پوتین نمایه

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد این کشور آماده است برای برقراری توازن قدرت در جهان سلاح‌های بسیار پرسرعت خود را به آمریکا بفروشد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ولادی‌وستوک گفت مسکو آماده است سلاح‌های بسیار پرسرعت خود را که آمریکا و هیچ کشور دیگر جهان در اختیار ندارند به این کشور بفروشد تا توازن (قدرت) برقرار شود.

بیشتر بخوانید:

مخالفت پوتین با درخواست ژاپن برای امضای پیمان صلح

او در حاشیه نشست مجمع اقتصادی شرق در شهر ولادی‌وستوک گفت: نباید فراموش کنیم که آمریکا حتی به پیمان جامع منع آزمایش‌های هسته‌ای نیز نپیوسته است. علاوه بر این، اکنون ما با خطر استقرار تسلیحات در فضای پیرامون زمین روبرو هستیم. این‌ها چالش‌هایی است که بشریت ممکن است با آن‌ها مواجه شود، زیرا اکنون بالای سر ما در فضا ممکن است نوعی از سلاح‌ها وجود داشته باشد که حتی شاید شامل سلاح‌های هسته‌ای در فضا شود. این سلاح‌ها می‌توانند در زمانی بسیار کوتاه، فاصله فضا تا زمین را طی کنند. از این رو، این مسئله، گزینه‌های دفاعی را بسیار پیچیده خواهد کرد؛ لذا این ممکن است شرایط امنیتی را در سراسر جهان به طرزی قابل توجه، تغییر دهد.

رئیس جمهور روسیه افزود در حال حاضر، شرکای آمریکایی ما- هنگامی که به آن‌ها پیشنهاد ادامه گفتگوها درباره خلع سلاح (هسته‌ای) را می‌دهیم- صرفاً سکوت اختیار می‌کنند. این هیچ مسئلهِ جدیدی نیست (که آمریکایی‌ها درباره خلع سلاح هسته‌ای سکوت می‌کنند). ما آخرین باری که با شرکای آمریکایی‌مان ملاقات کردیم، در این باره گفت‌وگو کردیم که چگونه می‌توانیم این سلاح‌های ابرمافوق صوت را تحت پیمان‌هایی قرار دهیم و این سلاح‌ها را تحت نظر داشته باشیم.

پوتین در ادامه افزود: هیچ کشوری در جهان- حتی آمریکا- چنین سلاح‌هایی ندارد. از این رو، من گفتم شاید ما (روسیه) بتوانیم چنین سلاح‌هایی را به آمریکا بفروشیم تا توازن (قدرت نظامی) را برقرار کنیم. اما آن‌ها گفتند که شاید خودشان بتوانند چنین سلاح‌هایی را تولید کنند، اما چرا آن‌ها می‌خواهند این همه پول را برای تحقیقات در این خصوص هزینه کنند، در حالی که ما این پول‌ها را قبلاً هزینه کرده‌ایم و در ضمن می‌توانیم منافعی را از آن‌ها (در رابطه با فروش این سلاح‌ها به آمریکا) دریافت کنیم. این به مثابه رخنه در امنیت ما (روسیه) نخواهد بود، اما به ایجاد توازن کمک خواهد کرد. ما همچنین می‌توانیم درباره تحت نظارت قرار دادن اغلب انواع سلاح‌ها و تجهیزاتِ پرتاب کنندهِ موشک‌ها با یکدیگر گفتگو کنیم.

پوتین همچنین اعلام کرد: روسیه آماده گفت‌وگو درباره این موضوعات است، اما تاکنون ما هیچ پاسخ مناسبی از سوی آمریکا در این خصوص دریافت نکرده‌ایم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    0 0
    مطمئن باش ایران داره پوتین
  • ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    0 0
    خاک توسرنفه مت کنم اول خودتو میکشن
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    0 0
    بلای پوتین بخوره تو سز اصلاحاتچیای خودمون !
  • محمد IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    1 0
    دمت گرم. خداییش نمى شد بدتر از این به آمریکا توهین کرد. خخخخخ
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    10 1
    من فکر میکنم خود روحانی شخصیتش یه جوریه که کشورهای دیگه رو از ایران دور میکنه و دافعه داره
    • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
      8 9
      اره تو اون ۸سال خیلی روابطمون با دنبا خوب بود!
  • IR ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    13 13
    تکنولوژی روسیه ۵۰ سال از امریکا عقب تر هست. شعر نگو پوتین!!
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
      7 2
      خخخ دوست عزیز بنده فکر میکنم شما خیلی ساده هستید
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    15 4
    به نظرم پوتین یک جور طعنه اما خیلی سیاسی زده.
  • -- AT ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    5 2
    پوتین پشت پرده خیلی وقته با آمریکا رابطه داره...
  • رضا IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    0 1
    آمریکا 5 روز پیش موشک هایپر سونیک htv 2 رو با موفقیت آزمایش کرد.حالا تو دنیا فقط 2 سلاح مافوق صوت کینپال روسی و htv 2 آمریکا وجود داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس