کد خبر 993923
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
رسانه های غربی نمایه

تلویزیون دولتی صدای آمریکا (VOA) طی گزارشی تصویری گفت که ‌گریز مردم غرب از مشروبات الکلی به سوی مشروبات غیرالکلی حتی در مراکز معروف ساخت آن مشروبات مثل ایرلند افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، گزارش صدای آمریکا می‌گوید: «... دوبلین از مهم‌ترین اماکن توریستی جهان است که عمدتاً گردشگران برای چشیدن طعم مشروبات الکلی معروف ایرلندی به میکده‌های معروف به پاب در ایرلند می‌روند اما طبق آمار «دیاجیو»، بزرگ‌ترین شرکت بریتانیایی تولیدکننده مشروبات الکلی، بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ مصرف این مشروبات به مقدار زیادی کاهش یافته و برخی پاب‌ها به مشتری‌هایشان موکتل یا کوکتل‌های سالم غیرالکلی ارائه می‌دهند...» دافین رایت، مدیر بازاریابی یکی از شرکت‌های عرضه مشروبات الکلی می‌گوید: «... از ابتدای ۲۰۱۹ ارائه گزینه مشروبات غیرالکلی در رستوران‌ها و بارها از اهمیت بالایی برخوردار است، به خصوص که خیلی‌ها امسال را با هدف سلامت بیشتر شروع کردند...»


نکته جالب در این گزارش این است که دلیل گرایش مردم به سوی مشروبات غیرالکلی، هدف زندگی سالم ذکر شده و سلامت انسان با مشروبات الکلی مغایر دانسته شده است.


وان یاتیس، صاحب یکی از این بارها می‌گوید:


«... مردم نسبت به مواد غذایی خیلی آگاه شده‌اند. من فکر می‌کنم افزایش تقاضا برای مشروبات غیرالکلی آن هم در چنین اماکنی نشان می‌دهد که در ۱۰ سال آینده شاهد رشد این روند در خیلی از جاهای دنیا خواهیم بود...»


این صاحب رستوران هم آگاهی مردم را با تقاضایشان برای مشروبات غیرالکلی مترادف دانسته و رشد آن را در سراسر دنیا طی ۱۰ سال آینده پیش‌بینی می‌کند. رادیو صدای آمریکا در پایان گزارشش می‌گوید که به گفته مدیر یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت مشروبات الکلی با توجه به تقاضاهای بسیاری از مشتریان، حالا زمان مناسبی برای ارائه گزینه مشروبات غیرالکلی به جای مشروبات سنتی هستیم.  پیش از این نیز کارشناسان و متخصصان سلامت، بارها مردم را به عدم استفاده از مشروبات الکلی دعوت کرده بودند. به‌ویژه اینکه درصد بالایی از بزه‌ها و خلاف‌ها و جنایات که در این سال‌ها بخش مهمی از ساختار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آکادمیک غرب را در بر گرفته و به‌صورت یک بحران جدی برای جامعه اروپایی و آمریکایی درآمده به تصریح متخصصان این حوزه، ناشی از مصرف مشروبات الکلی تشخیص داده شده است.


پس از اخباری که از گرایش مردم غرب به سوی غذای حلال و گردشگری حلال و مدارس و مراسم و جشن‌های غیرمختلط و دعوت از پزشکان و مربیان همجنس و... گزارش شد، این تمایل به سوی مشروبات غیرالکلی، نشانه‌ای دیگر از فرار مردم اروپا و آمریکا از آسیب‌های سبک زندگی‌شان است که آنها را دچار مشکلات و معضلات بسیار عدیده در روند کار و زندگی کرده است.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۸
    0 0
    دقیقا غربیها خیلی وقته که به این نتیجه رسیده اند رویشان نمیشود علنی اقرار کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس