کد خبر 992744
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
امارات

حکومت خودخوانده سومالی‌لند از لغو پروژه احداث پایگاه نظامی امارات در شهر «بربره» خبر داد.

به گزارش مشرق، حکومت خودخوانده سومالی‌لند با اعلام لغو پروژه احداث پایگاه نظامی امارات در شهر «بربره»، تأکید کرد که فرودگاه این شهر به یک فرودگاه غیرنظامی برای انجام سفرهای خارجی و داخلی تبدیل خواهد شد.

«موسی بیهی عبدی» رئیس‌جمهور سومالی‌لند روز شنبه(دیروز) در جریان بازدید از شهر ساحلی بربره گفت که دولت وی معامله با ابوظبی که به موجب آن اختیارات احداث پایگاه نظامی در این شهر به امارات داده شده بود را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید:

لشکرکشی آشکار امارات به آفریقا با کمک مزدوران و تروریست‌های اجاره‌ای/ ردپای «فتنه های قاره سیاه» از سومالی تا اریتره +تصاویر ماهواره‌ای

رئیس‌جمهور سومالی‌لند افزود که از امروز فرودگاه نظامی که امارات آن را اداره می‌کرد، به فرودگاه غیرنظامی بزرگ تبدیل می‌شود و این فرودگاه به مساحت حدود پنج کیلومتری مربع توسعه داده شده و برای استقبال از هواپیماهای بزرگ آماده خواهد شد.

به گفته وی، در هفته جاری شرکت‌های متخصص برای احداث این فرودگاه و تجهیز آن به سیستم‌های مشابه دیگر فرودگاه‌های جهان، در شهر بربره حضور خواهند یافت.

امارات سعی داشت با ساخت پایگاه نظامی در سومالی‌لند از آن به عنوان پایگاه هوایی برای برخاستن هواپیماهایی که قصد حمله به یمن را داشتند، استفاده کند.

پارلمان سومالی‌لند فوریه ۲۰۱۷ با ساخت این پایگاه در شهر بربره به عنوان بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهر سومالی‌لند، موافقت کرد.

امارات در سال ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای با سومالی‌لند به ارزش ۴۴۲ میلیون دلار جهت تسعه بندر بربره با هدف صادرات دام به منطقه غرب آسیا، امضا کرده بود.

پیشتر دولت فدرال سومالی در بیانیه‌ای لغو این توافقنامه را اعلام و تأکید کرده بود که این توافقنامه با قوانین سومالی و عرف بین‌الملل منافات دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس