تاریخ پرفراز و نشیب میراث شیعه در کربلا؛ از حمله وهابی‌ها تا دزدی‌های آمریکا و اسرائیل

زائر قبر حضرت حسین ابن علی علیهماالسّلام، اگر پیاده رود خداوند به ازای هر قدمی که برمی‌‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌‏فرماید تا آن که به حائر برسد.

مشرقحسین بن ثُوَیر گفت: امام جعفر صادق علیه‌السلام فرمودند: ای حسین! کسی که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن علی علیهماالسّلام باشد اگر پیاده رود خداوند به ازای هر قدمی که برمی‌‏دارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌‏فرماید تا آن که به حائر برسد.

در این هنگام خداوند او را از رستگاران و حاجت رواشدگان قرار می‏‌دهد. 
بعد از انجام زیارت، خداوند او را از رستگاران ثبت می‌کند، و هنگامی که بر می‌گردد، فرشته‌ای نزدش می آید و می‌گوید: رسول خدا صلی الله علیه و آله به تو سلام رسانده و می‌فرماید: عملت را از نو شروع کن. زیرا تا وقتی که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند خداوند او را از فائزین محسوب می‏‌فرماید، تا زمانی که اراده مراجعت نماید در این وقت فرشته‏‌ای نزد او آمده و می‏‌گوید: عملت را از نو شروع کن، زیرا خداوند گناهان گذشته‌ات را آمرزید.


متن حدیث:

عَنِ الْحَسَنِ بْنِ ثُوَیْرِ بْنِ أَبِی فَاخِتَةَ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام: یَا حُسَیْنُ! إِنَّهُ مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَةَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ علیه السلام، إِنْ کَانَ مَاشِیاً کُتِبَ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَةٍ حَسَنَةٌ وَ مُحِیَ عَنْهُ سَیِّئَةٌ، فَإِنْ کَانَ رَاکِباً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ حَافِرٍ حَسَنَةً، وَ حَطَّ بِهَا عَنْهُ سَیِّئَةً، حَتَّی إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُفْلِحِینَ الْمُنْجِحِینَ، حَتَّی إِذَا قَضَی مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ، حَتَّی إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ لَهُ: إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله یُقْرِئُکَ السَّلَامَ، وَ یَقُولُ لَکَ: اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ مَا مَضَی‏ 

 

"ثواب‌الاعمال، صفحه91"

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    33 1
    یا حسین
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    9 0
    دمت گرم
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    10 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد
  • پسرخاله IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    5 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *** السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین
  • احمد از بروجرد IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
    6 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *** السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس