به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام «اینستا خبری» در جدیدترین پست خود نوشت:

سایت خبری انگلیسی پترولیوم اکونومیست نوشت:
چین 400 میلیارد دلار در صنعت نفت ، گاز، پتروشیمی، صنعت و حوزه حمل نقل ایران سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این سایت اعلام کرد در واقع قرارداد 25 ساله شراکت جامع استراتژیک ایران و چین که توافق آن سال 2016 امضا شد، توسط وزرای خارجه ایران و چین بروز رسانی شده است.

بخش‌های بسیاری از این توافق جدید قرار نیست بصورت عمومی اعلام شود و اجرای این قرارداد می‌تواند تغییرات جدی در تعادل بازار نفت و گاز جهانی ایجاد کند.

قرار است چین، پول خرید نفت و گاز و محصولات پتروشیمی از ایران را به ارز دیگر کشورها پرداخت کند و دلار حذف شود.

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در حوزه حمل و نقل ایران این امکان را به آنها خواهد داد تا کالاهای صادراتی که در ایران و با سرمایه‌گذاری آنها تولید شده است، از طریق همین زیرساخت‌های حمل و نقل به کشورهای غربی صادر شود.

با اجرای این قرارداد دستاوردهای مهم اقتصادی و سیاسی نظیر توسعه و افزایش تولید نفت و گاز، توسعه حمل و نقل و افزایش درآمد ارزی با وجود تحریم‌های آمریکا نصیب ایران می‌شود.

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    7 14
    چین جرأت همکاری با ایران رو نداره خودش می دونه که فقط در زمینه های خاصی که فقط تولید بومی در ایران هست می تونه دخالت کنه که اون هم باعث بیکاری ایرانی هاست
  • حمیدرضا IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    7 2
    بنظرم ایران باید ازامریکاواروپا انتظاری نداشته باشدمشکل شان بادولت نیست باایران اسلامی است چرا اینقدر بعضی انهارابزگ کردن اگرخودشان نمی تواننداینجازندگی کنند بروند پیش بستگانشان
  • میثم IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    6 1
    امید بستن به کشورهای خارجی عامل نابودی ماست. چین تا بحال کاری جز نابودی بازار اجناس ایرانی نکرده. ایران باید اجناسی که قادر به تولید نیست و یا تولید به صرفه نیست واردات کند.
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
    0 1
    در دنیای امروزی، شارلاتانتر از چینی ها خودشونند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس