تلاش «بن سلمان» برای ختم پرونده خاشقجی پیش از انتخابات آمریکا

ولیعهد عربستان و وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه تلفنی درباره حمله به تاسیسات نفتی آرامکو گفت‌وگو کردند.

به گزارش مشرق، «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان روز دوشنبه تلفنی با «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، اسپر در این تماس تلفنی بر حمایت کامل آمریکا از عربستان در قبال حملات اخیر به تاسیسات نفتی بقیق و خریص تاکید کرده و گفت که واشنگتن تمامی گزینه‌های موجود برای مقابله تجاوزها به عربستان را بررسی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

محمد بن سلمان نیز در این تماس تلفنی مدعی شد که تهدیدهای آمریکا تنها علیه عربستان سعودی نبوده بلکه تاثیرات آن به خاورمیانه و جهان خواهد رسید.

از سوی دیگر اسپر روز دوشنبه بعد از جلسه‌ای در کاخ سفید با موضوع چگونگی پاسخ آمریکا به حملات انجام‌شده علیه تأسیسات نفتی عربستان سعودی بر پایه ادعاهای اثبات‌نشده‌ای که ایران را به دست داشتن در این حملات متهم می‌کند گفت: «ارتش ایالات متحده در حال همکاری با شریکان خود برای پاسخ دادن به این حمله بی‌سابقه و دفاع از نظم قانون‌مدار در دنیا است که در حال تضعیف شدن توسط ایران است.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت که به عربستان قول نداده‌ایم که از آن‌ها حفاظت کنیم. باید بنشینیم و با آن‌ها (سعودی‌ها) به راه حلی برسیم.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد که به عربستان کمک خواهیم کرد و سعودی‌ها باید مسئولیت بیشتری را در تضمین امنیت خود متحمل شوند و این موضوع شامل پرداخت پول خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 2
    این پرداخت پول و امنیت عربستان تضمین نمیکنیم که دیگه از خودت دراوردی ولادیمیر مشرق
  • بختیاری SE ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    3 2
    بن سلمان واقعا باید احمق باشی که دلت رو به شیر دوشت خوش کنی چون اگر توانی داشت سرنگونی پهپاد خودش رو تلافی میکرد. شک نکنید این بار نه با یک سطل خیلی بزرگ بلکه با سیستم کاملا مکانیزه دوشیدن شیر آماده دوشیدن شده البته شماها با حماقتی که دارید آبروی گاو شیرده ومفید رو بردید. گاو عزیز و باارزش به بزرگی خودت ببخش که سران عربستان رو با تو مقایسه میکنیم
  • IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    2 2
    تجاوز به عربستان! !!!!! چقدر خنده دار.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس