کد خبر 994583
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
وزنه برداری زنان

نایب‌رئیس آمریکایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با تمجید از عملکرد زنان ایران در مسابقات جهانی تاکید کرد پیشرفت ورزشکاران و مربیان زن ایرانی چیزی نیست که در آمریکا یا غرب وجود داشته باشد.

به گزارش مشرق، اورسولا گارزا رئیس کمیسیون زنان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری از حضور تیم ملی زنان ایران در رقابت‌های جهانی ابراز خوشحالی کرد.

بیشتر بخوانید:

پیروزی تاریخی بانوان بسکتبالیست ایران مقابل اردن

پوپک بسامی به عنوان نخستین وزنه‌بردار زن ایرانی که در مسابقات جهانی شرکت کرد تاریخ‌ساز شد. این وزنه‌بردار ۲۷ ساله یکی از ۴ تیم قدرتمند ایران است که توانست در این رقابت‌ها در دسته ۵۵ کیلو عنوان ششمی را کسب کند.

در حالی که ایران در سالهای متوالی در بخش مردان زبانزد بود اما تا سال ۲۰۱۷ در بخش زنان اجازه حضور در مسابقات رسمی داده نشده بود.

کمیته ملی المپیک ایران از تیم ملی وزنه‌بردار زنان حمایت زیادی داشت و با وجود مخالفت برای رقابت زنان، آنها توانستند در مسابقات جام فجر سال گذشته روی تخته بروند. چند ماه بعد ایران تیم ۴ نفره‌ای را راهی رقابت‌های جوانان آسیا کرد که در ازبکستان برگزار شد.

اورسولا گارزا رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا و نایب‌رئیس فدراسیون جهانی در برنامه توسعه ایران برای ورزش زنان در اهواز حضور داشت.

وی در گفت‌وگو با insidethegames درباره حضور زنان ایران در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جهان اعلام کرد که از سرعت زنان ایرانی تحت تاثیر قرار گرفته است.

اورسولا گارزا در این باره گفت: وقتی شما به تیم ایران نگاه می‌کنید حمایت رئیس و کمیته ملی المپیک این کشور را می‌بینید. من واقعا هیجان‌زده و خوشحالم که تیم ایران را اینجا می‌بینم.

رئیس کمیسیون زنان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری گفت: من پیشرفت وزنه‌برداری زنان ایران را می‌بینم. در این کشور با برگزاری کلاس‌های مربیگری توسط مردان، مربیان زن خوبی پرورش یافته‌اند. این در کشوری که زنان باید ورزشکار زن را هدایت کنند بسیار خوب است و شما یک مربی زن را در اینجا می‌بینید. در بسیاری از کشورها مردان مربی زنان هستند و تعداد مربی زن بسیار کم است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در ادامه این مصاحبه یادآور شد: یکی از چیزهایی که شما می‌بینید اینجا اتفاق بیفتد این است که چون مربیان زن ورزشکاران را کوچ می‌کنند با پیشرفت ورزشکاران، مربیان هم پیشرفت می‌کنند. این چیزی نیست که ما در آمریکا یا کشورهای غربی دیده باشیم. اگر شما به اطراف‌تان نگاه کنید تعداد مربیان زن کمی را در تیم‌های شرکت‌کننده می‌بینید. تعداد زیادی از آنها در کشورهای آسیایی هستند اما تیم ایران مربی زن دارد بنابراین در کل ماجرا جالب خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس