکه به عنوان کاپیتان باید تبعات شکست در آنفیلد و فینال جام حذفی سال گذشته را هم جوری مدیریت می‌کرد که در تیم آثاری منفی بر جای نماند اما ظاهراً نتوانسته این موضوع را با موفقیت انجام دهد و بدنه تیم با والورده رابطه خوبی ندارند.

گریزمان

ثابت در تمام بازیهای این فصل. در بازی مقابل بتیس، عالی بود  و مقابل والنسیا هم عملکرد مثبتی داشت اما در چهار بازی دیگر، یکی از بی‌تأثیرترین بازیکنان بارسلونا بود. آنتوان به‌هیچ‌وجه نتوانست در بازیهای این فصل بارسلونا که با دو تساوی (با احتساب بازی با دورتموند)، ۲ برد و ۲ باخت تا اینجا همراه بوده است بازیکنی در حد ستاره تیم نشان دهد. به خاطر موقعیت و قیمتی که دارد و همینطور بابت اینکه کل پیش فصل را همراه تیم بوده (بر خلاف مسی و سوارس) انتظار از گریزمن این بود که بار تیم را دست کم در هفته های نخستین لالیگا به دوش بکشد اما او در بعضی بازی‌ها حتی قادر به ایجاد موقعیت هم نبوده است. آنتوان هنوز با هم تیمی‌های خود نیز ارتباط مناسبی برقرار نکرده است. او گفته بود ترجیح می‌دهد درون زمین با هم تیمی‌هایش حرف بزند اما فعلاً نه درون زمین و نه بیرون از آن هیچ نکته مثبتی در کارش دیده نمی‌شود.

پیکه

همیشه برای او رسیدن به فرم ایده‌آل سخت بوده اما این فصل واقعاً عملکرد بدی داشته است. او در ورزشگاه سن‌مامس بعد از باخت به بیلبائو در هفته اول لالیگا از این گفت که اوضاع در بارسا از این به بعد روبه‌راه خواهد شد اما هنوز که هیچ نشانی از خوب شدن اوضاع در تیم دیده نمی‌شود. دست او در ورزشگاه پمپلونا به از دست رفتن دو امتیاز بارسا منجر شد و اولین برد خارج از خانه را از بارسلونا گرفت، یک اشتباه عجیب از یک بازیکن باتجربه. او همراه با لانگله در تمام بازی‌های بارسا در ترکیب اصلی حضور داشته و این موضوع بیشتر باعث انتقاد از او می‌شود. به عنوان کاپیتان و لیدر خط دفاعی تیم، او باید مسئولیت بیشتری را در این ناکامی‌ها بردوش بگیرد.

بوسکتس

سرخیو بوسکتس در پیش فصل شرایط خوبی نداشت و به همین دلیل لالیگا را از روی نیمکت شروع کرد. او در ورزشگاه سن‌مامس به زمین نرفت و بارسلونا شکست خورد. اما بعد از آن به زمین برگشت و درکنار دی‌یونگ و آرتور در خط میانی قرار گرفت که اوضاع را برای بارسلونا بهتر کرد. در بازی با گرانادا هم در ترکیب اصلی نبود و بارسلونا دوباره شکست خورد. مسئله این است که سرخیو بوسکتس دیگر، مهره بدون جایگزین درترکیب بارسا نیست و این برای اولین بار در ۱۰ سال اخیر است که او اینچنین نیمکت‌نشین می‌شود و این اصلاً برای او قابل قبول نیست. در هر صورت، آمار از بوسکتس حمایت می‌کند، با حضور او بارسا نباخته است.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس