نشست سران سه قوه

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی فرمان اجرای گام سوم کاهش تعهدات برجام از روز جمعه ۱۵ شهریور ماه را صادر کرد.

به گزارش مشرق،  رئیس جمهور در پایان نشست سران سه قوه اعلام کرد که ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی را از روز جمعه بر خواهد داشت و در چارچوب آن سازمان انرژی اتمی باید هر آنچه کشور در زمینه تحقیق وتوسعه فناوری هسته ای نیاز دارد، اقدام کند.

حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی چهارشنبه شب گفت: اقدامات ایران در چارچوب مقررات آژانس خواهد بود  و مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست و هر زمان به تعهدات خود برگردند ما هم به تعهدات برجامی بر می گردیم.

در این زمینه:

فیلم/ روحانی: گام سوم از پس فردا برداشته می‌شود

فیلم/ روحانی: مهلت ۶۰ روزه دیگری پیش روی اروپاست

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تداوم برگزاری جلسات سران قوا گفت: در این جلسه راجع به مسایل اقتصادی کشور،  مبارزه با فساد و حاکم کردن یک فضای اعتماد و اطمینان در کشور و مسایل منطقه و بویژه راجع به مسایل هسته‌ای و گام سومی که جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد بردارد،  بحث و گفت و گو شد.

 روحانی با قدردانی از ایستادگی و مقاومت ملت طی ۱۶ ماه گذشته در برابر فشارهای اقتصادی دشمنان ، گفت: سران قوا تاکید داشتند که باید فضای مناسب‌تری را برای مردم بوجود بیاوریم و این فضای مناسب از یک طرف باید فضای تولید و فعالیت اقتصادی باشد و از طرف دیگر فضایی باشد که در آن مردم بدانند از طرف نظام و همه قوا ، با انحراف، فساد و به یغما بردن بیت‌المال مسلمان‌ها ، برخورد قاطع می‌شود.

رئیس جمهور افزود: راجع به هر دو مسأله اقتصادی و مبارزه با فساد ، درباره هماهنگی‌هایی که لازم است بین سه قوه انجام گیرد، بحث شد. ما هم در اصول و هم در فروع نظرات واحد داشتیم و تاکید شد که باید در این زمینه همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشیم. 

 روحانی با بیان اینکه " خوشبختانه منطقه ما مسیر صلح و آرامش بهتری را تجربه می‌کند و مردم مسلمان و مقاوم در کشورهای مختلف پیروزی‌های فراوانی را در این ایام به دست آوردند و ان‌شاء الله موفقیت نهایی از آن آنهاست، گفت:  نمونه این پیروزی ها را در این ایام، در یمن و در لبنان با ایستادگی و مقاومت حزب‌الله لبنان و پاسخ قاطع آن به رژیم صهیونیستی، شاهد بودیم.

رئیس جمهور در ادامه به بحث مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها از ۱۶ ماه پیش سه هدف را دنبال می‌کردند. هدف مهم و اولیه‌ آنها تغییر نظام بود و هدف بعدی این بود که اگر نتوانستند به هدف نخست دست یابند ، نظام را تضعیف کنند و سومین هدف آنها نیز این بود که مذاکره‌ای را به نحوی که خودشان بخواهند بر ما تحمیل کنند؛ مذاکره‌ای که توأم با تحریم شدید بر ایران باشد تا به این ترتیب قدرت چانه زنی آنها افزایش یابد.

 روحانی تصریح کرد: تردیدی نیست که  آمریکا در سیاستهای تغییر،  تضعیف و تحمیل مذاکره ، دچار شکست شده و خواهند شد و راهی برای آنها وجود نداردجز اینکه به قانون، تعهدات و مقررات بین‌المللی برگردند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه بعد از خروج آمریکا، ۱+۴ نتوانسته بودند به تعهدات خودشان عمل کنند، راهی را که از ۴ ماه پیش از طرف جمهوری اسلامی ایران در زمینه برجام، انتخاب کردیم، کاهش تعهدات بود که اعلام شد.

 روحانی اضافه کرد: مرحله اول کاهش تعهدات را انجام دادیم بعد ۲ ماه به ۱+۴ فرصت دادیم، مرحله دوم را هم عمل کردیم و باز ۲ ماه دیگر به آنها فرصت دادیم، البته در هر ۲ ماه ،مذاکراتی با کشورهای ۱+۴ و از جمله اتحادیه اروپا و مخصوصاً ۳ کشور اروپایی داشتیم اما چون به نتیجه مطلوب خودمان نرسیدیم، ان‌شاء الله گام سوم از پس فردا برداشته می‌شود.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه کاهش تعهدات در گام سوم ، اظهارداشت: در گام سوم سازمان انرژی اتمی موظف است در زمینه تحقیق و توسعه هر آنچه نیاز فنی کشور است ،بلافاصله شروع کند و تمام تعهداتی که در زمینه تحقیق و توسعه در برجام مد نظر بوده  را کنار بگذارد و شاهد گسترش در حوزه تحقیق و توسعه در زمینه انواع سانتریفیوژهای جدید و هر آنچه که برای غنی‌سازی نیاز داریم را سازمان انرژی انجام دهد و شاهد سرعت عمل در این زمینه باشیم.

 روحانی خاطرنشان کرد: البته می‌دانیم که این کار، گام بسیار بلندی است که جمهوری اسلامی ایران برمی‌دارد برای اینکه مردم مطلع باشند، بخش عمده مذاکرات با ۱+۵ و با ۶ قدرت بزرگ برای زمان‌بندی تحقیق و توسعه بود که زمان‌بندی تحقیق و توسعه  طی سال‌های گوناگون چگونه باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد:  تمام این زمان‌بندی‌هایی که در برجام مورد تعهد ما ، برای تحقیق و توسعه بود ، از روز جمعه به طور کامل برداشته می‌شود و هر آنچه که ما از لحاظ فنی و از لحاظ پیشرفت در زمینه تکنولوژی و فناوری هسته‌ای مورد نیاز است، با نظارت آژانس و در چارچوب حرکت صلح‌آمیز انجام خواهیم داد و  در عین حال ۲ ماه هم به کشورهای ۱+۴ فرصت می‌دهیم که اگر توانستیم به توافق برسیم، در شرایط توافق ممکن است به تعهدات برجامی برگردیم.

دکتر روحانی خطاب به مردم شریف ایران اسلامی خاطرنشان کرد: مردم عزیز اطمینان داشته باشند که دولت جمهوری اسلامی ایران و قوای سه‌گانه در زمینه منافع آنها با حساسیت عمل خواهد کرد تا ان‌شاء الله مشکلاتی که پیش پای مردم است، با همکاری و هماهنگی سه قوه برداشته شود و یا کاهش پیدا کند و مردم هم بتوانند با درس‌آموزی از کربلا و عاشورا، روحیه مقاومت، اراده و ایستادگی خودشان را حفظ کنند.

رییس جمهور همچنین با تسلیت محرم الحرام و ایام عزای حسینی به همه ملت ایران و همه مسلمانان ، گفت: در این مقطع حساس  تاریخی که ملت ایران در برابر یک جنگ تحمیلی اقتصادی ایستادگی و مقاومت می‌کند ، درس عزت و آزادگی و مردانگی امام حسین(ع) می‌تواند نشاط روحی به همه ملت بدهد و اراده و اعتماد مردم را در مسیر حق و آرمان‌هایشان مضاعف کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    129 3
    4 ساله به سر سوزنی از تعهداتشون عمل نکردن تا دو ماه دیگه عمل میکنن ؟!! ای داد از اینهمه گلابی
    • مهربان IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      51 0
      فرانسه هم دولت را سر گرم کرده تا اقدامات ضعیفی کند و در آخر هم می گویند: کدخدا قبول نمی کند
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      2 49
      زنده باد روحانی. زنده باد ظریف. زنده باد برجام.
  • محمد IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    94 4
    دوستان محض اطلاع تحقق وعده توسعه همون R&D است. یعنی دولت کنونی تحقق وعده پژوهش در دانشگاههای کشور رو ممنوع کرده بوده. پرده ها داره میفته. فکر میکردن با رشوه غرب می توانند ابعاد فجیع خیانت هسته ای رو پنهان کنند.
  • ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    43 1
    زحمت کشیدید
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    51 4
    گام سوم قنی سازی چند درصده؟۳،۹دهم درصد
    • امیر NL ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      22 0
      3.999 درصد خخخخ دوستان زحمت کشیدن چند هزارم افزایش دادن :))
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۳
    جلسه سران قوا باید بدون حضور رئیسی برگزار شه فقط قوه مجریه و مقننه. این حداقل انتظار مردمیه که به دکتر روحانی رای دادن
    • US ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      80 12
      این انتظار منافقین کمپ آلبانی و فتنه گران است بیخود از مردم مایه نگذار بی وطن
    • IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      61 5
      اون مردمی که میگی بالای ۹۰ درصدشون از رای به روحانی مثل چی پشیمونن
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      35 3
      تو دیگه چجور جونور پررویی هستی!؟
    • محمد IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      39 2
      کوچک تر از اونی هستی که در مورد مردان عدالت نظر بدی. توله سوسیالیست
    • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      73 5
      اتفاقا باید روی 3 تا صندلی رییسی بشینه تا آبرو و عزت و اقتدار و رفاه به مردم برگرده . تازه دکترای اون جناب تقلبی هست خخخخخخخخخ
    • عسل IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      32 3
      غلط اضافه!
    • سید IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      20 18
      ما انقلابیون به تو اجازه می دهیم که از کینه ای که از آیت اللّه رئیسی داری، دق کنی و هلاک شوی!!!!!!
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      37 18
      شما قانون اساسی را قبول ندارید ، اون هم مردم بهش رای دادند. قوه قضاوئیه یک نهاد مستقل از دولت و مجلس است. بعدش فقط اونا که به روحانی رای دادن آدم حسابی اند؟! ما 16 میلیون بودیم که به حاج آقا رئیسی رای دادیم.
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    32 4
    با این قدمی که شما برداشتید صددرصد اروپا و امریکا به برجام بر می گردند
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    18 5
    بعداز مصاحبه امشب دکتر فواد ایزدی با الجزیره خبرنگاری فرانسوی اگر درست متوجه شده باشم میگفت که دکتر روحانی به مکرون گفته که راجع به مذاکره حرفی نداره اما رهبر و سپاه موافق نیستند ، اگر این حرف مکرون و یا ژان پی یر درست نباشه ، بهر صورت برداشت مخاطبان عربی الجزیره چگونه خواهد بود ، واگر نه ......
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    46 10
    اقدامات حماسی دولت روحانی .....موش چال کردنه!! بشنو باور نکن..!!! تکمیل کننده وقت کشی اروپاست و نه بیشتر!!!!
    • LB ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      29 1
      پس اقرار کرد که تحقیقات رو متوقف کرده بوده. رییسی جان، خودت که بودی شنیدی، بزن در کیفرخواست
  • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    28 12
    خوب چه ضرری متحمل طرف مقابل میشود ؟ شصت روز دیگر چه معنی دارد اینها اگر اهل عمل بودند که شما را قال نمی گذاشتن .
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
      1 7
      واقعاتا کی میخواهن وقت تلف کنند آن هم وقت هشتاد میلیون نفر را
  • قاسم کریمی IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    34 4
    خسته نباشید واقعا پدرشونو درآوردی
  • محمد امین IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    18 7
    والا لاکپشت هم از شما سریعتر قدم میزنه این مذاکره اقتدار هست یا تحقیر یک ملت. ..بعضیها مشخص شده دیر نباشه روزی که بعضیها به سبک بنی برن همونجایی که مذاکره میکنن پناهنده. وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ
  • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    26 1
    تنها می توانم بگویم دولت اگر از عملکرد خودش مطمین هست و قادر به دفاع هست...پس چرا به کرات از پخش مستند و.. در تلویزیون جلوگیری می کند!؟ در صورتی که در کعبه آمال بعضی ها یعنی آمریکا در مسایل و موضوعات حساس و بزنگاه ها، تضارب آرا در اوج خودش هست..!! اما اینجا سانسور، زندان و هیسس!! کِری ناراحت می شود!!!!!!!!!
  • IR ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    8 0
    در گام دوم انقلاب ما باید رسانه های سمعی و بصری آزاد، مستقل، دلسوز و انقلابی داشته باشیم، متاسفانه صداوسیما در تراز انقلاب و منافع ملی عمل نمی کند و اسیر ملاحظات بی مورد است...اگر صداوسیما همچون رسانه های آمریکا عملکرد دولت و مجلس را کندوکاو می کرد و افکار عمومی را حساس می کرد..شاید برجام به گونه ای دیگر رقم می خورد...!!
  • IR ۰۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    17 12
    هر کشور دیگه ای جای ما بود، به محض خروج آمریکا از برجام ، از NPT و حتی آژانس خارج می شود...این جواب درست به یانکی ها بود‌..نه این مسخره بازی ها...!! مهلت های مکرر شصت روزه انتظار برای اثر بخشی تحریم هاست!؟ واقعا جای تأسفه
  • DE ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    31 2
    در واقع این فرصتها را به خودتان می دهید نه به اروپا برای خیط نشدن در عدم توانائی به عمل کردن تهدیدهائی که می کنید . اروپا صد سال دیگر هم تا چراغ سبز آمریکا نباشد با شما نمی تواند معامله بکند .
  • IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    22 1
    تحقیق و توسعه چیه گام سوم غنی سازی 20 درصد 40 درصد باید بر میداشتند مثلا
  • DE ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    33 1
    انتهای حکومت جناب روحانی: فرصت شصت ماهه دهم به اروپا: اگه نفت ما رو گرفتید و قرص استامینوفن بهمون ندادید، ما دوشاخه فقط یکی از سانتریفیوژها رو به پریز برق نزدیک میکنیم تا درس عبرتی برای اروپا باشه. به ما میگن حقوقدان! ما زبان گفتگو با دنیا رو بلدیم!
  • IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    6 1
    انتظار می رفت بیشتر از اینها اقدام شود
  • امیرخان US ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    40 0
    خداوندا این همه ذلت رو از سر این ملت بردار! خداوکیلی الان گام سوم محکم تر از اول و دومه؟؟؟؟؟ گام بعدی حتما اینه که گفتن شعار انرژی هسته ای حق مسلم ماست رو ازاد میکنیم!!!!! واقعا غرب خوب نفوذی هایی توی این مملکت داره
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    27 1
    برجام کششی ، آتش زدن برجام یه فندک میخواد این بازیا چیه در آوردید آبروی ایرانو دارید می برید همه فهمیده اند که چقدر دوست دارید برجامو نگه دارید چون توش سود بود
  • مهدی IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    14 9
    دولت چه موقع با درس‌آموزی از کربلا و عاشورا، روحیه مقاومت، اراده و ایستادگی خودش را حفظ میکند؟
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    15 0
    اروپا و آمریکا رو با این کارش با خاک یکی کرد
  • قاسم IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    13 17
    تبریک میگم به اروپا نشون دادن که امریکا هرچی میگه راسته همه هم از برجام خارج بشن این دولت وابسته بهش چسبیده
  • پیدا IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    6 15
    خیلی احمقانه است. امریکا در سه سال متوالی تا سال ۲۰۱۶ بین ۶۰۰ میلیارد تا نهایتا ۱۲۰۰ میلیارد دلار پول بدون پشتوانه تولید کرد. گویا الان به ۲۵۰۰ میلیارد دلار رسیده است. اینکه از این پول بدون پشتوانه قرار است ۱۵ میلیارد دلار به دولت حسن روحانی بپردازد عین خود کم بینی و نادانی است که دولت آن را بپذیرد و دستاوردهای دانشمندان را پس بی‌اندازد. زحمت دانشمندان کشور علف خرس نیست که هر کجا بروید. آنها را دولت با بی‌مسئولیتی فراری می‌دهد و کشور را از ذخایرش خالی می‌کند. بلکه به دنبال همین هم باشند.
  • علیپور IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    11 8
    با این حساب 60 روزه ها محاسبه کنید ایران چقدر باید منتظر بنشیند این مسخره بازی هارا ول کنید ولی از یک جهت هم این دولت بی دبیر باید مردم و کشور را بازی دهد چون یک خطایی کرده اند سعی میکنن با گوناگون دیگر مردم را توجیه کنند و در انتظار بگذارند!!!!!!!!!!!!!!
  • SE ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    21 0
    عملا یعنی هیچی! یعنی قمپوز
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    24 0
    یعنی تا حالا تحقیق و توسعه نداشتیم ؟
  • SE ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    8 1
    برای اعلام این چنین گام بی خاصیت در کوتاه مدت کنار هم چیدن 3 تا تریبون لازم نبود! حیف از طلا که خرج مطلا شود
  • مسعود IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    7 0
    دولت داره در وقت کشی با اروپا تقسیم کار میکنه.الان ترامپ داره به ما میخنده با این گام سوم.بازم گول خوردید.این بار نوبت ماکرون بود که سرتون شیره بماله.ای خدا ...
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    5 1
    مهلتی در پس مهلتی دیگر! اگر مهلت به چهار برسه من به این روند منتقد خواهم شد.
  • گام 100بدون گلابی IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    6 11
    گام به گام تا 1400؟؟!!! چیه این گامهای لاکپشتی فکر کنم تا 1400با این گامهای بلندی که بر می دارید به غنی سازی 5/001111111111برسیم بپا چشم نخوری ،واقعا مردم را چی فرز کردید 50ماه است ملت دنبال گلابی دارید سر کار می زارید ،معلوم نیست چه گناهی این ملت کرده که اینجوری باید تقاص پس بده و سیلی بخوره؟؟!!
  • محمد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    17 14
    یعنی شش سال دانشمندان کشور را از تحقیق و توسعه باز داشته بودند اگر این طور باشه که دیگر دلیلی برای ماندن آن دانشمندان در صنعت هسته ای نمی مونه واقعا در برجام چه خیانت بزرگی به کشور شده
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    3 16
    استیضاح و عزل این ذلت پذیران بی تدبیر یاس اور خواسته ملت است مجلس فعلی که نماد ناکارامدی است مجلس بعدی سریعا اقدام کند هر یک روزی که ایشان کمتر سر کار باشد به نفع ملت اسن
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    8 9
    گام چهارم هسته ای روحانی : غنی سازی 3/6800000001 درصدی!
  • ملت IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    3 0
    واقعا خسته نباشی.خیلی خوشگل سرکاریم
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    2 13
    آقای روحانی تا حالا شما سه گام برداشتید اما برای مردم روشن کنید سه گام از چند گام؟ یعنی تقسیم بندی گام های شما تا کجاست تا 10، 50 یا 100 گام و یا شاید بیشتر.
  • رحیم IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
    2 8
    یکی براش اسفند دود کنه
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    1 11
    بازهم مهلت 60روزه سرکاریه میشه10روزه اش کنی
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۵
    1 10
    عجب مگه رهبر نگفته بود که در تحقیق و توسعه هیچ محدودیتی نباید بگذارید تازه معلوم شده در برجام چه افتضاحاتی کردید که خودتون دارید کم کم بهش اذعان می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس