کد خبر 992946
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۹
سلطانی فر و داورزنی

در دوره مسعود سلطانی‌فر، به نظر می‌رسد معاونان وی تمایل زیادی برای ریاست فدراسیون‌های ورزشی دارند که به گفته کارشناسان این اتفاق به نفع ورزش کشور نیست.

به گزارش مشرق، بالاخره بعد از مدت‌ها بلاتکلیفی و سرپرستی فدراسیون والیبال، زمان ثبت‌نام از نامزدهای این فدراسیون به پایان رسید و نکته جالب حضور یک مدیرکل و معاون وزیر در بین ثبت‌نام کنندگان بودند.

بیشتر بخوانید:

داورزنی زیر حرفش زد!

برای ریاست فدراسیون والیبال بعد از 10 روز کاری، امیرحسین منظمی، محمود افشاردوست، احمد سعادتمند، علیرضا دریابیگی، بهنام محمودی، افشین داوری و محمدرضا داورزنی ثبت‌نام کردند که با حضور داوری، سعادتمند و داورزنی می‌توان به علاقمندی اهالی وزارت ورزش به والیبال پی برد!

* از معاون وزیر تا مدیرکل، همه به دنبال ریاست به والیبال!

بعد از ابلاغ قانون منع بکارگیری بازنشستگان در فدراسیون‌های ورزشی، احمد ضیایی مجبور به ترک فدراسیون و افشین داوری در تاریخ 16 آذر به عنوان سرپرست معرفی شد. وی که بعد از فعالیت‌های زیاد به نظر می‌رسید بی‌علاقه نیست تا برای 4 سال بر مسند قدرت بنشیند، تا آخرین روز منتظر ورود داورزنی به انتخابات بود تا تکلیفش برای ثبت‌نام مشخص شود که در نهایت با ثبت‌نام معاون وزیر ورزش، پرونده ثبت‌نام از نامزدهای والیبال بسته شد.

همچنین افشین داوری مدیرکل توسعه ورزش حرفه ای و امور باشگاه ه وزارت ورزش و جوانان برخلاف پیش بینی ها، با حضور داورزنی نیز از نتوانست از وسوسه ریاست چشم بپوشد و با استعفا از فدراسیون والیبال، برای انتخابات ثبت نام کرد.

نکته جالب دیگر در نامزدهای ثبت‌نام کننده حضور احمد سعادتمند است وی که از سوی وزیر ورزش به عنوان عضو هیات مدیره استقلال معرفی شد بعد از مدتی استعفای خود را اعلام کرد هر چند وزیر ورزش بارها در مصاحبه‌های خود اعلام کرد استعفای وی پذیرفته نشده است. سعادتمند که به نظر می‌رسید به کار استعدادیابی در وزارت ورزش علاقه زیادی دارد، بعد از اعلام ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال، برای ریاست اقدام کرد تا او هم نشان دهد به فعالیت در یک فدراسیون موفق بی علاقه نیست. حالا حضور 2 مدیرکل در انتخابات فدراسیون والیبال (افشین داوری و احمد سعادتمند) و یک معاون وزیر (محمدرضا داورزنی) نشان از اهمیت این رشته پرطرفدار دارد!

* دلیل علاقمندی معاونان وزیر به فدراسیون‌های ورزشی چیست؟

حضور مدیران کل و معاونان وزیر ورزش در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی مربوط به چند وقت اخیر نیست و بارها شاهد رفت و آمد سئول‌نشینان به فدراسیون‌های ورزشی بوده‌ایم. مثل ایرج رحمانی مدیرکل امور استان‌های وزارت ورزش، علی رغبتی، احمد سعادتمند، افشین داوری، احمد گواری و ...

علاوه بر حضور مدیران کل در فدراسیون‌ها به عنوان سرپرست و یا حتی رئیس، نکته قابل تامل دیگر ثبت‌نام و علاقمندی معاونان وزیر برای شرکت در انتخابات فدراسیون‌های ورزشی است.

غلامرضا شعبانی‌بهار سالها معاون ورزش همگانی بود که در نهایت بدون هیچ سابقه‌ای رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان شد. امیررضا خادم که سالها معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش بود برای ریاست فدراسیون کشتی ثبت‌نام کرد و حالا زمزمه‌های حضور عبدالحمید احمدی در فدراسیون ورزش‌های همگانی به گوش می‌رسد.

حضور و فعالیت‌های معاونان وزیر در فدراسیون‌های ورزشی و یا پست‌های دیگر سوال‌های بیشماری را در اذهان ایجاد می‌کند مبنی بر اینکه آیا وزیر ورزش برای اینکه بتواند این معاونان را جابه‌جا کند آنها را به فدراسیون‌های ورزشی می‌فرستد یا معاونان علاقمند به رشته‌ای خاص هستند و خود را توانمند و همه فن حریف می‌بینند؟ آیا حضور معاونان در فدراسیون‌های ورزشی شائبه مهندسی انتخابات را در اذهان جامعه ورزش ایجاد نمی‌کند؟ معاونان وزیر در فدراسیون‌ها چقدر موفق بوده‌اند؟ زمزمه پایان ماموریت معاونان در وزارت ورزش چقدر آنها را تشویق می‌کند، فعالیت خود را در یک فدراسیون ورزشی دنبال کنند؟ 

* فائقی: به وزیر گفتم حضور داورزنی در والیبال شائبه ایجاد می‌کند!

سعید فائقی معاون اسبق سازمان تربیت‌بدنی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره حضور معاونان وزارت ورزش در فدراسیون‌های ورزشی گفت: زمانی که من معاون بودم، به هیچ عنوان راضی نبودم به فدراسیون ورزشی بروم، این غیرمعقول است. وقتی کسی در سطح بالا فعالیت کرده که حالا نمی‌خواهند او باشد، این شخص بهتر است خداحافظی کند.

وی افزود: من اخیراً وزیر ورزش را دیدم و به او گفتم حضور داورزنی در والیبال به نفع ورزش نیست. از او خواهش کردم داورزنی را به والیبال نفرستد. به وزیر ورزش گفتم حضور داورزنی در والیبال شائبه ایجاد می‌کند و این به ضرر ورزش است چرا که برخی حساس می‌شوند و در این صورت هم فدراسیون را زیر سوال می‌برند هم آن فرد زیر سوال می‌رود. من این شیوه‌ها را نمی‌پسندم و به نظرم رفتار جوانمردانه‌ای نیست.

* تکلیف معاونت قهرمانی چه می‌شود؟

محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در مصاحبه‌ای که مردادماه انجام داده بود اعلام کرد برای حضور در انتخابات والیبال از سمت خود به عنوان معاون وزیر ورزش استعفا خواهد کرد. حالا باید دید با پایان ثبت‌نام از نامزدها، تکلیف معاونت حرفه‌ای و قهرمانی در فاصله‌ای که کمتر از یک سال به المپیک مانده چیست؟ روز گذشته وزارت ورزش اعلام کرد با وجود داورزنی برای حضور در انتخابات، کاندیداتوری وی برای ریاست والیبال با پست معاونت مانفاتی ندارد و وی همچنان معاون وزارت ورزش و جوانان خواهد بود و در صورت پیروزی در انتخابات این فدراسیون، آنوقت با توجه به قانون دوشغله ها باید از سمت معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش کناره گیری کند. با وجود اهمیت رشته والیبال بی تردید بخشی از تمرکز داورزنی معطوف برنامه ریزی و البته رایزنی با اعضای مجمع برای پیروزی در انتخابات آتی خواهد بود. از سوی دیگر در سال منتهی به المپیک و  با توجه به تعدد مسابقات کسب سهمیه، وظیفه معاونت قهرمانی وزارت ورزش از همیشه سنگینتر است  و آقای معاون باید تمام وقت تمامی انرژی و تمرکز خود را معطوف این بخض و فدراسیون های ورزشی و المپیکی کند آنچه با شرایط فعلی او و برنامه ریزی برای انتخابات والیبال در تضاد است و به نظر می رسد وزارت ورزش در این خصوص باید تمهیدات ویژه ای بیندیشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس