کد خبر 994459
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کشتی آزاد

رقابت‌های ۴ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ از صبح امروز(شنبه) در حال برگزاری است.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های ۴ وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۱۹ که در نورسلطان پایتخت قزاقستان در حال برگزاری است، در وزن ۹۷ کیلوگرم علی شعبانی در دومین مبارزه برابر الیزبار اودیکادزه دارنده مدال برنز جهان از گرجستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۱۱ بر ۸ شکست خورد. وی برای اینکه بتواند در گروه بازنده‌ها برای رسیدن به مدال برنز تلاش کند باید منتظر صعود رقیبش به فینال باشد، در غیر اینصورت حذف خواهد شد.

اودیکادزه در دور بعد باید برابر شریف شریف‌اف قهرمان جهان و المپیک از آذربایجان برود.

بیشتر بخوانید:

برتری احسان پور در گام نخست

شعبانی پیش از این مقابل ابراهیم جیفتجی قهرمان زیر ۲۳ سال اروپا از ترکیه با نتیجه ۹ بر یک به پیروزی رسید.

اما دروزن ۸۶ کیلوگرم که ۴۳ نفر حضور دارند، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف اسپینال نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن از پورتوریکو رفت و در مدت زمان ۲ دقیقه و ۱۳ ثانیه با نتیجه ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد.

یزدانی در دور سوم با استفان ورب از مجارستان کشتی می گیرد. گوستیف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان، نایفونوف قهرمان اروپا از روسیه و بوریس ماکویف دارنده مدال نقره جهان از مولداوی در گروه یزدانی حضور دارند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم ۲۵ نفر حضور دارند، بهنام احسان پور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با رجب توپال دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه به برتری 6 بر 3 رسید و راهی دور سوم شد.وی در دور بعد به مصاف برنده مبارزه میان احمدنبی گوارزاتیلوف دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان و بونه رودریگز قهرمان جهان از کوبا می رود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم بهمن تیموری دارنده مدال طلای آسیا پس از استراحت در دور اول در دور بعد با برنده مقابل رشید قربان اف دارنده مدال برنز جهان از ازبکستان در حالیکه کشتی را طوفانی آغاز کرد و 8 بر 2 پیش افتاد اما در تایم دوم شدیدا دچار افت بدنی شد و در نهایت در حالیکه از ناحیه زانو نیز احساس ناراحتی می‌کرد امتیازات زیادی را از دست داد و در پایان با نتیجه 13 بر 10 شکست خورد.

وی در دور سوم به مصاف برنده کشتی میان نیکا کنتچادزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان و گریگوریان از ارمنستان می رود. در این وزن ۲۳ کشتی گیر حضور دارند. کایل داک قهرمان جهان از آمریکا در گروه تیموری حضور دارد.

به گزارش ایسنا، تاکنون ۶ آزادکار برای ایران در ۲ روز گذشته به میدان رفتند که رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم پنجم شد و سهمیه المپیک را گرفت.

علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم با برتری قاطع مقابل رقبایش راهی فینال شده و بعد از ظهر امروز(شنبه) برای کسب مدال طلای جهان به مصاف جی‌دن کاکس آمریکایی می‌رود. یونس امامی نیز در وزن ۷۰ کیلوگرم راهی دیدار رده‌بندی شده و برای کسب مدال بررنز جهان به مصاف برنده مبارزه کشتی‌گیران استرالیا و انگلستان خواهد رفت.

امیر محمد یزدانی در ۶۵، رضا افضلی در ۷۴ و یدالله محبی در سنگین وزن نیز با شکست مقابل رقبایشان حذف شدند و کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از دست دادند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس