علم‌الهدی نمایه

امام جمعه مشهد با بیان اینکه جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه و منسجم شده، گفت: دشمن، تحریم و مبارزه کرد اما جریان مقاومت محکم‌تر شد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه تقوا یکی از مهم‌ترین عوامل رشد معنوی افراد در جامعه است، اظهار کرد: رعایت تقوا در شئون فردی و اجتماعی دارای اهمیت ویژه و بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه مصداق تقوا در زندگی ما زمانی ظاهر می‌شود که خداوند متعال غضبش بر زندگی ما حاکم نباشد، تصریح کرد: عرصه غضب خداوند در دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه مشخص است. اگر عمر انسان تبدیل به چراگاه شیطان شود، بنا به فرموده امام سجاد(ع) بهتر است این عمر وجود نداشته باشد. عرصه غضب پروردگار زمانی خواهد بود که عمر انسان چراگاه شیطان شود. در این صورت انسان مشمول غضب پروردگار است و خشم خداوند بر انسان حاکم می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اگر عمر ما مرتع شیطان شود، او از همه چیز زندگی ما بهره‌برداری می‌کند، اظهار کرد: شیطان گاهی از مقام، قدرت و نفوذ سیاسی و اجتماعی و گاهی نیز از لذائذ و شهوات ما بهره می‌برد، بر ما مسلط شده و از ما برای گول زدن در راستای توسعه رذائل خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید:

روایت علم‌الهدی از قول اروپایی‌ها به آمریکا در ماجرای برجام

امام جمعه مشهد در همین خصوص، عنوان کرد: قطعا زمانی که ما بازیچه دست شیطان هستیم او از ما برای اجرای شیطنت خود نسبت به سایر موارد استفاده می‌کند. شیطان ما را ابزاری برای گسترش منکرات شرعی و مفاسد اقتصادی می‌کند تا زندگی، آرامش، امنیت و دین مردم را از این طریق به هم بزند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در زندگی انسان عواملی باعث خشم خداوند می‌شود که بی اعتنایی به خداوند یکی از آن عوامل است، تصریح کرد: اگر بنا شد در زندگانی من و شما خدا جایی نداشته باشد و مورد بی اعتنایی قرار بگیرد، اینجاست که باید منتظر غضب خداوند باشیم؛ این بی اعتنایی به خدا گاه به وسیله کفر ظاهر می‌شود، یعنی انسان خدا را کنار بزند و در بوته اندیشه و عقاید خود منکر خدا باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه منکر خدا بودن لازمه‌اش ملحد یا کمونیست بودن نیست، افزود: اگر انسان مسلمان هم باشد اما خداباور نباشد، مصداق همان بی اعتنایی به خدا می‌شود. یکی دیگر از اقسام بی اعتنایی به خدا، بی اعتنایی به احکام و فرامین خداست، یعنی اوامر و نواهی خداوند را اجرا نکنی که غالبا ما گرفتار نوع دوم هستیم.

­­­ عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: عده‌ای به فرامین الهی توجهی ندارند و دلیلش این است که قبح گناه از چشم آنها ریخته است؛ بی حجابی گناه و تظاهر و تجاهر به آن نیز گناه است؛ گاهی گناه در خلوت صورت می‌گیرد، اما گناهی را همه مردم می‌بینند، تظاهر به گناه است چرا که قبح گناه ریخته می‌شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات گناهی وجود دارد که خداوند از آن گذر نمی‌کند و آن «کوچک شمردن گناه» است، گفت: یعنی آن‌قدر در نزد بنده، خدا کوچک است که می‌گوید همین یک گناه را دارم؛ خداوند ممکن است گناهان کبیره را ببخشد اما به همین کوچک شمردن گناه او را نمی‌بخشد.

وی اظهار کرد: اسارت اهل بیت سیدالشهدا(ع)، فصل دوم انقلاب کربلا است؛ اسارتی که یزیدیان از روز اول برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در دوران اسارت عمرسعد نیز مستاصل شده بود، اضافه کرد: حضرت زینب(س) در این دوره میدان‌دار بودند، حتی اهل بیت امام حسین(ع) نیز برای دوران اسارت برنامه داشتند، در غیر این صورت امکان نداشت بچه معمولی و عادی فضا را دگرگون کند و حتی دشمن نیز منقلب شود.

وی با تأکید بر اینکه عمرسعد می‌خواست فقط قدرت بنی‌امیه در چشم مردم باشد، ابراز کرد: آن کسی که در این جریان شکست خورد دشمن بود و برنامه اهل بیت(ع) به نحو احسن پیش رفت.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه رمز اول پیروزی اهل بیت(ع)، نترسیدن بود، اظهار کرد: آن‌ها از قدرت و سلطه یزید هراسی نداشتند، بازوان حضرت زینب(س) را با طناب بسته بودند اما ایشان به یزید فرمودند: «تو هیچ و پوچ هستی.» رمز دیگر، مقاومت بود؛ اینها می‌دانستند مسئولیت و رسالت دارند و این مقاومت را زینب کبری(س) مدیریت می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز ما چقدر برای امام حسین(ع) و عزیزان ایشان اشک ریختیم؟ مسؤلان نظام در این موقعیت سیاسی امروز از اهل بیت(ع) درس بگیرند؛ مسئولان و مردم حسینی ما نباید قدرت دشمن چشمشان را پر کند؛ دشمن تا اینجای قضیه شکست خورده است.

وی تصریح کرد: دلیل شکست دشمن با این همه تحریم و مبارزه، جریان مقاومتی است که امسال در دهه عاشورا یکپارچه‌تر شد. حزب‌الله و انصارالله و حشدالشعبی پشت یکدیگر و پشت سر رهبری ایستادند؛ سید مقاومت اعلام کرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران امام مقاومت است و پایگاه مقاومت ایران است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه جریان مقاومت در همه امت اسلامی یکپارچه و منسجم شده است، گفت: از سوی دیگر جان بولتون آمریکایی که همه شیطنت‌ها زیر سر وی بود، اعلام جشن پیروزی ۲۰۱۹ در تهران را کرده بود اما از کاخ سفید اخراج شد.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: دشمن حیرت زده است، مهره‌ای که به خیال خودش قوی‌ترین مهره علیه ایران بوده را به عنوان یک عنصر ورشکسته بیرونش کردند. از سوی دیگر سید مقاومت اعلام کرد رهبر ایران، امام مقاومت است. این ثمره و نتیجه ۴۰ سال ایستادگی است. امروز این فکر نهادینه شده که به فرموده امام راحل آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس