کد خبر 994829
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
تلاش عربستان برای خرید سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی

در حالی که رژیم صهیونیستی از ناکارآمدی سامانه دفاع هوایی خود در برابر موشک‌های مقاومت رنج می‌برد، ریاض از طریق یک میانجی، قراردادی برای خرید این سامانه‌ها امضا می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه الکترونیکی رای الیوم، محافل دیپلماتیک مطلع اعلام کردند که معامله ویژه‌ای میان رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود برای تبادل اطلاعات فنی پیشرفته رژیم صهیونیستی در خصوص رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین در جریان است.

بیشتر بخوانید:

بر اساس این گزارش معامله مذکور از طریق یک میانجی غربی و اروپایی و با دلارهای نفتی عربستان سعودی انجام می‌شود و میانجی مذکور ابعاد بروکراتیک موجود در این معامله را متقبل می‌شود.

این منابع می‌افزایند که عربستان سعودی از طریق میانجی مذکور به دنبال معامله برای خرید تسلیحات و سامانه‌های دفاع موشکی رژیم صهیونیستی است. این در حالی است که رژیم صهیونیستی در حال حاضر از ناکارآمدی سامانه های موشکی خود در برابر موشک‌های مقاومت فلسطین و لبنان رنج می‌برد. بر اساس گزارش مذکور اسرائیل تلاش کرده بود این معامله را به صورت مستقیم و از طریق شرکتهای واقعی انجام دهد، اما مراحل قابل توجهی از این معامله با میانجگری یک کشور دیگر انجام شده است.

بر اساس اعلام منابع مطلع از جزئیات، معامله مذکور طی چند هفته آینده به اجرا گذاشته خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضوی نژاد IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    3 1
    اخی بیا خودمان سامانه بهتری داریم سوم خرداد، باور 373 و... به قیمت مناسب در جمعه بازار می فروشیم!
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    2 2
    نه تنها عربستان دنبال خرید سامانه های دفاع موشکی اسرائیل هستند بلکه هند، کانادا،آمریکا، کره جنوبی هم دنبال خرید این سامانه ها هستند و چینی ها هم با حملات سایبری به تاسیسات نظامی اسرائیل به دنبال پی بردن به فناوری اون ها هستند، فقط از دید شما این سامانه ها ناکارامد هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس