کد خبر 992294
تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹

به گزارش مشرق، صفحه کتاب دفتر مقام معظم رهبری در اینستاگرام که توصیه‌ها و نظرات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره کتاب و کتاب‌خوانی را منتشر می‌کند در جدید ترین پست خود به کتاب "هفتاد و دو سخن عاشورایی" پرداخت.

امام سجاد (ع) به تعلیم و تغییر اخلاق در جامعه اسلامی کمر بست. چرا؟ چون طبق تحلیل آن امام بزرگوار، بخش مهمی از مشکلات اساسی دنیای اسلام که به فاجعه کربلا انجامید، ناشی از انحطاط و فساد اخلاق مردم بود. اگر مردم از اخلاق اسلامی برخوردار بودند، یزید و ابن زیاد و عمر سعد و دیگران نمی‌توانستند آن فاجعه را بیافرینند. اگر مردم آن طور پست نشده بودند، آن طور به خاک نچسبیده بودند، آن طور از آرمان‌ها دور نشده بودند و رذایل بر آن‌ها حاکم نمی‌بود، ممکن نبود حکومت‌ها ولو فاسد باشند؛ ولو بی‌دین و جائر باشند بتوانند مردم را به ایجاد چنان فاجعه عظیمی؛ یعنی کشتن پسر پیغمبر و پسر فاطمه زهرا وادار کنند.

مگر این شوخی است؟ یک ملت وقتی منشاء همه‌ی مفاسد خواهد شد که اخلاق او خراب شود. این را امام سجاد (ع) در چهره‌ی جامعه‌ی اسلامی تفحص کرد، و کمر بست به این که این چهره را از این زشتی پاک کند و اخلاق را نیکو گرداند. لذا دعا «مکارم اخلاق» دعاست. اما درس است. صحیفه سجادیه دعاست؛ اما درس است.
هفتاد و دو سخن عاشورایی  صفحه 83

هفتاد و دو سخن عاشورایی گزیده دسته‌بندی شده‌ی بیانات رهبرانقلاب در مورد واقعه عاشوراست. این بریده از کتاب از بخش "دلیل و اهمیت توجه امام سجاد به احیاء و رواج اخلاق اسلامی" انتخاب شده‌است.
آیا قصد خواندن این کتاب را دارید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس