کد خبر 991124
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۱
باندهای خلافکار

اسکای نیور در گزارشی به موضوع گرفتار شدن دانش آموزان در انگلیس در خشونت‌های خیابانی و باندهای خلافکار پرداخته است.

به گزارش مشرق، خشونت‌های خیابانی و چاقوکشی و گرفتار شدن دانش آموزان در باندهای خلافکار به یک اپیدمی در انگلیس تبدیل شده و گروه‌های مختلف را واداشته تا از احزاب مختلف سیاسی برای رفع این معضل درخواست کمک کنند.
 
به گزارش اسکای نیوز، کمیساریای کودکان انگلیس از احزاب سیاسی درخواست کرد تا از اقدامات جدی برای مبارزه با باندهای خلافکار و خشونت حمایت کنند.

بیشتر بخوانید:

بحران خشونت‌های خیابانی و افزایش چاقوکشی در انگلیس

خانم آنی لانگفیلد کمیساریای کودکان در انگلیس گزارشی درباره مقابله باندهای خلافکار منتشر کرده است که می‌گوید مدارس باید در تمامی ایام هفته در سال و حتی آخر هفته باز باشد تا به دانش آموزان کمک کند که تا در دام باندهای خلافکار گرفتار نشوند.
 
همچنین این بیانیه می‎گوید که برقراری امنیت در مدارس و محلات باید برای هر دولتی اولویت داشته باشد و نیروهای پلیس باید این امنیت را برقرار کنند.

لانگفیلد می‌گوید دانش آموزان اغلب به او می‌گویند در خیابان‌ها تعقیب می‌شوند، افراد غریبه از آن‌ها فیلم برداری می‌کنند، از رفتن به مدرسه هراس دارند و از بیرون رفتن در تاریکی اجتناب می‌کنند.

این بیانیه پیشنهاد افزایش مشارکت جوانان در فعالیت‌های مدنی و اجتماعی و همچنین جایگزین کردن این فعالیت‌ها به جای شبکه‌های اجتماعی و تلفن همراه را داده است.

بر اساس بیانیه اعلام شده در بسیاری از مناطق در انگلیس باندهای خلافکار به راحتی در خیابان‌ها و پارک‌ها فعالیت می‌کنند و کودکان کم سن و سال را در دام خود گرفتار می‌کنند.
 
مزایای بیانیه برای خانواده ها و دانش آموزان

کمیساریای کودکان معتقد است که باز بودن مدارس در آخر هفته‌ها و همچنین در اختیار گذاشتن فعالیت‌های متعدد هنری و ورزشی بسیار به دانش آموزان انگلیسی برای دور بودن از باندهای خلافکار و خشونت‌های خیابانی کمک می‌کند. در واقع مزایای شرکت داشتن در این گونه فعالیت‌ها بسیار گسترده است و دانش آموزان، خانواده‌ها و جوامع را در بر می‌گیرد. این امر همچنین به والدین در مراقبت از کودکان کمک می‌کند و برای سلامت روان و بالا بردن مهارت‌های اجتماعی کودکان نیز بسیار مناسب است.

کمیساریای کودکان انگلیس درخواست پلیس مخصوص مدارس، افزایش دوربین‌های مداربسته و روشنایی خیابان‌ها را در بیانیه مطرح کرد.
 

 
 گرفتار شدن جوانان در باندهای خلافکار
 
در انگلیس هزاران جوان بخشی از باندهای خلافکار را تشکیل می‌دهند و این نگرانی وجود دارد که افراد آسیب پذیر به راحتی هدف این باندها قرار می‌گیرند. لانگفیلد به نمایندگان پارلمان انگلیس هشدار داد تا موضوع دانش آموزان و خشونت‌های خیابانی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

او در ادامه گفت که جامعه انگلیس باید از این موضوع که میلیون‌ها کودک در این کشور وجود دارند که دوران کودکی آن‌ها در جامعه‌ شایسته‌ای که به دنبالش هستند تعریف نمی‌شود.
 
 
 
نتایج گزارش ها و شرایط وخیم کودکان در انگلیس
 
بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شد حاکی از آن است که تقریباً یک چهارم میلیون کودک در انگلیس از زندگی خود رضایت ندارند. همچنین یک میلیون کودک به حمایت از سلامت روان نیاز دارند، ۱۲۰ هزار کودک در حال حاضر در این کشور بی خانمان و یا در اسکان‌های موقت هستند، بیش از ۵۰ هزار کودک از تحصیل در مدارس باز مانده‎اند و در حدود ۳۰ هزار کودک در باندهای خلافکار فعالیت می‌کنند.

خشونت‌های خیابانی و استفاده از سلاح سرد به یک اپیدمی در انگلیس تبدیل شده و جوانان بسیاری در سراسر انگلیس در دام باندهای خلافکار گرفتار می‌شوند. به نظر می‌رسد بحران دولت انگلیس تمام تمرکز خود را بر روی موضوع برگزیت گذاشته و از وضعیت و بحرانی که جوانان در آن گرفتار شده است غافل شده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس