کد خبر 994667
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰
ترامپ نمایه

سردبیر یک روزنامه آلمانی معتقد است دست دولت ترامپ مقابل ایران خالی است و او برای اثبات موفق‌بودن سیاستش علیه ایران با مشکل روبه‌رو شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

ماتیاس بروگمن سردبیر نشریه هندلز بلات به شبکه الجزیره گفت: مشکل دونالد ترامپ آن است که می‌خواهد خود را رئیس‌جمهوری قوی جلوه دهد و ثابت کند که سیاست‌های رؤسای جمهور قبلی آمریکا، اشتباه بوده است. ترامپ توافق با ایران را بدترین توافق‌نامه توصیف کرده بود و اکنون باید بگوید که سیاستش در برابر ایران چه نتیجه‌ای داشته است.

بیشتر بخوانید:

ظریف: "تیم ب" به ترامپ دروغ گفت

فیلم/ سوژه شدن ترامپ توسط کمدین سرشناس آمریکایی

سخنان متفاوت زیباکلام در مورد مذاکره با آمریکا +فیلم


بروگمن افزود: یمنی‌ها با حمله به تأسیسات نفتی عربستان نشان دادند به راحتی می‌توانند بر تولید نفت در این کشور تأثیر بگذارند. ترامپ در این شرایط باید واکنشی از خود نشان دهد، اما نمی‌خواهد جنگی رخ دهد. به‌همین علت، گزینه‌ای جز تشدید تحریم‌ها ندارد. باید با صراحت بگویم که چیزی برای ترامپ باقی نمانده تا بتواند تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد.


وی درباره تلاش عربستان برای معرفی ‌کردن حمله به تأسیسات نفتی این کشور به‌عنوان اقدامی علیه جامعه جهانی، خاطرنشان کرد: سعودی‌ها هرچه بخواهند می‌توانند بگویند، اما واقعیت آن است که این حمله علیه عربستان و به علت جنگ در یمن بود. این موضوع روشن است. ترامپ اکنون باید نتیجه سیاست خود در برابر ایران را اعلام کند. ترامپ برای تشکیل ائتلاف بین‌المللی علیه ایران تلاش کرد، اما اروپایی‌ها نمی‌خواهند در چنین ائتلافی مشارکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    3 0
    مخشم خالیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس