نوری المالکی

نخست‌وزیر سابق عراق در دیدار با سفیر انگلیس در بغداد، آخرین تحولات سیاسی منطقه و جهان را بررسی و تأکید کرد که «منطقه نیازی به بحران‌های جدید ندارد».

به گزارش مشرق، «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق ظهر روز سه‌شنبه در دفترش میزبان سفیر انگلیس در بغداد بود و با وی درباره آخرین تحولات سیاسی منطقه و جهان و همچنین آینده روابط دو جانبه بحث و گفت‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید:

هشدار نوری‌المالکی درباره فتنه علیه حشدالشعبی

نخست‌وزیر سابق عراق در این دیدار تاکید کرد که «منطقه نیاز به بحران‌های جدید ندارد و برای جلوگیری از هرگونه تنش و درگیری، باید از زبان گفت‌وگو استفاده کرد».

المالکی گفت که «عراق کشوری دوست برای همگان است. این کشور نمی‌خواهد در هیچ درگیری منطقه‌ای جانب کسی باشد و سعی دارد روابط خود به دیگر کشورها را بر اساس احترام متقابل و منافع مشترک ایجاد کند».

نخست‌وزیر اسبق عراق اظهار داشت که «تحقق ثبات سیاسی عراق باعث ثبات امنیتی و اقتصادی این کشور خواهد شد و همه این عوامل در پایان عملیات بازسازی عراق نقش خواهد داشت».

به گزارش وبگاه خبری شبکه السومریه، نوری المالکی در این دیدار به سفیر انگلیس گفت که کشورش از شرکت‌های انگلیسی می‌خواهد که در عملیات بازسازی عراق نقش ایفا کنند.

عراق اکنون پس از شکست داعش در سال ۲۰۱۷، به دنبال بازسازی مناطقی است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ تحت تصرف این گروه تروریستی قرار داشت و در جریان پس گرفتن آن این مناطق بشدت آسیب دیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس