کد خبر 990415
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
مهدی رسولی ثارالله زنجان

حجت‌الاسلام مروی،با انتشار ویدئویی از مداحی سید مهدی رسولی در صفحه اینستاگرام خود، هیئت‌های عزاداری را درس دشمن‌شناسی، مقاومت و ایستادگی، معرفت افزایی و زندگی حسینی دانست.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی با انتشار ویدئویی از مداحی سید مهدی رسولی مداح جوان و آذری زبان اهل بیت علیهم السلام در صفحه اینستاگرامش هیئت‌های عزاداری را درس دشمن شناسی، مقاومت و ایستادگی، معرفت افزایی و زندگی حسینی دانست.

تولیت جدید آستان قدس رضوی در اینستاگرام خود نوشت:

«اگر بنا باشد هیئت و سوگ بر سیدالشهدا (ع) تنها خلاصه در اشک و ناله باشد، کسی با آن مخالفتی نخواهد داشت، اما آنچه دشمنان را نسبت به هیئت امام حسین (ع) نگران کرده است که آنجا کلاس درس دشمن شناسی، مقاومت و ایستادگی، معرفت افزایی و زندگی حسینی باشد.

کار مداح هم مانند کار یک هنرمند است که یک موضوع را با استفاده از نوا و صدای خوش و هنرمندانه به مخاطب عرضه می‌کند که موجب اثرگذاری بیشتر آن می‌شود.

رهبر انقلاب هم فرموده‌اند: «در کار مداحیِ شما چند چشمه‌ی هنری وجود دارد: شعرتان هنر است؛ صدایتان هنر است؛ آهنگی که انتخاب می‌کنید، هنر است؛ اشارات و کارهایی که انجام می‌دهید، هنر است.» (۱۳۷۷/۷/۱۹) لذا می­‌گویند در مداحی، شعر خوب و هنرمندانه خواندن بسیار مهم است.»

دانلود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سید حسین IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    21 0
    این متن بسیار درست است. بنا به فرمایش رهبری انتخاب آهنگ همانقدر مهم است که متن شعر مهم است. اینکه برخی از مداحان آهنگ های غربی و آهنگ های غیر مذهبی را کاور می کنند و متن دینی را در غالب آهنگ های بد مطرح می کنند، پس ایراد دارد. باید توجه کرد و توجه داد که نوحه خوانی برای اهل بیت عصمت و طهارت تبدیل به کنسرت راک، پاپ و غیره نشود. خدا ما را با اسلام ناب محمدی آشنا سازد ان شا‌ء الله.
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
      3 0
      احسنت به نظرات بالا
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    18 0
    بی نظیره این حاج مهدی رسولی سید رضا نریمانی هم دوست دارم
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
    0 2
    کی هستن ایشون؟
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
      1 0
      مهم اینه که چی میگه. دنبال اسم افراد نباش
  • علی IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۷
    1 0
    خدا حفظ کنه مداح عزیز و گرامی برادر ارجمند آقای رسولی را و همچنین دیگر مداحان ولائی را

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس