نخستین تمرین تیم فوتبال امید با حضور فرهاد مجیدی

سرمربی تیم امید که این روزها آبرویش را در دستانش گرفتهاین حق بر گردنش است که اگر کسی در کارش دخالت می کند از آنها اسم برده و نامشان را فاش کند.

سرویس ورزش مشرق - فرهاد مجیدی از دورانی که با لباس تیم استقلال در زمین فوتبال توپ می زد همواره خود را در زمره بازیکنان مکتب ناصر حجازی می دانست. او ذهنیت داشت که افرادی خارج از دایره آن مکتب (خودساخته) چشم دیدن موفقیت او و هرآن کس که در آن است را ندارند و با همین روند هرازگاهی مصاحبه ای می کرد و از "آنهایی" که روی سکوها و روزنامه ها علیه ناصر حجازی و یا خودش تحرکاتی دارند انتقاد می کرد ولی هرگز از کسی اسم نبرد تا مخاطبانش در وهم و ایهام بمانند که سرانجام چه کسانی مخالف توفیقش بودند؟

حالا همان فرهاد مجیدی پس از ۶ ماه دستیاری وینفرد شفر و تنها ۵ بازی هدایت استقلال، در رأس تیم ملی امید بار دیگر سراغ همان ادبیات و همان سایه هایی رفته که معتقد است پشت سرش راه می روند و می خواهند چوب لای چرخ تیم امیدش بگذارند.

مجیدی بدون یک دقیقه کار در تیم های پایه سرمربی تیمی شده که چشم میلیونها ایرانی هر ۴ سال یکبار برای راهیابی اش به المپیک به دنبالش است و هر بار هم همان آش و همان کاسه! او در ۵ دیدار آخر فصل گذشته تیمی را هدایت کرد که تا قبل از باخت در مشهد مدعی قهرمانی بود. بهترین خط دفاع را داشت و ۸ ماه کار مداوم با یک ترکیب و یک تاکتیک مشخص را ملکه ذهن داشت. تیمی که برخی معتقد بودند بدون سرمربی هم همان نتایج را می گرفت.

بیشتر بخوانید:
 

فرهاد مجیدی در آستانه اخراج از تیم امید؟
 

آقای مجیدی! مربیگری کت‌وشلوار پوشیدن نیست
 

مجیدی: اگر دخالت نکنند موفق می‌شویم

وحید هاشمیان و یحیی گل محمدی دو نمونه بارز از افرادی هستند که مدارج مربیگری را پله پله بالا رفته و خود را به جایگاه فعلی رسانده اند ولی فرهاد کجا کار کرده است؟ سلفی گرفتن حین وزنه زدن، یا لم دادن لب استخر و عکس انداختن از بدن برنزه شده یا ثبت خاطرات حضور در استادیوم های خالی و مدرن اروپایی می تواند کمکی به افزایش دانش مربیگری فرهاد بکند؟ آیا رقبای تیم امید حاضرند به واسطه بازوی برجسته سرمربی تیم امید ایران کنار بایستند تا شاگردان مجیدی دروازه شان را باز کنند؟

اما فرهاد مجیدی این روزها آبرویش را در دستانش گرفته و دائم با آن بازی می کند. او پیش چشم دهها سرمربی کار کرده در رده های پایه، دسته های دو و یک و حتی لیگ برتر با کمترین بار تجربی در امر مربیگری جایی نشسته که دل میلیونها ایرانی با آن گره خورده است. پس قطعا این حق بر گردنش است که اگر کسی در کارش دخالت می کند از آنها اسم برده و نامشان را فاش کند. کسی که به زعم مجیدی با او دشمنی دارد حتما این روزها با تیم امید یک ملت دشمنی می کند و بر مجیدی واجب است که اسمش را بگوید تا جلوی این خرابکاری همین امروز گرفته شود.

او فراموش نکند در دورانی هدایت تیم امید را در دست گرفته که تقریبا همه باشگاه ها برای حضور بازیکنان شان در اردوی تیمش موافقت خود را اعلام کرده و چه در روزهای بدنسازی و چه حالا که لیگ در حال برگزاری است هیچ باشگاهی از این حیث برایش سنگ اندازی نکرد. پس دیگر حرفش چیست؟

باعث تأسف است که شنیده می شود سرمربی تیم امید حتی اسامی بازیکنان تیم خودش را هم به طور دقیق نمی داند و بعضا آنها را با نام اشتباه صدا می زند! قطعا لزومی ندارد همه ما اسامی تک تک بازیکنان تیم ملی ایران را از حفظ باشیم ولی وقتی فرهاد مجیدی که خودش صراحتا اعلام کرد علیرضا جهانبخش را نمی شناسد چنین حرفی می زند جای تعجب است! آنهایی که با تیم امید در اردوی ازبکستان بودند اذعان کردند حتی برخی بازیکنان در ترکیب تیم در پست تخصصی خود به بازی گرفته نشدند که احتمال می رفته از عدم اطلاع دقیق سرمربی امید از پست تخصصی آنها بوده باشد!

اصلا چه لزومی داشت سه تن از اعضای کادر فنی تیم امید برای تماشای بازی فولاد و سپاهان راهی اهواز شوند؟ اگر واقعا بحث زیر نظر گرفتن بازی بازیکنان این دو تیم مدنظر است یک نفر کافی نبود تا در این اوضاع اقتصادی دو دستیارش به دو شهر دیگر بروند و دو مسابقه دیگر ا زیر نظر بگیرند؟

فرهاد مجیدی درست وسط سکوی پرتابی ایستاده که می تواند یاد، نام  خاطره اش را برای یک ملت جاویدان کند. اگر او بتواند تیم امید را پس از ۴۴ سال به المپیک بفرستد به هرآنچه همیشه دنبالش بوده رسیده است. اینکه در کانون توجهات قرار بگیرد و صفحه اینستاگرامش پر از لایک و قلبهای آبی و سرخ باشد اما این به شرطی است که قدر سکویش را بداند!

جالب است که طی روزهای اخیر موضوع کنار گذاشته شدنش از تیم امید به طور جدی در فدراسیون و از سوی نزدیکان به همین تیم دنبال می شود. حتی برخی از حمید استیلی به عنوان جانشین فرهاد یاد کرده اند. دو روز پیش هم مرتضی محصص به اتفاق استیلی جلسه ای با اکبر محمدی سرپرست کمیته جوانان فدراسیون فوتبال برگزار کردند.

فارغ از بحث تیم امید و طرفداران المپیکی شدنش، فرهاد مجیدی اگر خودش را دوست دارد باید هر چه زودتر اسامی اخلالگران در کار تیم امید را معرفی کند و یا دست از این حدس و گمانه زنی ها برداشته و یکبار برای همیشه فقط به فوتبال فکر کند نه حواشی اش! هنوز یادمان نرفته سرمربی تیم امید بلافاصله پس از انتشار فیلم اعمال قانون شدنش توسط مأمور راهنمایی و رانندگی و خط و نشان کشیدن برای او دو روز بعد در همان اینستاگرامش از پرسنل خدوم راهنمایی و رانندگی عذرخواهی و تشکر کرد!  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    24 52
    استقلال یعنی فرهاد مجیدی . هیچ رسانه و یا شخصی نمی تواند محبوبیت فرهاد را خدشه دار کند بیخود زحمت نکش مشرق
    • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      6 11
      مجیدی دیگه کیه بابا
  • SE ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    36 19
    جایگاه مربی تیم امید شده محل تمرین مربیگری بچه‌ها
  • سعید IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    32 24
    مشخصا نام نویسنده گزارش رو میشه جز افرادی که سعی میکنن چوب لای‌ چرخ‌ مجیدی بزارن گذاشت،صحبتای غیر کارشناسانه و سرشار از عقده،برنزه کردن کنار استخر دلیل بر بار فنی یا عدم بار فنی میشه؟
    • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
      4 1
      بله میشه خیلی هم معنی بدی داره
  • امیر IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    29 12
    بیچاره فرهاد مجیدی،خراب شد اساسی
  • مهدی IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    6 0
    بوی سوزش میاد!!!
  • CN ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    2 5
    فرهاد، دادا برگرد به استقلال که بدجوری محتاج مربیگریته.
  • میلاد IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    3 5
    هیچ دانشی از فوتبال نداره
  • حسین IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۴
    12 2
    یعنی شما خبرناهار خورها دارین میسوزین از این همه محبوبیت شاه فرهاد
    • Pooyan IR ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      4 0
      حسودی خوب نیست باید خجالت بکشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس