محمد عبدالسلام

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که روز ۲۱ سپتامبر(روز پیروزی انقلاب مردم یمن) روز سقوط قیمومیت خارجی و هیمنه سعودی و آمریکایی بر یمن است.

به گزارش مشرق، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح گفت که روز بیست و یکم سپتامبر(سالروز پیروزی انقلاب مردم یمن در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ /۳۰ شهریور ۹۳) روز سقوط قیمومیت بیگانگان است.

بیشتر بخوانید:

انصارالله: قدر حمایت‌های رهبر انقلاب اسلامی را می‌دانیم

بیانیه انصارالله درخصوص حملات اخیر: نفت گران‌تر و ارزشمندتر از خون مردم یمن نیست

وی روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که «۲۱ سپتامبر روز پس گرفتن کرامت مردم یمن و حاکمیت این کشور از چنگال گرگ‌ها است».

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد که سال ۲۰۱۴ در چنین روزی بود که به «هیمنه مطلق» عربستان سعودی و آمریکا بر یمن پایان داده شد.

سال ۲۰۱۴ برای یمن، تحولات جدیدی را به ارمغان آورد که مهمترین آن، خیزش مجدد مردم به دلیل عدم تحقق مطالباتشان در انقلاب سال ۲۰۱۱ علیه رژیم «علی عبدالله صالح» بود.

در سال ۲۰۱۱ مردم یمن علیه رژیم «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق این کشور قیام کردند و با تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز که با خیزش‌های مردمی در دیگر کشورهای عربی هم‌زمان بود، وی را مجبور به کناره‌گیری از قدرت کردند اما شورای همکاری خلیج فارس و برخی طرف‌های هم‌پیمان غربی تلاش کردند، این انقلاب را به نفع خود مصادره کنند، اما در سال ۲۰۱۴ مردم بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و این‌بار با حمایت جنبش انصارالله، انقلاب آنها به ثمر نشست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 2
    آمریکا وآل سعود. می خواستند. قیام وانقلاب. یمن. در گلو خفه کنند.امامردم یمن با مقاومت بی نظیر خود.کمر سلطه وسلطه گران را درهم شکستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس