کد خبر 9917
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۸

سيستم عامل لينوکس ظرف مدت 5 سال از تمامي رقيبان خود پيشي خواهد گرفت.

به گزارش سرويس فناوري اطلاعات مشرق، بر اساس مقاله اي از بنياد لينوکس به نظر مي رسد همچنان رشد فوق العاده لينوکس ادامه خواهد يافت و اين سيستم عامل ظرف مدت 5 سال از تمامي رقيبان خود پيشي خواهد گرفت. علاوه براين براي بيش از 66 درصد از برنامه هاي جديد، از لينوکس استفاده خواهد شد.
اين مقاله نتايج بررسي ها درباره 1900 شرکت را نشان مي دهد. طبق اين گزارش، تمايل براي استفاده از لينوکس به چند دليل در حال افزايش است. نکته جالب اينجاست که اين دلايل تنها شامل مسائل اقتصادي نمي شوند و مسائل فني و امنيتي نيز جزء اين دلايل مي باشد.
با اين وجود رشد تمايل به استفاده از لينوکس، بر کسي پوشيده نيست. بنا به اين نظرسنجي 60 درصد از مشتريان اظهار کرده اند که امسال لينوکس نسبت به سال قبل، راهبردي تر بوده است.
مهمترين يافته ها در اين مقاله، بدين ترتيب بوده اند:
• 79.4 درصد از شرکت ها ترجيح مي دهند که در 5 سال آينده بيش از گذشته از لينوکس استفاده کنند.
• 66 درصد کاربران اظهار کرده اند که در قسمت هاي جديد شرکتشان، از لينوکس استفاده کرده اند.
• از بين کساني که از قبل از لينوکس استفاده مي کردند، 70.3 درصد ترجيح داده اند که به استفاده از لينوکس ادامه دهند، در حاليکه 18.3 درصد به ويندوز روي آورده اند.
• 60.2 درصد از افراد نظرسنجي شده، اظهار کرده اند که در دوازده ماه آينده در موقعيت هاي حساس، از لينوکس استفاده خواهند کرد.
• 86.5 درصد بر اين باورند که لينوکس در حال پيشرفت است و 58.4 درصد اظهار کرده اند که بنا به گزارش بخش فناوري اطلاعات شرکتشان، لينوکس نسبت به 3 سال قبل راهبردي تر بوده است.
نکته مهم ديگر در اين گزارش اين است که با تمايل بيشتر به استفاده از لينوکس در شرکت ها، موقعيت هاي شغلي بيشتري نيز براي افراد ماهر در اين زمينه ايجاد خواهد شد. در واقع بيش از 38 درصد از استفاده کنندگان از لينوکس، از نبود متخصصان کافي در اين زمينه، ناراضي اند.
نگراني هاي اصلي ديگر عبارتند از نبود پشتيباني کافي براي درايورها و سخت افزارهاي مخصوص و نبود قابليت فعاليت مشترک اين سيستم عامل با برنامه هاي ديگر. جيم زملين، مدير اجرايي بنياد لينوکس، اطمينان داده است که هر دو مشکل به زودي برطرف خواهند شد. زملين همچنين از روند رو به رشد استفاده از لينوکس، در بازارهايي نظير چين نيز خبر داد که لينوکس را تنها راه برطرف کردن مشکلات مي دانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس