کد خبر 993318
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
ابوالفضل حسن بیگی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تولید نفت عربستان ۲۵ میلیون لیتر کاهش پیدا کرده است، گفت: عربستان دست نیاز به سمت ایران دراز کرده تا بتواند بنزین مورد نیاز خود را از ایران وارد کند.

به گزارش مشرق، ابوالفضل حسن‌بیگی در خصوص حمله انصارالله به مجتمع نفتی آرامکو عربستان گفت: در حال حاضر دو جبهه سنگین در خاورمیانه در مقابل یکدیگر قرار گرفتند، اسلام و ملت‌های مسلمان در یکسو و جبهه کفر و نفاق به سرکردگی آمریکا در سوی دیگر، جبهه کفر سربازانی تا بن دندان مسلح در اختیار دارد و در جبهه حق ملت‌های منطقه و جبهه مقاومت هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز شاهد بلوغ، قدرت نمایی و قدرت‌یابی جبهه مقاومت در منطقه و جهان هستیم، جبهه مقاومت با اتکا به جوانان خود توانسته جایگاه قدرتمندی را کسب کند و جبهه کفر را شکست دهد، آمریکا و اذنابش در عراق، سوریه، لبنان و خاورمیانه شکست خوردند، این امر موجب شده در خاورمیانه دست به اقدامات خبیثانه‌تری بزنند.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز عربستان زندان ها، بیمارستان ها و مناطق مسکونی را در یمن بمباران می کند. آمریکا، عربستان و اسرائیل قوانین بین المللی را زیر پا می گذارند تا روحیه مردم یمن را تضعیف کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کشورهای عربی ائتلاف چندگانه علیه یمن ایجاد کردند و امروز به جایی رسیدند که هر نقطه‌ای را که عربستان و امارات در یمن تصرف و تثبیت می‌کنند با موشک باران یمنی‌ها از دست می‌دهند.

اشتباه عربستان در همکاری با آمریکا برای تحریم فروش نفت ایران

وی با اشاره به ساخت پهپادهای رادار گریز توسط یمنی‌ها اظهار داشت: انصارالله مجتمع نفتی آرامکو را بمباران کرد، این اقدام پیروزی برای جبهه مقاومت در منطقه بود زیرا اولا قدرت و اقتدار ملت یمن علیه ارتش عربستان سعودی و آمریکا را نشان می‌داد، ثانیا ثابت کرد آمریکایی‌ها نمی توانند توسط ناوهای خود از ریاض و آرامکو حفاظت کرده و از طرفی پهپادهای جبهه انصار الله یمن را منهدم کنند. آرامکو یکی از بزرگترین مجتمع های نفتی عربستان است که آمریکایی‌ها اعلام کرده بودند از آن حفاظت می‌کنند اما نتوانستند این کار را انجام دهند.

حسن‌بیگی خاطر نشان کرد: عربستان سعودی در مراحل مختلف تحریم ایران توسط آمریکا در ابتدای انقلاب، در دوران دفاع مقدس و در دوران تحریم‌های اقتصادی، هر بار در همراهی با جبهه استکبار اعلام می‌کرد که نفت خود را جایگزین نفت تولیدی ایران خواهد کرد تا بازار نفت بین المللی مشکلی پیدا نکند و در واقع از آمریکا برای تحریم ایران دفاع می‌کرد.

بازسازی آرامکو سال‌ها طول می کشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با بمباران مجتمع نفتی آرامکو از سوی یمنی‌ها، عربستان این بار نخواهد توانست نفت مورد نیاز جهان را تامین کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: بخشی از پالایشگاه نفت عربستان به کلی ذوب شده است و تا سال‌ها قابل بازسازی نیست و علاوه بر این روحیه کارکنان این شرکت کاملا از بین رفته است و مستشاران خارجی از ترس حمله مجدد یمنی‌ها در حال ترک شرکت‌های نفتی عربستان هستند.

 حسن‌بیگی گفت: آمریکا امروز اعلام کرد که ما از ریاض محافظت می‌کنیم، آمریکا پیش از این آرامکو را تحت حفاظت خود اعلام کرده بود اما این شرکت نفتی برای سومین بار بمباران شد.

قیمت نفت قطعا افزایش می یابد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد:  آمریکا به هم پیمانانش در اروپا اعلام کرده که از ذخایر استراتژیک نفتی خود استفاده کنند تا قیمت نفت افزایش نیابد. با توجه به اینکه در آستانه فصل سرما قرار داریم، کشورهای اروپایی و آمریکا نمی‌توانند در بلند مدت از ذخایر استراتژیک خود استفاده کنند لذا قطعا قیمت نفت افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه عربستان در سطح جهان نا امنی ایجاد کرده است، گفت: امروز رژیم صهیونیستی نیز نگرانی خود را از اقدامات عربستان پنهان نمی‌کند. عربستان اعلام کرده بود ظرف شش ماه یمن را تصرف می‌کند اما امروز سال‌ها از حمله عربستان به یمن می‌گذارد.

کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی در باب‌المندب امنیت ندارند

 حسن بیگی با بیان اینکه یکی از آبراه های بزرگ جهان باب المندب است خاطرنشان کرد: ناوهای آمریکایی و انگلیسی در باب المندب حرکت می کنند و امنیت ندارند زیرا موشک‌های زیادی اطراف باب المندب مستقر شده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد: مجموع عملکرد ایران و مقاومت افکار عمومی جهان را علیه زیاده خواهی‌های آمریکا برانگیخته است تا جایی که حزب جمهوری خواه در آمریکا نسبت به استراتژی متزلزل ترامپ در برابر ایران انتقادات فراوانی دارد و معتقد است جمهوری اسلامی در حال بهره‌برداری از این استراتژی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و هم پیمانان منطقه ای‌اش در غرب آسیا  نه تنها نتوانستند طرح خود مبنی بر شکل‌گیری خاورمیانه جدید را اجرایی کنند، بلکه امروز جبهه مقاومت نقشه خاورمیانه جدید را به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم زده است.

جبهه مقاومت نقشه خاورمیانه جدید را به نفع ایران طراحی کرد

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: امروز کشورهایی که در مقابل مقاومت قرار گرفته بودند در کنار مقاومت هستند، اقتدار و هژمونی آمریکا در منطقه فرو ریخته و شکست است. آمریکا مقصر اصلی این شکست را اسرائیل می‌داند که ایالات متحده را فریب داده و در باتلاق خاورمیانه فرو برده است.

وی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به راحتی تحریم‌ها را دور زده و نفت خود را به فروش می‌رساند و پولش را به کشور باز می‌گرداند و استراتژی مقام معظم رهبری برای عبور از تحریم‌ها ارتباط با روسیه، چین، هند و تامین نیاز  میلیون‌ها نفر جمعیت کشورهای همسایه ایران بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: آمریکا متکی به پول نفت عربستان بود و حوثی‌ها به راحتی این درآمد را قطع کرده‌اند. جهان امروز باید بداند که جمهوری اسلامی ایران تنها کشور با ثبات منطقه است که می‌تواند نفت جهان را تامین کند.

حسن‌بیگی اظهار داشت: در پی حمله پهپادی یمن به پالایشگاه عربستان تولید نفت عربستان ۲۵ میلیون لیتر کاهش یافته است لذا جهان نیازمند نفت ایران در آستانه فصل سرما خواهد بود زیرا ایران مطمئن ترین و امن ترین مسیر برای تامین سوخت مورد نیاز جهان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این عربستان نیز دچار مشکل شده است زیرا تولید بنزین و فرآورده‌های نفتی در این کشور به شدت کاهش یافته و به همین دلیل دست نیاز به سمت ایران دراز کرده است تا بتواند بنزین مورد نیاز خود را از ایران وارد کند. ایران حدود ۲۰ میلیون لیتر مازاد بر نیاز خود بنزین در تولید می کند و می تواند به عربستان بفروشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا نگران افزایش قیمت نفت در جهان است و به کشورهای اروپایی دستور داده است که از ذخایر استراتژیک نفتی خود استفاده کنند. با توجه به اینکه بازسازی پالایشگاه نفت عربستان ماه‌ها و حتی بیش از یک سال به طول خواهد انجامید و علی‌رغم میل آقای ترامپ قیمت نفت قطعا افزایش می یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    113 7
    میخواهید بنزین ماشین های جنگی شون رو تامین کنید؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      48 6
      یارو توهم زده جدی نگیر
    • مظلوم IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      35 15
      فروش بنزین به این ها . خیانت آشکار به دلاوری و رشادت انصار ا... و مردم یمن است .
    • محمد IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      21 16
      هیچ نیازی نداره به ما بخواد از در آمد مکه خرج میکنه آمریکا براش بنزینم میاره
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      1 2
      نفت چطور ؟؟ شنیدیم نصف شده خخخخخخ
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    92 9
    نفروشید به عربستان بنزین نفروشید اونا سر دشمنی دارن و باید پشیمون بشن
    • من IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      15 24
      حالا یه چیزی ازتون خواسته ها. نفروشیم آره؟ آره ما تنها تولید کننده بنزینیم. لب به لب نیاز هم تولید می کنیم. خیلی هم بنزین هامون خوبه. نفروشیم. نفروشیم.
    • FR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      65 18
      اقا یه چیزی گفت حالا بنزین ایران رو بورکینافاسو هم نمیخادش پر از سرب و سرطان
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      19 14
      عربستان مگه اسکله بیاد از ایران درخواست بنزین کنه؟
    • رامین IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      0 4
      جناب 13:43، چرا حرف مفت می زنی؟!!!! ادعای آلودگی بنزین ها در مورد بنزین های تولید پتروشیمی ها مطرح شد که هیچ گاه هم نتوانستند ثابت کنند، در حال حاضر ایران ، بنزین مطابق با استانداردهای روز جهان تولید می کنه، دلیل آلودگی هوا هم کیفیت بنزین تولیدی ایران نیست، خودتم می دونی، ولی داری ناشیانه خودتو به اون راه می زنی، در ضمن محض اطلاع شما، بعد از تولید بنزین مازاد بر نیاز در کشور، ایران توانسته بخشی از ان را صادر کنه.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    32 6
    «علاوه بر این عربستان نیز دچار مشکل شده است زیرا تولید بنزین و فرآورده‌های نفتی در این کشور به شدت کاهش یافته و به همین دلیل دست نیاز به سمت ایران دراز کرده است تا بتواند بنزین مورد نیاز خود را از ایران وارد کند. ایران حدود ۲۰ میلیون لیتر مازاد بر نیاز خود بنزین در تولید می کند و می تواند به عربستان بفروشد.» یعنی چه که به عربستان بنزین بفروشیم؟ چقدر نسبت به خصومت عربستان با ایران و وطن فروشی ساکت باید نشست؟ چرا این افراد در کمیسیون امنیتی مجلس هستند؟ چه چیزی از وطن پرستی می فهمند؟
  • DE ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    22 44
    گفتید مارو ؟ ما خودمون بنزین وارد میکنیم ، داستان چیه ؟ همینجوری ادامه پیدا کنه 1،2 ماه دیگه میفهمیم ابر قدرت بودیم و وضعمون اینه !!!
    • احسان IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      32 16
      خطاب به 11:28، ایران دهها میلیون لیتر لیتر بنزین مازاد بر نیازش تولید می کند و امکان صادرات دارد و وزارت نفت این مساله را رسماً اعلام کرده است ( چیو داری انکار می کنی پرفسور؟!!!)، انگار جنابعالی پالایشگاه عظیم ستاره خلیج فارس را که بزرگترین مجتمع بنزین سازی جهان است را فراموش کرده ای،
    • رامین IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      33 40
      جناب 11:28، حرف مفت نزن، ایران بعد از تکمیل و بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در نوع خود یعنی تولید بنزین ، بزرگترین در جهان است( این پالایشگاه حتی قراره باز هم توسعه پیدا کنه) ، نه تنها در زمینه بنزین خودکفا شد ، بلکه امکان صادرات میلیونها لیتر بنزین مازاد بر نیاز خود را نیز بدست اورده است ، اگر ایران نیازمند واردات بنزین بود، امریکا در فشار حداکثری خود روی این مساله دست می گذاشت و از این طریق ایران را تحت فشار می گذاشت، همچنانکه در زمان اوباما چنین کاری کرد و واردات بنزین به ایران را تحریم کرد، بهتره قبل از اظهارنظر کمی فکر کنی تا دیگه اینقدر احمقانه گاف ندی.
  • بهمن IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    20 4
    مایع تاسف است که کشوری که با کشتار مردم یمن و دشمنی با ایران و هکاری با امریکا در نقشه های شیطانی در منطقه دولت ایران به عربستان بنزین صادر کند تا خودرو های نظامی عربستان قادر به کشتار مردم یمن باشد چه فکر بدی باید مشاوران و مسئولینی که همچین فکری را دارند اعدام شوند
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    46 6
    یعنی کمی فکر و اندیشه کنیم خوبه ما به دشمن بنزین بدیم که چه کنه؟ که ماشین جنگیشو راه بندازه یا دل یمنیها رو بسوزونیم و بهشون خنجر بزنیم ,و دشمن به مقصدش که همان جدایی و تفرقه جبه مقاومت است برسه امان از این حماقت یا خیانت ها
  • قاسم IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    18 3
    نباید به دشمن قسم خورده و کودک کش کمک کرد و کاملا بر عکس باید سمت و سوی کمکهای ما در جهت محور مقاومت باشد حتی در فروش بنزین.
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    13 3
    عاقبت حق بر ظلم پیروز است، آینده نشان میده ظلم اساسی نداره و ظالمان در گرداب فساد و تباهی خود غرق می شوند خدا یاری کننده بندگان باایمان و مقاومش! راه به جایی نمی برن!
  • صابر IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    13 5
    آقای حسن بیگی یا شما نمیدانید کلاه چیست یا نمی دانید زانو کجاست این تحلیل های ابکی شما نشان دهنده بی اطلاعی شما از اوضاع منطقه است یا دارید گرا به دشمن میدهید تا اورا دلگرم کنید قدری تامل کنید و هر سخنی را بر زبان جاری نسازید
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    8 3
    وقتی نظم و توازن سیاسی دنیا رو با جنگ و فتنه و دسیسه و زور گیری و زورگویی به هم می زنند این دومینوی بی نظمی همه کشورها رو درگیر میکنه نه فقط ایران رو!
  • SE ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    12 2
    این یک جمله "ایران حدود ۲۰ میلیون لیتر مازاد بر نیاز خود بنزین در تولید می کند و می تواند به عربستان بفروشد" همه تفکرات انقلابی ایشان را نابود کرد
  • reza IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    8 11
    اتفاقا فرصت خوبی هست که بنزین مازاد را با دو برابر قیمت به عریستان بفروشیم که بدونند تحریم ها با ما چه ها کرده و مزه افزایش قیمت را بچشند. اگه ایران بنزین نده اعربها ز یه کشور دیگه بالاخره میگیره./
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    27 4
    خیانته اگر بنزین بدین
  • ناشناس IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    20 32
    اب بریزید تو بنزین هاشون تاماشینهاشون مثل خودشون به تر تر بیفته ال سقوط
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 4
    پالایشگاه عربستان فرسوده شده اند از این رو به کشور هاتهمت می زند وعنوان کار این است که به کشورشان حمله شده …… نمی گویند که می خواهیم پالا یشگاه دیگری بسازیم ودیگر کشورها را متهم می کنند بابا بیایید با خودتان رستگو باشید این کارهارارا انجام می دهید که همیشه مورد غارت کشورتان قرار می گیرید
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    2 1
    کسی که میگه عربستان با آمریکا اشتباه همکاری کرده درواقع با استفاده از کلمه اشتباه داره خودشو به وهابیت نزدیک میکنه و خودش رو داره گول میزنه. سیاستمدار کمی باید عملگرا و دانا باشه
  • لبيك يا زهرا IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 1
    جاي بنزين سجيل (پهباد)بديد بهشون
  • ناشناس IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    3 2
    بنزین تولید خود ما رو بهشون بدین تا شهرهاشون مثل تهران آلوده و داغون بشه این بهترین راه ضربه زدنه
  • ایمان IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    10 4
    مسلمان کشی فقط به نفع صهیونیست هاست زدن اقتصاد کشور مسلمان خنده ندارد آمریکا انگلیس روسیه و صهیونیست ها خوشحالند کاش مسلمانان بخود بیان
    • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      0 0
      بانظرت موافقم
  • فاوو IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 2
    اندکی صبر ،، ان شاءالله یکی دو حمله پهبادی یمنی ها آل سعود را ساقط خواهند کرد
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 1
    عضو امنیت ملی مجلس این حرف رو بزنه که ما به عربستان بنزین بدیم پس چرا از حوثی ها حمایت می‌کنیم
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    4 2
    بروی هواپیماها مون،کشتی هانون،فرودگاه هامون،سفارت خانه هامون و.... باخط درشت بنویسید جنگ جنگ تا پیروزی تا از سراط مستقیم منحرف نشویم،باد شهیدانمان هم فراموش نشود
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    6 3
    اونها موقنی میخرند بنزینو و زمانیکه خرون از پل گذش دوباره دشمنی میکنند
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    5 3
    امارات و عمان و بحرین و قطر هستند خوشحال نباشید
    • ایذرنی IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
      0 0
      بابا یک کم فکر کن بحرین که نفت از عرعر وارد میکنه امارات به اندازه تولید خودش داره قطرم که با عرعر کارد خون هستن و قر تولید کننده گاز نه نفت پس تو ذاری چرت میگی گره اگر این خبر درست باشه
  • سید رضا IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    6 4
    دادن بنزین به دشمن ؛ یعنی دادن کبریت برای ایجاد آتش سوزی !!
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    10 3
    بجای بنزین پراید بهشون بدیم ، همه چیز حله
  • تراب IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    1 0
    خودتی جناب.
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 4
    بالأخره ی روز در آهنی محتاج به در چوبی شد.....
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    1 2
    حتما دولت تدبیر وامید هم هول شده وگفته باشه
  • حزب الله IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    یاشاسین ایران روسیه تورکیه
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    بقیه چیزا رو ولش... فقط تفو بر اصلاحات...
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 2
    ایران به او بنزین بفروشد و عربستان با ان بنزین یمن را بمباران کند؟؟؟؟؟
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    2 0
    به حول حق علیه باطل تا چن وقت دگه شاهد توزیع یارانه ۴۵۵۰۰ تومانی در عربستان خواهیم بود.ب این میگن اقتصاد فراگیر جهانی.
  • IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    تا زمانی که شیخ نشینان سعودی پول داشته باشند امریکا ورژیم صهیونیست طمع مال می کنند
  • رضا IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۷
    0 0
    خداوکیلی مشرق جان برو با دو نفر آدم حسابی مصاحبه کن این رسما دیوانه هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس