کد خبر 994005
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
یارانه

آن دسته از سرپرستان خانوارهایی که به قطع یارانه نقدی خود اعتراض دارند باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.

به گزارش مشرق، آن دسته از سرپرستان خانوارهایی که به قطع یارانه نقدی خود اعتراض دارند باید با در دست داشتن مدارک شناسایی به دفاتر پیشخوان خدمات دولت مراجعه کنند.

سه شنبه شب هفته جاری دولت بالاخره در تصمیمی دیرهنگام اما درست یارانه نقدی دهک‌های بالای درآمدی را براساس تکلیف قانون بودجه سال 98 کل کشور قطع کرد.

آنگونه که سخنگوی ستاد اجرایی تبصره 14 قانون بودجه 98 دیشب اعلام کرده، سه شنبه شب یارانه نقدی 200 هزار خانوار مشمول بر 600 هزار نفر دهک های بالای درآمدی قطع شده است.

بیشتر بخوانید:

کمک ۱۶ هزار میلیاردی به پولدارها!

فیلم/ یارانه ۲۰۰ هزار خانوار قطع شد

همه آنچه درباره حذف یارانه‌ها باید بدانیم

توضیحات ربیعی درباره قطع یارانه ثروتمندان

بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده‌اند. یعنی از گروه‌های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می‌شوند.

بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه تنها به میزان همان عدد اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.

سرپرستان خانوارهایی که یارانه شان حذف شده است به شرح زیر می‌توانند درخواست رسیدگی مجدد به منظور برقراری یارانه‌شان را انجام دهند:

ابتدا به این افراد پیامک زده می‌شود. هموطنان عزیز در دریافت پیامک به این نکته توجه داشته باشند. پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه(Yarane) نوشته شده باشد. افراد بعد از دریافت پیامک می‌توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کنند. تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.

در ایران حدود 6000 دفتر پیشخوان وجود دارد و افراد می‌توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند. در هنگام مراجعه نیز باید به این نکات توجه شود:

یکم: با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده باید مراجعه کنند و همان موبایل و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارایٔه دهند.

دوم : در هنگام مراجعه، کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزو کارت‌های شناسایی معتبر است باید همراه باشد.

سوم: در پیشخوان دولت یک فرم رضایتنامه به افراد داده می شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. از طرف پیشخوان یک کد رهگیری به موبایلی که به نام سرپرست خانوار است، ارسال می‌شود. افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه‌بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند. بنابراین اگر با موبایل فرددیگری مراجعه کنند برای پیشخوان قابل قبول نیست.

بعد از دریافت کد پیگیری، افراد باید به سامانه yaraneh.mcls.gov.irمراجعه کنند که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند.

در صورتی که نسبت به این مورد درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می توانند درخواست خود را در حداقل 200 کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه آن به شماره تماس شان ارسال خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • غلامرضا قربانی IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۴
    0 1
    من فقط 34 ماه یارانه گرفتم بعدباردوم بعلت بیماری ثبت نام انجام ندادم یارانه خانوارم بدون هیچ دلیلی قطع شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس