سعید عبدولی

در پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های چهار وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی جهان نماینده وزن ۸۲ کیلوگرم کشورمان فینالیست نشد.

به گزارش مشرق، در ادامه رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک ۲۰۲۰ توکیو که از صبح امروز در ۴ وزن اول در شهر نورسلطان قزاقستان آغاز شده است، نمایندگان کشورمان در اوزان ۵۵، ۶۳، ۷۲ و ۸۲ کیلوگرم به مصاف حریفانشان رفتند که در وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی با شکست مقابل حریف آذربایجانی در مرحله نیمه نهایی باز هم در حسرت رسیدن به فینال ماند. عبدولی با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم که ۲۳ نفر حضور دارند، سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر (امتیاز عالی) مقابل پیتر نوواک از چک به برتری دست یافت و گام به مرحله بعد گذاشت. وی در این مرحله با نتیجه ۲ بر یک از سد ادلان آکییف، دارنده مدال برنز اروپا از روسیه گذشت و راهی نیمه نهایی شد. عبدولی به مصاف دارنده مدال برنز ۲۰۱۸ اروپا از آذربایجان رفت که با شکست ۸ بر ۵ مقابل حریفش شانس حضور در  فینال را از دست داد تا کشتی فرنگی بعد از ۴ سال نماینده ای در فینال مسابقات جهانی نداشته باشد.

عبدولی در حالی که تا ۲۸ ثانیه پایانی ۵-۴ پیش بود، بر اثر کمر گیری حریف به پل رفت و ۴ امتیاز از دست داد تا فینال قهرمانی جهان را از دست بدهد.

آخرین نماینده ایران در فینال مسابقات جهانی کشتی فرنگی قاسم رضایی در وزن ۹۸ کیلوگرم بود که مغلوب آرتور آلکسانیان از ارمنستان شد و نقره گرفت.

در وزن ۶۳ کیلوگرم که ۱۸ شرکت کننده حضور دارند، میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب استپان ماریانیان، دارنده مدال طلای جهان از روسیه شد که با توجه حضور حریفش در فینال وی به شانس مجدد رفت تا در گروه بازنده ها شانس کسب مدال برنز را پیدا کند. وی در این مرحله که مسابقاتش صبح فردا برگزار خواهد شد به مصاف جین وونگ جانگ از کره جنوبی خواهد رفت که در صورت پیروزی در دیدار رده بندی با اسلاویک گالستیان از ارمنستان مبارزه خواهد کرد.

* نتایج سایر نمایندگان کشورمان که حذف شدند به شرح زیر است:

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۹ بر یک مغلوب لومادزه از گرجستان شد و باتوجه به شکست نماینده گرجستان در مرحله بعد مقابل سلیمانوف از آذربایجان کاویانی نژاد حذف شد.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۲۰ نفر حضور دارند، پویا ناصرپور در دور نخست با نتیجه ۸ بر صفر از سد شریف کلیچ از ترکیه گذشت، اما در دور بعد با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب الهام بهرام اف قهرمان آسیا از ازبکستان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر مقابل نماینده ژاپن، ناصرپور حذف شد.

به گزارش فارس، بر اساس برنامه مسابقات، رقابت های دیدار و رده بندی اوزان فوق از ساعت ۱۷:۳۰ فردا به وقت ایران برگزار می شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس