کد خبر 994534
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
حسن یزدانی

نماینده وزن 86 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان با شکست قاطعانه حریف خود در مرحله نیمه نهایی به فینال رسید.

به گزارش مشرق، در ادامه مسابقات چهار وزن سوم رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان و گزینشی المپیک که از صبح امروز در سالن باریس شهر نورسلطان قزاقستان  آغاز شده نمایندگان کشورمان در اوزان 61، 79، 86 و 97 کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که علی شعبانی در 97 کیلوگرم از گردونه مسابقات کنار رفت، اما احسان پور در 61 و حسن یزدانی در 86 کیلوگرم در نیمه نهایی به مبارزه خواهند پرداخت.

* نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 61 کیلوگرم که 25 نفر حضور دارند، بهنام احسان پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 6 بر 3 رجب توپال، دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه را شکست داد. وی در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 13 بر 12 از سد احمدنبی گوارزاتیلوف، دارنده مدال برنز 2016 جهان از آذربایجان گذشت و گام به نیمه نهایی گذاشت. کشتی گیر آذربایجانی در مرحله قبل با نتیجه 7 بر صفر خولیوس بونه رودیگوئز، قهرمان جهان از کوبا را شکست داده بود.
وی برای حضور در فینال به مصاف ادریسوف از روسیه رفت که با نتیجه 2 بر 2 شکست خورد و شانس حضور در فینال و کسب مدال طلا را از دست داد. احسان پور فردا برای کسب مدال برنز در دیدار رده بندی روی تشک خواهد رفت.

در وزن 79 کیلوگرم بهمن تیموری پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 13 بر 10 مغلوب رشید قربان اف، دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان شد که با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی گیر آمریکایی، تیموری از گردونه مسابقات کنار رفت. تیموری در حالی این دیدار را واگذار کرد که با نتیجه 11 بر 4 از حریفش پیش بود. در این وزن 23 کشتی گیر وزن کشی کرده اند.

در وزن 86 کیلوگرم که 43 نفر حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر جیمی اسپینال، نایب قهرمان المپیک لندن از پورتوریکو را شکست داد. وی در دور سوم نیز با نتیجه 9 بر 2 (ضربه فنی) استفان ورب، دارنده مدال برنز 2013 جهان از مجارستان را مغلوب کرد. یزدانی در این مرحله در 97 ثانیه با نتیجه 4 بر 2 و با ضربه فنی از سد آرتور نایفونوف، قهرمان اروپا از روسیه گذشت و ضمن کسب سهمیه المپیک گام به نیمه نهایی گذاشت. یزدانی برای حضور در فینال به مصاف ناظم امینه از سن مارینو رفت و در یک دقیقه و 53 ثانیه وی را با امتیاز عالی 11 بر صفر شکست داد و با شایستگی به فینال رسید.

در وزن 97 کیلوگرم علی شعبانی در دور اول با نتیجه 9 بر یک از سد ابراهیم جیفتچی، قهرمان زیر 23 سال اروپا از ترکیه گذشت، اما در دور بعد 11 بر 8 مغلوب الیزبار اودیکادزه، دارنده مدال برنز جهان از گرجستان شد، اما با توجه به شکست حریفش در دور بعد مقابل شریف شریف اف، قهرمان جهان و المپیک از آذربایجان، شعبانی از گردونه مسابقات کنار رفت. در این وزن 26 نفر شرکت کرده اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • shaban SE ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    درود بر این شیر بچه مازندران.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس