کد خبر 127822
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۵

با توجه به ابهامات به وجود آمده براي برخي از سرپرستان خانوار درباره چگونگي اصلاح اطلاعات اقتصادي خود و اينكه در صورت هرگونه تغيير در خانواده اعم از فوت، ازدواج، طلاق و ... چگونه بايد نسبت به اصلاح اطلاعات خانواده اقدام كرد، بررسي نشان داد كه براي دريافت يارانه افرادي كه تاكنون براي دريافت يارانه نقدي ثبت نام نكرده‌اند بايد با ارائه اصل كارت ملي كليه اعضاي خانوار به دفاتر پليس +10 مراجعه كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، اگر فردي در سامانه جمع‌آوري اطلاعات خانوارها ثبت‌نام كرده و به‌رغم معرفي شماره حساب بانك به سامانه رفاهي يارانه دريافت نكرده است و مشكل شماره حساب در بانك‌هاي عامل حل نشده يا يارانه واريز شده با تعداد اعضاي خانوار هماهنگي ندارند براي رفع مشكل بايد به شعب بانك عامل يا فرمانداري شهرستان محل اقامت خود مراجعه كنند.

در اين راستا در شهرستان تهران كليه سازمان‌هاي مرتبط با اين موضوع در دبيرستان البرز واقع در خيابان انقلاب، چهارراه كالج مستقر هستند.

*تغيير اطلاعات خانوارهايي كه با فوت يا تولد روبرو شده‌اند

اما درباره خانوارهايي كه با واقعه تولد يا فوت روبرو مي‌توانند يك ماه پس از واقعه با ارسال شماره ملي عضو متولد شده يا متوفي به سامانه 300000 از ثبت اتوماتيك واقعه اطلاعات كسب كنند. اما در صورتي كه اطلاعات عضو متولد شده يا فوت شده به صورت اتوماتيك ثبت نشده باشد سرپرست خانوار بايد نسبت به اضافه كردن اطلاعات متولد و متوفي به دفاتر پليس +10 مراجعه كند.

*چگونگي دريافت يارانه نقدي افراد مطلقه

براساس اين گزارش در صورتي كه طلاق رخ داده باشد و طرفين در صورت جداسازي دريافت يارانه توافق دارند بايد به مراكز پليس +10 مراجعه كنند اما در صورت عدم تفاهم نسبت به جداسازي اعضاي خانواده بايد فرمانداري شهرستان محل اقامت خود مراجعه كنند. در مورد ازدواج نيز افراد بايد به مراجعه به دفاتر پليس +10 ابتدا بايد اعضاي موردنظر خود را از خانواده قبلي خود حذف كرده و نسبت به ايجاد خانوار جديد اقدام كنند.

*اشتباه سازمان ثبت احوال درمورد فوت افراد

 در برخي موارد سازمان ثبت احوال برخي از افراد زنده را فوت شده اعلام مي‌كند. بنابراين افرادي كه با چنين مشكلي روبرو هستند بايد به سازمان ثبت احوال كشور مراجعه كنند.

*سرپرست غايب

در صورتي كه ثبت‌نام براي دريافت يارانه نقدي صورت گرفته باشد و سرپرست به هر دليلي غايب بوده يا فاقد صلاحيت سرپرستي است و براي نحوه دريافت يارانه در خانوار اختلاف وجود دارد افراد بايد به فرمانداري شهرستان مراجعه كنند.

*تغيير در تعداد اعضاي خانوار

همچنين در صورتي كه به هر دليل خانوار به دو يا چند خانوار جديد تجزيه شده يا افراد مايل به تجميع خانوار يا تغيير در تعداد افراد خانواده خود هستند بايد به دفاتر پليس +10 مراجعه كنند.

براساس اين گزارش، افرادي كه نسبت به دريافت يارانه نقدي با مشكل روبرو هستند مي‌توانند با تماس با شماره تلفن 8587 نسبت به رفع مشكل اطلاعات خود اقدام كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حامد زارعی IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
    0 0
    من ازدواج کردم خانمم یارانه نداشت یارانه خودم هم تو دفتر پلیس+۱۰ثبت نام کردم الان فقط یارانه خودم میاد به حسابم و یارانه خانمم همچنان قطه خودم هم بیکارم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس