کارگزاران

سخنگوی کارگزاران پیوند با طیف علی لاریجانی در انتخابات آینده را رد کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه اعتماد در مصاحبه‌ای با عنوان «روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کنیم»، نوشت: «پیچیدن از راست به راست؟» پرسشی بود که روز گذشته یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در مورد کنش‌ها و واکنش‌های سیاسی کارگزارانی‌ها پرسید و در گزارشی بر اساس اظهارات و مصاحبه‌های چهره‌های مؤثر این حزب تحلیل کرد که کارگزارانی‌ها تمایل دارند به راست میانه‌رویی همچون علی لاریجانی پیوند بخورند.

بیشتر بخوانید:

ورود به مجلس چقدر هزینه دارد؟


این ادعایی است که سخنگوی حزب تکذیب کرده و می‌گوید حزب کارگزاران دست‌کم به اندازه انگشتان یک دست چهره سیاسی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری دارد و نیازی به ائتلاف با علی لاریجانی ندارد.


حسین مرعشی درباره گزارش روزنامه شرق در پیوند دادن لاریجانی با کارگزاران می‌گوید: گویا این روزنامه علاقه‌مند است که کارگزاران از علی لاریجانی حمایت کند وگرنه من به‌عنوان سخنگوی کارگزاران سازندگی بارها در مصاحبه‌های مختلف توضیح داده‌ام که گرچه علی لاریجانی چهره سیاسی معتدلی است اما کارگزاران قصد ندارد با این طیف ائتلاف کند، ضمن اینکه تا انتخابات ۱‍۴۰۰ زمان زیادی باقی مانده است. همچنین باید فعلاً منتظر ماند و دید که اساساً لاریجانی در مجلس آینده حضور دارد یا خیر و ترکیب کاندیداها در دو انتخابات پیش‌رو چگونه خواهد بود. فراموش نکنیم که حزب کارگزاران سازندگی جزو معدود احزابی است که دست‌کم به اندازه انگشت‌های یک دست کاندیدای ریاست‌جمهوری حزبی دارد و نیاز نیست به دنبال علی لاریجانی برود.


 وی افزود: کارگزاران حزبی است که متناسب با واقعیات و نیازها تصمیم می‌گیرد اما در مورد انتخابات و حمایت از علی لاریجانی باید گفت، کارگزاران چهره‌های حزبی دارند که هم رأی بالاتری نسبت به لاریجانی دارند و هم مورد حمایت نظام هستند؛ به این معنا که ارتباط خوبی با بدنه حاکمیت دارند، پس چه لزومی دارد که ما به سمت اصولگرایان معتدل برویم.


مرعشی خاطرنشان کرد: در مورد اینکه آیا کارگزارانی‌ها به راست متمایل شده‌اند یا می‌شوند، باید گفت، اساساً اصولگرایان میانه‌رو در عرصه سیاسی ایران جایی برای ایفای نقش ندارد و حتی تأثیرگذاری‌شان را به نفع رادیکال‌های این جریان از دست داده‌اند. در واقع گرچه نیروهای لایق میان آنها وجود دارد اما اصولگرایان میانه‌رو در جبهه خودشان هم تنها هستند در همه دنیا مرسوم است که روی اسب برنده شرط می‌بندند. کارگزاران هم روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کند. اصولگرایان میانه‌رو بازارشان را از دست داده‌اند و فعلاً یک سوی سیاست جولانگاه نیروهای رادیکال این جریان شده است، بنابراین هیچ احتمالی مبنی بر نزدیک شدن به راست میانه‌رو برای کارگزاران سازندگی وجود ندارد.


این اظهارات در حالی است که کرباسچی سخنگوی کارگزاران چند سال قبل ضمن مصاحبه با روزنامه شرق، خواستار یارگیری و سربازگیری از جریان مقابل شده و گفته بود این مدل در تصویب برجام مؤثر بود و باید همین روش را ادامه داد.


این برخورد ابزاری با افراد، تداعی همان موضعی است که برخی مدعیان اصلاح‌طلبی درباره دولت روحانی عنوان کرده و دولت روحانی را رحم اجاره‌ای خود خواندند. این طیف البته درباره رفتارهای دوگانه مشابه نسبت به هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری، محمدرضا عارف و... نیز سابقه‌دار هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    2 0
    خواهشا بعد از هشت سال فلاکت مدتی را به خود مرخصی دهید و خستگی در کنید ماهم خوشحال میشویم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس