جوزف دانفورد

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا درباره توانمندی‌های نظامی ایران و سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش مشرق به نقل از «سی اسپن»، «جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشست اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا درباره توانمندی‌های نظامی ایران و سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران مدعی شد: آن تجهیزات (پهپاد آمریکایی) برای استفاده در مبارزه‌های پیشرفته طراحی نشده بود. تجهیزاتی که آنها سرنگون کردند، ابزارهای لازم برای محافظت از خودش را نداشت و برای تأمین آگاهی از مسائل دریانوردی در یک منطقه بی‌خطر طراحی شده بود.

بیشتر بخوانید:

اذعان نشریه آمریکایی به قدرت پهپادهای ایران

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین گفت: این را می‌توانم بگویم که ایران تلاش‌های زیادی برای توسعه توانمندی‌های خود در زمینه موشک‌های بالیستیک، توانمندی موشک‌های کروز و توانمندی‌های سایبری کرده است. من به این توانمندی‌ها احترام می‌گذارم، ولی توانمندی‌های آنها در هر کدام از این زمینه‌های کارکردی را در حال حاضر در حد توانایی‌های روسیه و چین نمی‌دانم.

جوزف دانفورد همچنین افزود: ما پول می‌گیریم که توانمندی‌های بالقوه دشمنانمان را شناسایی کنیم، ولی از توانایی ایران در سرنگون کردن آن سامانه خاص (پهپاد آمریکا) شگفت‌زده نشدم؛ اینکه این اقدام نشان‌دهنده بلوغ آنها از لحاظ توانمندی‌های نظامی است هم مایه شگفتی من نبود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح ۳۰ خردادماه، با انتشار اطلاعیه‌ای، از هدف قرار دادن یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز استان هرمزگان بعد از تجاوز به حریم هوایی ایران خبر داد. ارتش آمریکا دقایقی بعد با صدور بیانیه‌ای بدون تکذیب واقعه و البته ضمن تأیید هدف قرار داده شدن این پهپاد توسط نیروهای ایرانی اعلام کرد این هواپیمای بدون سرنشین هنوز وارد حریم هوایی هرمزگان نشده و برفراز تنگه هرمز نزدیک ایران ساقط شده است.

ساعاتی بعد و در حالی که واقعه مذکور به یکی از تیترهای اصلی همه رسانه‌های بین‌المللی تبدیل شده بود، مقر فرماندهی نیروهای آمریکا در منطقه غرب آسیا (سنتکام) با صدور بیانیه‌ای رسماً ساقط شدن پهپاد خود را تأیید و اعلام کرد: «فرماندهی مرکزی ایالات متحده می‌تواند تأیید کند که یک هواپیمای اطلاعات، نظارت و رصد شبکه نظارت گسترده نیروی دریایی ایالات متحده توسط یک سیستم موشکی زمین به هوای ایرانی ساقط شده است.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    کم کم عادت می کنید و شگفت زده نمی شوید.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
      4 34
      با تدبیر و امید تفاوت را لمس کنید
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    9 71
    پفیوزها کلی سیستم جنگ الکترونیک روش نصب کردن حالا که خوردن میگن برای مبارزه طراحی نشده!!!
  • ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    4 80
    مزدورهای احمق تلگرامی مدعیند که ایران آن هواپیمای فوق پیشرفته 200 میلیون دلاری آمریکا را با یک "موشک فتوشاپی" زد و پودرش کرد ! خخخخخ
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    10 4
    از نظر مشرق این اعتراف به توانمندی ایران بوده!
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    8 76
    در حال حاضر ما در تکنولوژی به مرتبه ای رسیدیم که میتوانیم شنود کنیم، ببینیم و بفهمیم. توانایی درک و تحلیل تکنولوژی از "ابداع" آن متفاوت است. ما ضلع اول را کسب کرده ایم و از ملت های دیگر بسیار جلوتریم، ضلع دوم توانایی در #خلق_کردن ایده است. صبور باشید. مهم است که در ابتدا خودمان را بشناسیم و سپس باور کنیم که #میتوانیم. حرف من توهین به خودمان و اظهار ضعف نیست بلکه باور به داشته هایمان و شناخت از ظرفیت مان است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس