کد خبر 993654
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
فردا؛ آخرین مهلت انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی/ این مهلت به هیج وجه تمدید نمی شود

حسین توکلی گفت: تا امروز چهار شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۸ تعداد ۲۴۲ هزار و ۲۵۷ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش و آموزش کشور، پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی گفت: ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بر مبنای قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب ۱۰ شهریور ۹۲ مجلس شورای اسلامی و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ‌های ۸ و ۱۲ دی‌ماه ۹۷ انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای گزینش در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌پذیرد منحصراً به صورت اینترنتی است.

بیشتر بخوانید:

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی مهرماه سال ۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ۵۹۶ هزار ۸۸ نفر است.

وی گفت: تمامی داوطلبان اعم از پذیرفته شدگان رشته‌های تحصیلی با آزمون و یا کسانی که در این مرحله در ردیف پذیرفته شدگان قرار نگرفته اند، در صورت تمایل برای ثبت نام و پذیرش در رشته‌های صرفاً براساس سوابق تحصیلی می‌توانند به سایت سازمان سنجش (بخش آزمون سراسری - سامانه پذیرش در رشته‌های با سوابق تحصیلی) حداکثر تا ۲۸ شهریورماه ۹۸ مراجعه کنند.

توکلی تاکید کرد: داوطلبان فقط تا فردا پنج شنبه ۲۸ شهریور ما فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست.

وی افزود: داوطلبانی که قبلاً در این سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته کرده اند در صورت تمایل می‌توانند تا این تاریخ نسبت به ویراش اطلاعات و یا رشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام از ۱۷ بهمن ماه ۹۷ منتشر شده است و ثبت نام در این کدرشته‌ها از ۲۰ اسفند ۹۷ آغاز شده است. تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی ۳۰ اردیبهشت و ۲۰ مرداد ۹۸ نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: هر داوطلب می‌تواند تا ۱۰۰ کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی خود در فرم انتخاب رشته ثبت کند.

توکلی گفت: تا امروز چهار شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۸ تعداد ۲۴۲ هزار و ۲۵۷ نفر نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و انتخاب رشته خود اقدام کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: کلیه داوطلبان کنکور سراسری ۹۸ اعم از پذیرفته شدگان و افرادی که موفق به قبولی در این آزمون نشده اند نیز می‌توانند در ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی شرکت کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس