کد خبر 993801
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳
پاسخ معاون دانشگاه به مدعیان خرید صندلی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تکذیب هر گونه خرید صندلی پزشکی در این دانشگاه گفت: این شایعات شدیدا تکذیب می شود و هیچ راهی جز کنکور برای ورود به دانشگاه وجود ندارد.

به گزارش مشرق، دکتر سیدامیرمحسن ضیایی افزود: تمام شایعاتی که در زمینه خرید صندلی پزشکی برای دانشگاه های علوم پزشکی مطرح می شود بی اساس است و در مورد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز شدیدا این شایعات را تکذیب می کنم.

وی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یک برند معتبر آموزشی است و بهترین رتبه های کنکور این دانشگاه را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند و طبیعی است که داوطلبان کنکور علاقه زیادی برای ورود به این دانشگاه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

وعده پوچ کلاهبرداران به خانواده ها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: شایعاتی که هر ساله مطرح می شود به دلیل اهمیت رشته پزشکی و علاقه بسیار زیاد خانواده ها برای تحصیل فرزندان شان در این رشته است و فکر می کنند شاید راهی به این رشته پیدا کنند. کلاهبردان هم از این علاقه سوء استفاده می کنند و وعده های پوچ به خانواده ها می دهند.

راههای راستی آزمایی قبولی افراد در دانشگاه

وی با اشاره به نحوه راستی آزمایی قبولی افراد در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هیچ راهی جز کنکور برای تحصیل در رشته پزشکی این دانشگاه وجود ندارد و وقتی فرد پذیرفته شده در کنکور در دانشگاه ثبت نام می کند «کد سنجش» فرد در سیستم ثبت نام کنترل می شود.

ضیایی گفت: «کد سنجش» هر دانشجوی پزشکی حداقل چهار بار در طول تحصیل راستی آزمایی می شود. به دلیل اینکه این دانشجویان یک بار در بدو ورود، دو بار در زمان آزمون های ملی علوم پایه و پیش کارورزی و یک بار هم در زمان فارغ التحصیلی با این کد مرتبط می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان خطای انسانی و تخلف در ورود اطلاعات افراد به جای یک نفر دیگر وجود دارد یا خیر گفت: حتی اگر به صورت موردی فردی تخلف کند و داده های اطلاعاتی فرد دیگری را به جای قبولی اصلی وارد کند، این داده های اطلاعاتی تصدیق نمی شود و سیستم «ارور» داده و در مرحله کنترل داده های اطلاعاتی در سیستم آموزشی، متخلف مشخص و با آن برخورد می شود.

افزایش حساسیت دانشگاه نسبت به ثبت نام دانشجویان

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: ضمن اینکه این گونه شایعات و موارد موجب شده است که حساسیت دانشگاه نسبت به مسئله ثبت نام دانشجویان افزایش یابد و لایه های امنیتی حفاظتی دانشگاه نیز تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل اینکه در دانشگاه های علوم پزشکی مراکز آموزشی و درمانی وجود دارد و دانشجویان و فراگیران در کنار مردم هستند ممکن است فردی خود را جای دانشجویان جا بزند. همین موضوع موجب شد که ما دستورالعمل رعایت شرایط و ضوابط فعالیت در مراکز آموزشی و درمانی را برای فراگیران و خدمت دهنگان و خدمت گیران را بازخوانی کنیم.

ضیایی یادآور شد: از ابتدای مهرماه امسال هر فردی در دانشگاه و سیستم آموزشی و درمانی فعالیت می کند باید نشانه شناسایی یا ID badge داشته باشد که مشخص باشد. از نگهبان و نیروهای خدمات تا کارشناس و عضو هیئت علمی در این مسیر مهم هستند و می توانند به حفظ امنیت سیستم آموزشی کمک کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره اینکه برخی ادعا می کنند که با پول وارد دانشگاه شده اند گفت: دو نوع دانشجوی شهریه ای در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرش می شوند که یک نوع انتقالی از خارج به داخل است که منطبق بر ضوابط وزارت بهداشت است و دیگری دانشجویان پردیس هستند که آنها نیز در کنکور پذیرفته شده اند. تمام دانشجویان این دو دسته شهریه ای مطابق بر مصوبه هیئت امنای دانشگاه پرداخت می کنند و پرداخت خارج از ضابطه ندارند.

وی تاکید: ضمن اینکه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نسبت به سایر دانشگاه ها، تعداد دانشجوی انتقالی کمتری می پذیرد و پس از تایید اولیه وزارت بهداشت، دانشجو با نامه وزارت بهداشت به دانشگاه مراجعه می کند و فرد در کمیسیون مربوطه هر دانشگاه حاضر می شود و ابتدا دانشگاهی که در آن تحصیل می کرده اهمیت دارد و پس از آن معدل دیپلم فرد و پس از آن نیز با فرد مصاحبه می شود. هیچ واحدی از دانشگاه خارجی فرد هم معادل سازی نمی شود. به دلیل همین روش سختگیرانه تعداد کمی موفق می شوند که در دانشگاه پذیرش شوند و طبق ضوابط هم شهریه می دهند پس این به معنی ادعای با پول وارد شدن نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس