کد خبر 991947
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
image-20190912151932-3.png

اپل بالاخره آیفون ۱۱ را در کنار دو مدل پرو معرفی کرد. مدل قبلی آن یعنی آیفون XR، پرفروش‌ترین گوشی اپل در سال گذشته بود.

به گزارش مشرق، آیفون ۱۱ با وجود نامگذاری هوشمندانه‌اش، در واقع مدل جایگزین XR است و نه XS. این هندست، مشخصات مشابه زیادی با XR دارد و شامل بهبودهای دیگری نیز می‌شود. با این‌حال، گوشی برخی از ارتقاهای مورد انتظار را در خود ندارد و به همین خاطر یکی دو نمره منفی خواهد گرفت.

اما برای اینکه ببینم چه چیزهایی در آیفون ۱۱ خوب است و چه چیزهایی بد و زشت، در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

خوب‌ها

چیپست قدرتمند: آیفون ۱۱ از جدیدترین چیپست ۷ نانومتری بایونیک A۱۳ اپل بهره می‌برد. با اینکه این تراشه مانند اسنپ‌دراگون ۸۵۵ پلاس کوالکام و اگزینوس ۹۸۲۵ سامسونگ با فناوری مشابهی ساخته شده است، اما در حال‌حاضر قدرتمندترین چیپست اسمارتفون دنیا است. بنابراین، A۱۳ پیشتازی اپل را در قدرت پردازش هندست‌ها همچنان حفظ خواهد کرد.

دوربین خوب: آیفون ۱۱ یک دوربین اصلی جدید ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۲.۴ دارد. برخی‌ها ترجیح می‌دادند که به جای دوربین اولترا واید، شاهد یک دوربین تله‌فوتو در آن بودند، اما اکثر مردم مسلما نوع اولترا واید را به خاطر توانایی آن در ارایه فریم‌های بزرگ‌تر و پرسپکتیوهای دراماتیک انتخاب خواهند کرد. دوربین اولترا واید ۱۳ میلی‌متری اپل، بسیار نزدیک به نمونه ۱۲ میلی‌متری سامسونگ است.

همچنین یک دوربین سلفی جدید نیز بر روی آیفون ۱۱ وجود دارد. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/۲.۲ که می‌تواند ویدیوهای ۴K ضبط کند. هندست جدید همچنین دارای استاندارد IP۶۸ برای مقاومت در برابر نفوذ آب است؛ به این معنی که به مدت نیم ساعت در عمق ۲ متری می‌تواند دوام بیاورد. XR از استاندارد IP۶۷ (به مدت نیم ساعت در عمق ۱ متری آب) برخوردار بود.

باتری خوب: اپل ادعا می‌کند که زمان شارژدهی آیفون ۱۱ یک ساعت بیشتر از XR است.

قیمت ارزان: آیفون ۱۱ نسبتا ارزان قیمت است و قیمت مدل پایه آن با حافظه ۶۴ گیگابایت ۶۹۹ دلار است که خیلی کمتر از قیمت ۷۴۹ دلاری آیفون XR در سال گذشته است.

رنگ‌های متنوع:  آیفون ۱۱ در رنگ‌های متنوع مشکی، زرد، قرمز، سفید، سبز و ارغوانی عرضه خواهد شد.

بدها

نمایشگر LCD: نمایشگر آیفون ۱۱ همان پنل ۶.۱ اینچی LCD با رزولوشن ۸۲۸ در ۱۷۹۲ پیکسل XR است. شما با این قیمت می‌توانید در بازار یک اسمارتفون مجهز به صفحه نمایش آمولد ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسلی با رفرش ریت ۹۰ هرتز بخرید. با اینکه نمایشگر رتینای مایع اپل نسبتا خوب است، اما برای سال ۲۰۱۹ کمی از مد افتاده است.

حافظه کم ۶۴ گیگابایتی: اپل سال گذشته مدل پایه آیفون خود را با حافظه ۱۲۸ گیگابایت روانه بازار کرد. درست است این‌ گوشی‌ها ارزان قیمت نیستند، اما شما می‌توانید با قیمت نصف آنها هندست‌هایی با حافظه‌های بیشتر برای مدل‌های پایه‌شان خریداری کنید.

ناچ دوساله: اندازه ناچی که در آیفون ۱۱ مشاهده می‌کنید، از زمان آیفون X که در سپتامبر ۲۰۱۷ معرفی شد، تغییری نکرده است. گرچه اپل، سیستم Face ID را بهبود بخشیده و ناچ را با یک دوربین سلفی بهتر مجهز کرده، اما این بریدگی یکی از بزرگ‌ترین ناچ‌های موجود در بین اسمارتفون‌هاست.

زشت‌ها

کانکتور قدیمی: آیفون ۱۱ همچنان از کانکتورهای لایتنینگ استفاده می‌کند که از نظر سرعت و توانایی، پایین‌تر از USB-C است. این روزها تقریبا هر دستگاهی حتی آی‌پد و مک‌بوک‌های خود اپل هم از کانکتورهای نوع C استفاده می‌کنند.

ماژول دوربین زشت: شاید آیفون‌ ۱۱ پرو برای ست‌آپ آشفته دوربین خود عذری داشته باشد، چراکه نیاز به فضای بیشتری برای جادهی دوربین‌های سه‌گانه خود داشته است. آما آیفون ۱۱ معمولی مانند XS و XR یک ست‌آپ دوگانه دارد، ولی همچنان از ماژول مربعی استفاده کرده است.

شارژر ۵ واتی: آیفون ۱۱ پرو و پرو مکس با یک شارژر ۱۸ واتی در جعبه خود عرضه خواهند شد، اما مدل معمولی به‌رغم داشتن قابلیت پشتیبانی از این شارژر، آن را در جعبه نخواهد داشت. با این‌حال اگر در آمریکا ساکن هستید می‌توانید همان ۵۰ دلار کاسته شده از قیمت دستگاه جدید را برای خرید یک شارژر ۱۸ واتی خرج کنید.

چشم‌انداز پیش‌رو؟

آیفون ۱۱ با قیمت نسبتا پایین خود نسبت به مدل‌های پرو، ارزان‌ترین مدل نسل فعلی به حساب می‌آید و افراد بسیاری از بابت خرید آن به قیمت ۶۹۹ دلار خوشحال خواهند شد. البته خیلی‌های دیگر هم به جای آن همان XR را که موفقیت بزرگی برای اپل به ارمغان آورد، خریداری خواهند کرد.

منبع: آی تی رسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    7 6
    به جای اینکه کالای آمریکایی تحریم بشه همه مثه گشنه ها منتظرند تا زودتر به بازار عرضه بشه بعد ما میریم شعار مرگ بر آمریکا می دیم
    • علی IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۵
      6 4
      دروغ چرا،جنسش خوبه و یک عمر کار میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس