پناهیان

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: مباحث ما سیاسی نیست، اما با سیاسی‌ها درگیر می‌شویم چون آن‌ها شارلاتان بازی در می‌آورند و بحث فنی مدیریتی را سیاسی می‌کنند. برای سواری گرفتن از ملت، کارهای کثیف سیاسی می‌کنند.

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری شب هشتم محرم با سخنرانی حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه و مدیحه‌سرایی میثم مطیعی در هیأت میثاق با شهدا دانشگاه امام صادق (ع) شب گذشته شنبه ۱۶ شهریورماه برگزار شد. 

ببینید:

عکس/ عزاداری شب نهم محرم؛ هیئت ریحانه الحسین(ع)

عکس/ عزاداران تاسوعای حسینی در سراسر کشور

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام پناهیان استاد حوزه و دانشگاه که سخنان روز گذشته‌اش موجب واکنش‌هایی در مجلس شورای اسلامی شده است، در این مراسم به سخنرانی با موضوع «آخرین آمادگی برای ظهور، اصلاح مدیریت در خانواده و جامعه» پرداخت و اظهار داشت: در جامعه مهدوی امام زمان (عج) نسبت به کارگزاران خود بسیار سخت‌گیر هستند که امام صادق (ع) در روایتی می‌فرمایند: «المهدی سمح بالمال شدید علی‌العمال رحیم بالمساکین؛ مهدی بخشنده‌ای‌ است که مال را به وفور می‌بخشد، بر مسئولین کشوری سخت می‌گیرد و بر بینوایان و فقرا بسیار رئوف و مهربان است.»

وی افزود: در حکومت امام زمان (عج) کسی که از تقوا برخوردار نباشد، نمی‌تواند پست بگیرد و افراد وحشت می‌کنند که مسئولیتی بر عهده بگیرند و از عهده آن بر نیایند. در پست‌های مهم و کلیدی باید افرادی با ظرفیت مسئول می‌شوند که اولا کریم باشند و ثانیا کرامت مردم را حفظ کنند.

پناهیان با اشاره به اینکه در مدیریت خود اصل کرامت و عزت نفس را باید مدنظر قرار دهیم، گفت: در روایت داریم فردی که به خود ظلم می‌کند، به دیگران هم ظلم می‌کند. بحث تعهد و تخصص قدیمی شده است و امروز از مدیر تنها تخصص طلب می شود، در حالی که باید بدانیم فردی که کریم نیست و کرامت جامعه را حفظ نمی‌کند، نمی‌تواند مدیر موفقی باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه جاهلین سیاست‌باز بسیاری از موارد را سیاسی کرده‌اند؛ در حالی که فنی و مدیریتی است، تصریح کرد: انقلابیون مدیریت درست می‌خواهند. آن‌ها انقلاب کرده‌اند تا مدیریت درست باشد که اولین گام آن کرامت است و علوم انسانی نیز به این سمت در حرکت است.

وی گفت: نباید اجازه داد بسیاری از افراد مباحث را الکی سیاسی کنند و بگویند چند موضع وجود دارد و احمقانه‌تر بگویند مسئله سیاسی شد، باید به رفراندوم گذاشت، در حالی که مسئله تخصصی است و به دنبال عوامفریبی هستند.

پناهیان افزود: بحث امسال را سیاسی نگفتیم، زیرا مباحث ما سیاسی نیست، با سیاسی‌ها درگیر می‌شویم چون آن‌ها شارلاتان بازی در می‌آورند و بحث فنی مدیریتی را سیاسی می‌کنند. برای سواری گرفتن از ملت، کارهای کثیف سیاسی مثل دو قطبی کردن، انجام می‌دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: شفافیت موجب کاهش رانت‌خواری می‌شود، علوم تجربی این را گفته است و علوم دینی نیز این عقلانیت را می‌پذیرد.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

دانلود

منبع: عقیق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 1
  • امیر IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    16 2
    شیر مادرت حلالت!
  • IR ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    7 1
    درود بر پناهیان
  • IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    1 8
    خوب شعر میگی! من چنین مسئولی از کجا پیدا کنم و مطمئن باشم تیپ سازی نبوده باشه!
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      3 0
      پناهیان حرف حق رو زد. تو شعر نگو
  • IR ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    2 0
    تشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس