اخبار ویژه روزنامه ها

تارنمای شبکه اجتماعی توئیتر امروز خبر داد که هزاران حساب کاربری از کشورهای امارات متحده عربی، مصر و عربستان را که علیه ایران، قطر و یمن فعالیت می‌کردند، بسته است.

سرویس سیاست مشرق - روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

***********

کیهان

شهرداری: متخلفان را عزل می‌کنیم / هاشمی: حذف نام شهدا فتوشاپ است(!)

رئیس شورای شهر تهران به جای عذرخواهی درباره حذف نام شهیدان از عنوان برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها، ادعا کرد اعتراض به این اقدام سیاسی کاری است و تصاویر منتشره هم فتوشاپ است نه واقعی(!)

به گزارش خبرآن‌لاین، محسن هاشمی گفت: در آستانه هفته دفاع مقدس قرار داریم که موعدی برای گرامیداشت یاد و نام شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی است. متأسفانه شاهد هستیم برخی جریانات پنهان و آشکار سیاسی، در آستانه هفته دفاع مقدس، به‌جای استفاده از مفاهیم و خاطرات و نمادهای وحدت‌بخش هشت سال دفاع مقدس، سعی دارند با استفاده سیاسی و ابزاری از نام شهدا و جعل و اتهام‌سازی به دو قطبی‌سازی کاذب در جامعه بپردازند.»

وی افزود: «به‌صراحت می‌گوییم که افتخار ما در شورای شهر تهران، شهرداری تهران و مدیریت شهری، همراهی و همگامی با ایثارگران و تکریم و تعظیم خانواده‌های شهدا و خدمت به جانبازان گرانقدر است و نمی‌توان با خبرسازی، جعل، تخریب و تهمت، از نام شهید برای سیاسی‌کاری و تخریب رقیب استفاده کرد.»

هاشمی گفت: «اگر اتاق فکر جریانات افراطی تصور می‌کنند، با ایجاد موضوع ساختگی حذف نام شهید از تابلوی معابر می‌توانند با فرافکنی و فرار به جلو، موضوعات اجتماعی دیگر را در افکار عمومی و فضای مجازی تحت‌الشعاع قرار دهند، راه را به اشتباه رفته‌اند، چرا که مردم ما آگاه‌تر از آن هستند که با حذف فتوشاپی نام شهید از تابلوها یا افزودن نام شهید در تابلوهای مربوط به اشخاص عادی فریب بخورند.»

وی در پایان گفت: «توصیه ما به این برادران، پایبندی به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خودداری از دوقطبی‌سازی کاذب و مسئله‌سازی‌های دروغین در جامعه است، بخصوص استفاده ابزاری از نام شهید برای تفرقه‌افکنی آن هم در هفته دفاع مقدس که به هیچ عنوان با معیارهای اخلاقی ما سازگاری ندارد.»

ادعای فتوشاپ بودن حذف نام شهید از برخی خیابان‌ها و کوچه‌ها در حالی است که برخی مقامات شهرداری تهران و مناطق آن نسبت به این اقدام صورت گرفته عذرخواهی کرده و آن را سهوی و اشتباه خوانده یا به اخراج پیمانکار و مقصران ماجرا تأکید ورزیده‌اند.

سی‌ان‌ان: پدافند چند میلیارد دلاری حریف‌ حمله یک میلیون دلاری مقاومت نشد

رسانه‌های آمریکایی در تحلیل حملات به تاسیسات شرکت نفت آرامکو عربستان، از ناتوانی رادارها و پدافند پاتریوت برای شناسایی و مهار این حمله ابراز تعجب می‌کنند.

برنامه رادیویی «آن پوینت» که از بوستون به طور روزانه پخش می‌شود با دعوت از رایان کراکر، سفیر سابق آمریکا در عراق، افغانستان، کویت، لبنان و سوریه، تلاش کرد حملات آرامکو را بررسی کند.  کراکر که از زمان بوش پدر تا دوران اوباما سفیر بوده، به «آن پوینت» گفت: از نظر من واکنش اولیه کاخ‌سفید به این حملات معقولانه بوده است.

زمانه، زمانه‌ای نیست که برای تصمیم‌گیری عجله کنیم. من با موضع فعلی پرزیدنت ترامپ که گفت حالا ببینیم چه می‌شود، موافقم. این حملات خیلی هم غیرمترقبه نبود. برای درک موقعیت بگذارید وضعیت میان عربستان و ایران را شبیه دوران جنگ سرد میان شوروی و آمریکا فرض کنیم. جنگ سردی که در یمن جاری است، در لبنان، سوریه و عراق هم بوده و هست. فقط حالا مقداری به سمت گرمی سوق کرده است. این رویارویی دست کم از سال ۲۰۰۵ جدی‌تر شده است.

مجری «آن‌پوینت»، با ‌اشاره به جزئیات منتشر شده از این حملات پرسید «آیا عبور این تعداد پهپاد یا موشک کروز از میدان دید رادارهای پیشرفته عربستان عجیب نیست؟». کراکر گفت:چرا، عجیب است و من یک سؤال دیگر هم دارم. ما در بحرین پایگاه نظامی مفصلی داریم.

ناوهای ما دائما در خلیج‌فارس بالا و پایین می‌روند. اگر این موشک‌ها یا پهپادها از فراز خلیج‌فارس عبور کرده، آیا نیروهای آمریکایی آنها را رصد کرده‌اند؟ اگر نه، حتما باید تحقیق و تفحص فوری و مفصل درباره علت این ناکارآیی صورت گیرد.این می‌تواند از نظر امنیتی و فنی بسیار حیاتی باشد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم در گزارشی به جزئیات فنی حملات آرامکو پرداخت و به لحاظ نظامی آن را سرفصل جدیدی در محاسبات تسلیحاتی ارزیابی کرد: «موشک‌های کروزی که ظاهرا در این حملات استفاده شده، نسخه بازسازی شده موشک‌های روسی دهه ۱۹۷۰ میلادی است و پهپادها هم با وجود پیشرفت فراوان، هنوز یک سلاح جدی مخرب محسوب نمی‌شوند.

با این همه ترکیبی از چند موشک کروز و پهپاد که روی هم یک میلیون دلار هم نمی‌ارزیدند، توانستند با عبور از بالای سر تجهیزات چند میلیارد دلاری عربستان، به تاسیسات آرامکو ضربه بزنند و ۵ درصد تولید نفت جهان را مختل کنند.

جرمی بینی، سردبیر خاورمیانه نشریه نظامی «جینز دیفنس ویکلی» به سی‌ان‌ان گفت: «عربستان 6 گردان ویژه سیستم ضدموشکی پاتریوت ساخت آمریکا را دارد. عربستان پنج گردان را به سمت استان‌های شرقی خود مستقر کرده است (به سمت یمن) و تنها یکی از آنها به سوی ایران تنظیم شده بوده است.

اخیرا یک سیستم ضدموشکی پاتریوت به تور حفاظتی تاسیسات نفتی بقیق اضافه شده بود اما آن هم به سوی یمن نشانه رفته بود و هر شیء پرنده‌ای که از سمت شمال می‌آمده را یا ردگیری نمی‌کرده و یا به عنوان یک شیء پرنده فقط برای مدت کوتاهی نشان می‌داده است.

سیستم ضدهوایی مستقر در اطراف تاسیسات نفتی آرامکو بر اساس حملات با جنگنده‌هایی که خلبان دارند تنظیم شده است. عربستان در کنار سیستم پاتریوت یک سیستم ضدموشکی ویژه موشک‌های کوچک از آلمان خریداری کرده که نام آن اسکای‌گارد است.

اما مایکل دویتسمن، محقق مرکز پژوهش‌های خلع تسلیحات نظامی به سی‌ان‌ان گفت: «حتی اگر رادارهای اسکای‌گارد هم این‌اشیاء پرنده را ردگیری می‌کردند یا آنها را به صورت یک توده می‌دیدند، پنجره زمانی هشدار آنها بسیار کوتاه می‌بوده چرا که پهپادها تنها حدود دو دقیقه پیش از برخورد به هدف روی صفحه رادارها ظاهر می‌شدند، تازه اگر سیستم‌ها در وضعیت کاملا فعال می‌بودند و اصلا آنها را ردگیری می‌کردند.»

جاستین برونک، کارشناس موسسه رویال یونایتد سرویسز در لندن هم به سی‌ان‌ان گفت: سیستم اسکای‌گارد برای رصد مساحت خیلی محدودی طراحی شده و اگر چند شیء پرنده با هم ظاهر شوند و به ویژه اگر از جهات مختلف بیایند ممکن است گیج و مبهوت شود.

سی‌ان‌ان نتیجه‌گیری کرد: با توجه به گستره جغرافیایی عربستان و پخش شدن تاسیسات نفتی این کشور در نقاط مختلف و با توجه به ویژگی پهپادها که برای سیستم‌های فعلی پدافندی بغرنج‌اند، عربستان باید بسیار بیشتر از دشمنانش برای حفاظت از خود هزینه کند و هیچ تضمین کاملی هم وجود نخواهد داشت.

این هم از طنز زمانه است که تسلیحات نظامی کوچک، رده پایین و کم سرعت چون پهپادها تهدید جدی‌تری برای سیستم‌های هوشمند و فوق پیشرفته امروزی شده‌اند. تهدیدی که عربستان آن را از نزدیک لمس کرد.» به گزارش بی‌بی سی، هنری رم کارشناس اندیشکده یورویشیا گروپ هم به شبکه سی‌ان‌بی‌سی گفت: دولت آمریکا در دو سال و نیم گذشته اعتبار جهانی خود را به شدت از دست داده و مانند گذشته نیست که هر چه کاخ‌سفید می‌گوید جهان به راحتی بپذیرد.

هر چند که از نظر من تردیدی وجود ندارد که ایران پشت این حملات بوده است. ایران با هدف قرار دادن تاسیسات نفتی به این بزرگی و اهمیت خواسته به رقیبش ضربه بزند آن هم بدون اینکه عواقبی برایش داشته باشد.این یک ریسک بزرگ است. خب تا اینجای کار هم به نظر می‌رسد که تهران برنده این قمار بوده. آنها می‌خواستند با این حمله بازدارندگی کنند و آمریکا را از فکر حمله نظامی به ایران بیرون بیاورند.

ترامپ نمی‌خواهد و نمی‌تواند در مقابل ایران خطر کند

یک روزنامه عرب‌زبان چاپ لندن معتقد است ترامپ هرگز به‌خاطر عربستان، وارد جنگ با ایران نمی‌شود.

العربی‌الجدید در این زمینه نوشت: شرایط پس از حملات صورت گرفته به شرکت نفتی آرامکو، مانند قبل از آن نخواهد شد؛ چرا که این بمباران، بیش از هر زمان دیگری استواری روابط آمریکا و عربستان و جدیت کاخ سفید در مقابله نظامی با ایران را محک می‌زند. دولت ترامپ، از تمام فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک ممکن علیه نظام ایران استفاده کرده؛ اما نمی‌تواند گزینه نظامی را علیه این کشور انتخاب کند.

ترامپ اکنون در معرض انتقادات داخلی زیادی قرار دارد، او بین دو گزینه سرگردان است: جلوگیری از ورود دوباره آمریکا به باتلاق جنگ‌های خاورمیانه، ظهور ضعیف در برابر حمله پیچیده‌ای که ایران علیه عربستان به راه انداخت و یا خطر کردن و دادن پاسخی به تهران، برای حفظ آبرو؛ که البته می‌تواند پیامدهای مستقیمی برای امنیت ملی آمریکا و اقتصاد این کشور داشته باشد.

استراتژی دولت آمریکا در قبال ایران، در حال حاضر در بزرگترین امتحان خود قرار دارد؛ این در حالی است که تیم سیاست خارجی ترامپ، پس از برکناری بولتون، هنوز کامل نشده است. در محاسبات سود و زیانی که واشنگتن مدنظر دارد، ترامپ تجاوز به آرامکو را مستحق ورود واشنگتن به جنگی نیابتی با تهران نمی‌داند؛ به‌ویژه آنکه ایالات متحده دیگر متکی بر نفت خاورمیانه نیست.

تهران، از بهار گذشته در حال امتحان کردن ترامپ است و این مهم را از طریق سیطره بر تنگه هرمز و هدف گرفتن نفتکش‌ها به نحوی که هویت مهاجم پنهان بماند و نیز با هدف گرفتن داخل عربستان توسط حوثی‌های یمن، انجام داد. اما هدف گرفته شدن آرامکو، معادله تازه‌ای را ایجاد کرده که مبتنی بر انتقال از هدف گرفتن ذخایر نفت در خلیج فارس، به هدف گرفتن مرکز عملیات تولید نفت خام در عربستان سعودی است؛ آنچه بر اقتصاد جهانی نیز اثرگذار است.

ایران به‌خوبی می‌داند مادامی که قربانیان آمریکایی در جریان این حملات وجود نداشته باشد، ترامپ از آنها چشم‌پوشی می‌کند و حتی می‌تواند این چشم‌پوشی را در مورد ساقط شدن پهپاد آمریکایی نیز نشان دهد. در این میان، کاخ سفید مایل است عربستان، طرفی باشد که بهای سیاست فشار حداکثری علیه ایران را می‌پردازد.

همانطور که صحبت‌های صریح ترامپ در این باره، نشان‌دهنده آن است که وی توپ را در زمین سعودی انداخته است تا خود در مورد پاسخ به نظام ایران تصمیم‌گیری کند. اما این بدان معنا نیست که کاخ سفید تصمیم جنگ یا صلح را به ریاض سپرده؛ بلکه رئیس جمهور آمریکا از عربستان می‌خواهد که در صحنه مقابله حضور داشته باشد.

با توجه به اینکه حمله به آرامکو به دنبال حملات اسرائیل به نیروهای نیابتی ایران در منطقه صورت گرفت، احتمال آن می‌رود که هدف از این حمله، ضربه زدن به هم‌پیمانان آمریکا در منطقه خلیج فارس بوده است. با این حال، واشنگتن از مقابله مستقیم دوری می‌کند؛ چرا که ترامپ در نزدیکی انتخابات قرار دارد و نمی‌تواند خود را درگیر یک ماجراجویی خارجی کند.

در نهایت، ترامپ به نحوی رفتار می‌کند که به نفع او باشد؛ اما تصور اینکه رابطه آمریکا با سعودی‌ها، پس از تجاوز به آرامکو، مانند قبل از آن باشد، واقعا دشوار است.

ایران

موضع کاندیدای جانشینی آمانو درباره ایران

   خبر اول اینکه،کاندیدای مقام مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر داوری بی‌طرفانه این نهاد درباره ایران تأکید کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه نشنال، «رافائل گروسی» با بیان اینکه «با توجه به کاهش تعهدات برجامی ایران بهترین اقدام از سوی آژانس این است که یک داور بی‌طرف باشد»، گفت: آژانس باید درباره آن‌چه نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران خوانده می‌شود، بی‌طرفانه قضاوت کند.

او تأکید کرد که در صورت انتخاب برای مدیرکلی آژانس تلاش خواهد کرد تا با هرگونه تصور متعصبانه در زمینه تعامل با ایران، مبارزه کند. گروسی علاوه بر این گفت که آژانس «ابزار هوشمند شفافیت» است و این تنها کرونل فروتا، مدیرکل موقت آژانس است که می‌تواند به سؤال‌ها درباره مأموریت هیأت اعزامی آژانس به ایران، پاسخ دهد. او افزود: سری بیانیه‌هایی که درباره ایران ارائه می‌شوند، واضح بوده و آژانس موظف است آنچه را مشاهده کرده و به آن رسیدگی می‌کند، گزارش دهد.

مناقشه ترامپ و گراهام بر سرحمله نظامی

  خبر دیگر اینکه،اختلافات رئیس‌جمهوری امریکا با سناتور لیندسی گراهام که خواستار انجام حملات نظامی در واکنش به ماجرای آرامکو است، درباره رویکردهای ترامپ درباره ایران شدت گرفت. به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، لیندسی گراهام از سناتورهای جمهوریخواه امریکا گفته بود ناکامی ایالات متحده در تلافی ساقط شدن پهپادش به دست ایران در همین تابستان «نشانه ضعف» بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا در پاسخ به او در جمع خبرنگاران گفت: از لیندسی بپرسید چطور وارد خاورمیانه شدیم و چطور از آب درآمد؟ رفتن به عراق چطور بود؟ بنابراین، ما روی این موضوع اختلاف‌ نظر داریم. ترامپ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هم‌اکنون قدرتمندترین ارتش جهان در اختیار ماست، بر واکنش توئیتری خود به سخنان گراهام مبنی بر اینکه «این نشانه قدرت بود که برخی آن را درک نمی‌کنند» تأکید کرد.

مسدود شدن 4500 حساب از لشکر سایبری عربستان

  دست آخر اینکه، تارنمای شبکه اجتماعی توئیتر امروز خبر داد که هزاران حساب کاربری از کشورهای امارات متحده عربی، مصر و عربستان را که علیه ایران، قطر و یمن فعالیت می‌کردند، بسته است.

به گزارش انتخاب، توئیتر در گزارش خود از این اقدام یادآور شد که یک شرکت خصوصی که در مصر و امارات فعالیت می‌کند، این حساب‌های توئیتری را ایجاد و مدیریت کرده و با توجه به مدارک به دست آمده، توئیتر برای همیشه حساب‌های این شرکت و کاربران مرتبط با آن را مسدود کرده است.

توئیتر همچنین خبر داد که حساب کاربری سعود القحطانی مشاور پیشین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و مظنون به مشارکت در قتل جمال خاشقجی را به دلیل نقض قوانین این تارنما بسته است.

آرمان

تخریب ویلای 70واحدی در فیروزکوه

دادستان فیروزکوه گفت: پرونده ویلای غیرمجاز شش‌طبقه دارای ۷۰واحد در منطقه حصاربن از توابع بخش مرکزی این شهرستان از سال ۱۳۹۵ در دادسرا مطرح و سازنده چندبار از احداث ساختمان منع شده بود تا بالاخره صدور حکم تخریب در دوماه قبل، اجرای این عملیات را به دنبال داشت. دادستان فیروزکوه اظهارداشت:‌ پس از صدور حکم تخریب، متخلف دوبار درخواست فرصت کرد تا خود اقدام به اجرای حکم کند و این فرصت به وی داده شد تا خسارت کمتری متوجه بنا شود اما با وجود این همکاری، مالک باز هم کاری از پیش نبرد تا در نهایت ویلا تخریب شد. رضایی گفت: متخلف قصد داشت از این ساختمان به‌عنوان طرحی برای گردشگری استفاده کند. به گفته عباس رضایی ، ارزش ریالی ساختمان تا پیش از تخریب بیش از ۱۲میلیارد تومان برآورد می‌شد.

فدراسیون والیبال در و پیکر ندارد

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران از شرایط فعلی فدراسیون والیبال به شدت انتقاد کرد و گفت: این فدراسیون خیلی بی در و پیکر است. سعید معروف گفت: همانطور که از اسم مرحله نیمه نهایی مشخص بود بازی سختی بود. روز خوب ما نبود اما پس از بازی در ست اول موفق شدیم به بازی برگردیم و پیروز شویم. او درباره حریف ایران در فینال تصریح کرد: فرقی ندارد کدام تیم حریف ما در فینال باشد اما چون یک بار به استرالیا باختیم دوست داریم با این تیم بازی کنیم و مقابل تماشاگران خودمان پیروز و قهرمان شویم. اگر ببریم نوش جان بچه ها. اگر باختیم هم فدای سرشان. تا اینجا به احترام مردم آمدیم. این فدراسیون خیلی بی در و پیکر است! گر قهرمان شویم شیر مادر حلال بچه ها. اگر هم قهرمان نشویم با این فدراسیون بی درو پیکر فدای سر بازیکنان!

ابتلای 104نفر به تب کریمه کنگو

معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی در ارتباط با آخرین آمار مبتلایان و مرگ ناشی از تب کریمه کنگو گفت: تا روز قبل عاشورا، ۱۰۴نفر آخرین آمار مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد. بعید می‌دانم آمار تغییری کرده باشد و اینکه از این مبتلایان نیز ۱۰نفر فوتی داشتیم. کریم‌ امیری با اشاره به اینکه اکثر موارد فوتی مربوط به استان سیستان‌وبلوچستان بودند، گفت:از این ۱۰۴نفر مبتلا به بیماری کریمه کنگو بیش از ۴۷درصد یعنی ۵۰نفر در سیستان‌وبلوچستان مبتلا شده‌اند.همچنین هشت‌نفر از فوتی‌ها مربوط به همین استان بوده‌اند.

200 مدرسه خراسان رضوی دانش‌آموز ندارد

200 مدرسه در استان خراسان رضوی بدون دانش‌آموز مانده است. مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: اغلب این تعداد مدرسه در روستاها هستند که به دلیل مهاجرت دانش‌آموزان خالی مانده‌اند. قاسمعلی خدابنده افزود: این امر باعث‌شده سرمایه‌های هزینه‌شده در ساخت این مدارس بلااستفاده باقی بماند و شاهد افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مدارس شهری و مناطق حاشیه شهرها باشیم. وی اظهار داشت: براساس آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه ملی سناد تاکنون بیش از ۶۰هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده شده که بیشترین میزان افزایش در مناطق حاشیه مشهد و شهرهای بزرگ استان است.

مصدومیت 5گردشگر عمانی در یاسوج

پنج گردشگر عمانی در جاده ارتباطی یاسوج به شیراز محدوده تنگ سرخ در سانحه رانندگی دچار مصدومیت شدند. سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یک فقره سانحه رانندگی ناشی از شاخ‌به‌شاخ‌شدن دو دستگاه خودرو پراید در جاده یاسوج به شیراز به مرکز فوریت‌های پزشکی گزارش شد. محسن جلیل افزود: بلافاصله نیروهای اورژانس در محل سانحه حاضر شدند و این تعداد مصدوم را به مراکز درمانی یاسوج انتقال دادند. وی ادامه داد که براساس پیگیری‌های انجام‌شده حال عمومی مصدومان سانحه خوب شده است.

پرسپولیس دربی را می‌برد

علاقه به فوتبال در میان دیپلمات‌های ایرانی اتفاق کم‌سابقه‌ای نیست. حمیدرضا آصفی، سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه یک استقلالی متعصب بود و مردی، چون سیدعباس عراقچی، معاون کنونی وزارت امور خارجه نیز حسابی پرسپولیسی است. در این میان سیدعباس موسوی، سخنگوی کنونی وزارت امور خارجه که جزو مدیران جوان و خوش‌برخورد دولت محسوب می‌شود نیز حسابی اهل ورزش و به ویژه فوتبال است.سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به درخواست پیش‌بینی نتیجه بازی نیز لبخندی زد و گفت: فکر می‌کنم احتمالا پرسپولیس برنده این شهرآورد خواهد شد.

صدرعاملی آلن دلون را کشت؟

رسول صدرعاملی، کارگردان سینمای ایران در توئیتی خبر از درگذشت آلن دلون، بازیگر سرشناس فرانسوی داد، خبری که در هیچ از منابع خارجی اعلام نشده و مورد تایید هم قرار نگرفته است. نکته جالب توجه این است که برخی از رسانه‌ها و اکانت‌های خارجی هم به نقل از توئیت صدرعاملی خبر درگذشت دلون را بازنشر کرده‌اند. بازیگر اسطوره‌ای سینمای فرانسه مدتی پیش دچار سکته مغزی شد و سپس تحت مراقبت قرار گرفت. این بازیگر کهنه‌کار فرانسوی بیش از ۶۰ سال در سینمای اروپا کار کرده است.

حمایت مردم از کارگران هپکو

مردم، دانشجویان و طلبه‌ها از شهرهای مختلف اراک، تهران و قم دیروز بعد از نماز جمعه در مصلی بیت‌المقدس اراک از کارگران هپکو حمایت کردند. مردم در این تجمع برای ساماندهی به وضع موجود و مشکلات پیش‌آمده، پیگیری مطالبات کارگران و پرداخت حقوق آنها از مسئولان استانی و کشوری درخواست پیگیری کردند. مردم از استاندار استان مرکزی خواستند پیگیر ساماندهی به کارخانه هپکو باشد، زیرا کارخانه هپکو اکنون به ورطه نابودی کشیده شده است.

واکنش مهاجرانی به ادعاهای آرامکویی

عطاءا... مهاجرانی، وزیر دولت اصلاحات در واکنش به حمله موشکی یمنی‌ها به تاسیسات نفتی آرامکو، در توئیتی نوشت: از دقت فوق‌العاده موشک‌های کروز و پهپادهای حوثی-ایرانی صحبت می‌کنند. قبلا می‌گفتند، موشک‌های ایرانی در بیابان رها می‌شود و یکی هم به هدف نمی‌رسد، به قول امیر طاهری، همکار مرحوم بولتون، مالیده! ‏چرا از اینکه چنین عملیات درجه اولی حتی یک کشته و زخمی نداشت سخنی نمی‌گویند؟

پلمب فروشگاه زنجیره‌ای در دماوند

یک فروشگاه زنجیره‌ای در حال تاسیس در دماوند با حکم دادستان این شهرستان پلمب شد. حسن ابراهیمی‌بسابی از پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در حال تاسیس در دماوند خبرداد و گفت: با توجه به اعتراض و تجمع کسبه شهرستان دماوند به راه‌اندازی فروشگاه‌های زنجیره‌ای حکم پلمب این فروشگاه تازه‌تاسیس صادر شد. وی افزود: این فروشگاه با حکم مقام قضائی توسط عوامل بازرسی اتاق اصناف پلمب شد.

نجات 44نفر از اعدام در استان کرمان

یدا... موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: نجات ۴۴نفر از قصاص یکی از برکاتی است که به موجب میثاق‌نامه عدالت و نجات 44نفر از قصاص در استان کرمان امنیت پایدار در جنوب و شرق استان کرمان اتفاق افتاده و بسیاری از افرادی که مرتکب جرم شده بودند، به دستگاه قضا سپرده شدند و همچنین تعدادی نیز با پادرمیانی سران طوایف که مدت‌ها فراری بودند امان‌نامه گرفتند و به زندگی عادی و شرافتمندانه خود برگشتند.

800 هزارنفر با درآمد میلیاردی یارانه ‌می گرفتند

پدرام سلطانی، فعال اقتصادی، در حساب توئیتری خود نوشت: هزار٨٠٠ نفر با درآمد میلیاردی تاکنون یارانه می‌گرفتند. یعنی فقط در شش‌سال دولت آقای روحانی نزدیک ٢،٥٠٠میلیارد تومان یارانه به آنها داده شده. با این پول می‌شد حقوق معوق ده‌ها مانند هپکو را پرداخت. چه پول‌هایی در زمان گشاده‌دستی نفتی و با رویکرد پوپولیستی دولت‌ها ریخت‌وپاش شد.

قطع درختان در اسلامشهر

طی روزهای گذشته تعدادی از درختان بلوار «باغ فیض» اسلامشهر در اقدامی عجیب قلع‌وقمع شدند. براساس این گزارش و بررسی‌های انجام‌شده، تعداد این درختان دست‌کم ۱۰عدد بوده است. تعدادی از اهالی منطقه و تاکسیرانان نسبت به این اقدام اعتراض کرده‌اند، اما گزارش‌ها حاکی از آن است که شهرداری بدون‌ توجیه و توضیحی اقدام به قطع این درختان کرده است.

پیشنهادافزایش اعضا به 51 نفر

رئیس شورای عالی استان‌ها، گفت: در پیش‌نویس اصلاح قانون شوراها پیشنهاد داده‌ایم که اعضای شورای شهر کلانشهرها افزایش پیدا کند و به عنوان مثال شورای شهر تهران به 51 نفر افزایش می‌یابد.

کنایه سنگین ظریف به پمپئو

ظریف با انتشار ویدئویی از اعترافات پمپئو که گفته بود در زمان ریاست بر سیا، دروغ می‌گفتند و تقلب می‌کردند، نوشت: پمپئو، عادات قدیمی به سختی ترک می‌شود. دروغ و تقلب و خود را خار و ذلیل مشتری‌های خارجی کردن که بی‌اعتنایی کامل به خون و ثروت را پنهان می‌کنند، در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است. مسیر رستگاری: فرصت را غنیمت شمرید برای اینکه به فاجعه یمن پایان دهید، نه اینکه آن را گسترش دهید.

اعتراض به حذف نام مهناز افشار

نخستین اکران مردمی فیلم «شاه کش» در حالی در پردیس سینمایی کوروش و سینما آستارا با حضور سازندگان و بازیگران فیلم برگزار شد که کارگردان اثر به حذف نام مهناز افشاراز تبلیغات فیلم اعتراض کرد. وحیدامیرخانی نویسنده و کارگردان فیلم: مهناز افشار یکی از بازیگران اصلی فیلم است که کنار دیگر دوستان هنرپیشه برای این فیلم زحمت زیادی کشید، اما متاسفانه امروز نه تنها در کنار ما حضور ندارد که حتی تصویر او هم نباید در کنار فیلم و مواد تبلیغاتی وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    7 0
    هاشمی کجا درس خوانده که فرق بین آب وسراب را نمیداند؟!
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    4 0
    مرگ بر باعث و بانی حذف نام شهدا
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    هزاران حساب کاربری از کشورهای امارات متحده عربی، مصر و عربستان را که علیه ایران، قطر و یمن فعالیت می‌کردند، بسته است.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    این فروشگاه خیلی منصف نبود
  • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 0
    پیشرفت سپاه و قوی تر شدن قدرت نظامی باعث به ارامش رسیدن ایران خواهد بود
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    2 0
    قدرتمند شدن ایران زمینه ساز ظهور حضرت حجت خواهد بود به امید خدا
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    1 1
    لابدکارخودشان است ،، که میخواهند فتو شاپ را مقصر کنند
  • محسن IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    0 0
    همین که ایشان می گوید فتوشاپ است، معنی اش اینست که اصراری بر تغییرِ نام نیست. و این خودش خوب است.
  • رضا IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۳
    0 0
    همین که ایشان می گوید فتوشاپ است، معنی اش اینست که اقای هاشمی از کارهای دوستانشان را ماله کشی کرده و نوعی فرا افکنی می کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس