دشمن امروز سرگردان و حیران است/بلوکه کردن اموال ایران جدید نیست

معاون اول قوه قضائیه گفت: مهم این است که بعد از کشف برخورد ما با فساد چگونه خواهد بود. اگر امروز این قسمت را تدبیر نکنیم چه بسا به تولید ضربه بزنیم.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان بازرسی کل کشور با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دشمن تمام قد در میدان حاضر شد و علیه مردم تازه انقلاب کرده وارد جنگ شد. همزمان با تحمیل جنگ همه جانبه صدام یک جنگ داخلی تمام عیار هم در مرزهای مختلف راه انداختند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: تمام اینها به برکت جانبازان و شهدا و رهبر بی بدیل و مردم متدین و غیور باعث شد دشمن امروز دلیل و ایران عزیز شود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن حیران و سرگردان است گفت: ایران امروز برنامه روشنی داشته و سرگردان نیست و کما فی السابق و بلکه بیشتر منسجم تر هستند.

بیشتر بخوانید:

محسنی‌اژه‌ای: برهم‌زنندگان بازار ارز زیر نظر بانک مرکزی فعالیت می‌کردند

محسنی اژه ای تصریح کرد: امروز دشمن باور کرده که در همه آن جبهه ها شکست خورده است. تک تک شهدای ما از همه طبقات جامعه یک سرمایه عظیم برای کشور بودند که دشمن آنها را از ما گرفت. اما ما به جلو رفتیم و دشمن از هدفش دور تر شده است.

وی گفت: دشمن از همان اوایل انقلاب اموال ما رو بلوکه کردن و این امروز امر جدیدی نیست و ده ها و صدها تریبون های تبلیغاتی را به راه انداخته است.

محسنی اژه ای افزود: دشمن امروز به دنبال این است که با فشار اقتصادی صبر مردم را لبریز کند. آن زمان که از لحاظ ظاهری چیزی نداشتیم ایستاذیم و مقاومت کردیم.امروز امکانات و تجهیزات بیشتر شده است اما ما خیلی روی آن حساب نمی کنیم چرا که سرمایه اصلی مردم هستند.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: ما امروز مدیون شهدا و جانبازان هستیم و آیا می شود خون ایثارگران را پاس نداشت؟

محسنی اژه‌ای اظهار داشت: بازرسی کل کشور در قانون اساسی اشاره شده و با جایگاهی که دارد ، شاید سازوکار این سازمان در دنیا کم نظیر و یا بی نظیر باشد.

وی به اصل ۱۷۴قانون اساسی اشاره کرد و گفت: به منظور حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین، نکاتی در این ماده مطرح شده است . امور جمع کار و رفتارها است و یعنی سازمان بازرسی با آن موادی که قانون برایش در نظر گرفته می تواند برای حسن اجرای همه کارها و همه تصمیمات وظایفی دارد.

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: سازمان بازرسی در طول سالهای اخیر اختیارات بیشتری پیدا کرده به طوری که هیچ کجا اجازه به کارگیری بازنشستگان داده نمی شود اما در این سازمان این اجازه داده شده است.

محسنی ادامه داد در این شرایط که جنگ اقتصادی است و دشمن به این امید بسته و هر روز فشار را به زعم خود بیشتر می کند، برخی افراد ناآگاه یا آگاه در همان مسیر دشمن حرکت می کنند. و در این شرایط سازمان بازرسی چه می خواهد بکند؟

محسنی اژه ای ادامه داد: امروز باید کمیت و کیفیت تولید داخلی را بالا برد تا از شرایطی که دشمن برایمان پیش آورده پیشی بگیریم. ما می توانیم صادر کننده در خیلی از عرصه ها باشیم .

وی افزود: اگر یک مدیری راه را بلد نیست شما بازرسان می توانید وی را کمک کنید تا جنس بهتری تولید و به دست مردم برسد.

وی تصریح کرد: با کسانی که در شرایط فعلی فشار دشمن آگاه یا ما آگاه کمک می کنند باید قاطعانه برخورد کرد. چه بسا افرادی باشند که به خاطر منافع جیب خود آگاه یا ما آگاه حرکت می کنند و در این شرایط باید برنامه ریزی داشته باشیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه کشف فساد صرفا کافی نیست گفت: مهم این است که بعد از کشف برخورد ما با فساد چگونه خواهد بود. اگر امروز این قسمت را تدبیر نکنیم چه بسا به تولید ضربه بزنیم. اگر ما به موقع وارد نشویم کار از کار می گذرد .
محسنی اژه‌ای ادامه داد دو اتفاق از سال گذشته رخ داد. در یک کار دولت احساس کرد برخی امور را نمی تواند عاذی به جلو ببرد و از سازو کاری که قانون اساسی اجازه داده شورای عالی تشکیل شد و در آنجا تصمیماتی گرفته شد. اگر انسان شرایط را در نظر نگیرد ممکن است بگوید این تصمیمات نادرست است.

وی تصریح کرد : بعضی موارد اگر امنیتی باشد به صورت موردی از شورای عالی امنیت ملی اجازه گرفته می شود. با این حال به طور کلی و با توجه به شرایط جنگ اقتصادی نمی توان همه تصمیمات را به مجلس برد و تصمیماتی به صورت موقت از سوی آن شورا که متشکل از سه قوه است اخذ می شود.

وی افزود: کار دیگر را قوه قضاییه با همکاری سایر قوا در رابطه با شرکت های تعاونی و اعتباری انجام داد. در سال گذشته و قبل از آن دشمن اعلام کرد که نمی گذاریم از تابستان داغ ۹۷عبور کنند. شرکت های زیادی پول از مردم گرفتند و متوجه شدیم بیش از دو میلیون نفر سپرده گذاری در این شرکت‌ها انجام دادند و بیش از ۹۸درصد از آن مشکل حاد عبور کردیم و اگر اختیار سران قوا نبود و می‌خواستیم به طور عادی به این مسیله ورود کنیم به مشکل بر می خوردیم.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در رابطه با این موضوع ریاست قوه قضاییه آیت الله آملی لاریجانی با بخشهای مختلف مشورت کردند و با احتیاط های لازم برای اینکه در زمان جنگ اقتصادی بتوانند کارهای قضایی انجام شود اختیاراتی گرفته شد . تمامی محاکمات امروز منبعث از همان زمان است و چنانچه آن تمهیدات نمی شد ممکن بود امروز دچار مشکلات بیشتر می شدیم.

وی افزود: بازرسی کل کشور امروز می‌تواند از سازوکار مردمی استفاده کند و شما بازرسان امکان بازرسی از همه جا را ندارید و از ظرفیت های مردمی در این راستا باید استفاده کنید.

معاون اول قوه قضائیه اظهار داشت : از ظرفیت مردمی باید نهایت استفاده را کرد همچنین از ظرفیت فناوریهای جدید باید بهره برد. بهترین افرادی که می توانند بگویند قانون اجرا می شود یا خیر ذی نفعان آن قانون هستند. چه سازوکاری باید بهره برد که هر کسی هر چیزی نگوید و کار ما را بیشتر نکند!؟

وی در ادامه به تغییرات سازمان بازرسی اشاره کرد و گفت: از اواخر ۵۸ تا امروز با آقای سراج به عنوان دو دوست و رفیق بودیم.

محسنی تصریح کرد: به سهم خودم و از سمت ریاست قوه قضائیه کمال تشکر را دارم. اواخر سال ۹۶ ایشان اعلام کرد که کس دیگری را جایگزین بنده کنید و حتی در سال ۹۷ هم این موضوع را اعلام کردند و در سال ۹۸ هم باز گفتند خود من هم اعتقادم بر این است که غیر از موارد خاص خوب است افراد جابه‌جا شوند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: از ایشان خواهش کردم که حضور یابند اما علت حضور برای من مشخص نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 26
    مدیرها میانی نالایق اخراج کنید
  • امین IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    7 0
    چشم اقای اژه ای با فساد برخورد می کنیم شما راحت باشید
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    یکی نسیت بگه آخه مسولین نا محترم ،به جای گفتن اینکه فلان جا اختلاس شده و فلان جا رانت شده ... یه اقدامی کنید. مردم هیچ تغییر مثبتی رو حس نمیکنن. فقط شعار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس