نوروزی

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس تقویت صنعت توریسم را راهکار مقابله با تحریم ها و از اصول اقتصاد مقاومتی دانست.

به گزارش مشرق،  حسن نوروزی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 12 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با علی اصغر مونسان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: کشور ایران با داشتن 15 کشور همسایه در شرایطی قرار گرفته که دولت های بسیاری به دنبال ارتباط دوستی و گردشگری با ما هستند لذا با تقویت حوزه میراث فرهنگی می توانیم این صنعت را در کشور ارتقاء دهیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از راه های مقابله با تحریم و اقتصاد مقاومتی تقویت صنعت توریسم در حوزه های گوناگون است، همچنین تقویت این صنعت به مقابله با اقدامات آمریکا کمک می کند بنابراین به تبلیغات مناسب و ایجاد خدمات شهری، حل مشکلات داد و ستد و ارزی و حل اینترنت پرسرعت برای کمک به گردشگران نیاز است.

بیشتر بخوانید:

وی در ادامه به طرح سوالاتی از آقای مونسان پرداخت و افزود: براساس اسناد بالادستی چه اقدام عملی در اجرای بند 2 ماده 98 قانون برنامه ششم مبنی بر مستثنی بودن سند گردشگری از نظام صنفی انجام داده اید، همچنین درباره تهیه سند راهبردی گردشگری توضیح دهید.

نوروزی ادامه داد: جهت تهیه طرح های توسعه ملی و تصویب آئین نامه های داخلی و واگذاری تسهیلات ارزان قیمت به گردشگران چه اقدامی صورت دادید و چرا نسبت به ساماندهی جنگل های شمال، شمالغرب و منطقه زاگرس با هدف توسعه گردشگری نپرداختید.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: جهت مدیریت یکپارچه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی و اجرای قانون حمایت از استادکاران و هنرمندان توضیح دهید و بگویید تاکنون از خیران ایرانی و غیرایرانی مسلمان برای جذب سرمایه استفاده کرده اید یا خیر.

وی افزود: آیا برنامه ریزی برای آمایش سرزمینی انجام گرفته و آیا در حوزه انتخاب مدیران سازمان از ظرفیت ایثارگران استفاده کرده اید.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ادامه داد: آیا شما برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به قانون ایثارگران و استفاده از ظرفیت فرزندان آن ها اهتمام دارید؟ همچنین توضیح دهید در 2 سال گذشته چند منطقه نمونه گردشگری ایجاد کردید و آیا نسبت به تهیه سند جامع گردشگری گامی برداشته شده است؟

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس