کد خبر 989574
تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
اعمال محدودیت‌های جدید علیه شیعیان نیجریه در ایام ماه محرم

بخش رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه با انتشار نامه‌ای از اقدامات پلیس این کشور برای اعمال محدودیت‌های جدید در ایام ماه محرم خبر داد.

به گزارش مشرق، بخش رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه با انتشار نامه‌ای اعلام کرد: بازرس کل پلیس نیجریه به همه ادارات پلیس در سراسر این کشور در تاریخ 30 آگوست 2019 (8 شهریور) دستور داده است تا رهبران و اعضای جنبش اسلامی نیجریه را فورا بازداشت کرده و ساختمان‌ها و مراکز متعلق به این جنبش در سراسر کشور را تخریب کنند.

در این نامه آمده است: بازرس کل پلیس نیجریه، این محدودیت‌ها علیه حقوق مذهبی ما را بر اساس اعتراضات خشونت آمیز 22 جولای وضع کرده است که منجر به مرگ عمر عثمان معاون کمیسر پلیس و یک عضو جوان پلیس شد و همین طور بر اساس این ادعا که جنبش اسلامی از سوی دولت در فهرست گروه‌های بدنام قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دولت بوهاری از زمان تاسیس و شکل گیری در سال 2015 میلادی، همواره از ماه محرم برای آزار و اذیت، کشتار و تحت تعقیب قرار دادن اعضای جنبش اسلامی نیجریه استفاده کرده است و ما را از انجام مناسک مذهبی شیعیان محروم کرده است. دستور اخیر پلیس در آستانه محرم امسال نیز حاکی از نیت شیطانی دولت برای ادامه این الگو علیه تشیع و ممانعت از انجام مناسک و عزاداری‌های شیعیان در ماه محرم است.

پیش از این، رژه نمایش قدرت توسط فرماندهی پلیس سوکوتو با ده‌ها دستگاه خودرو در مناطقی آغاز شده است که جمعیت گسترده‌ای از اعضای جنبش اسلامی در این مناطق زندگی می‌کنند، آن هم بر خلاف حکم دادگاه عالی سوکوتو در تاریخ 31 ژانویه 2018 میلادی که نیروی پلیس را از انجام هرگونه اقدامی که فعالیت‌های جنبش اسلامی را در این ایالت محدود می‌کند، منع کرده است. به همین ترتیب، در نشستی در کادونا این طور تصمیم گیری شد که دولت الروفی با همکاری گروه‌های پارتیزانی آرامش لازم برای برگزاری مراسم روز عاشورا در کادونا را برقرار کنند.

برای دستیابی به این هدف و منظور، می‌خواهیم توجه نیجریه‌ای‌های متدین و جامعه بین‌المللی را به این واقعیت جلب کنیم که مشکل اساسی پیش روی این کشور قطعا تشریفات مربوط به آزادی زکزاکی نیست، بلکه چالش‌های امنیتی که به واسطه آدم ربایی‌های مداوم، حملات راهزنان و حملات تروریستی در بیشتر مناطق شمالی کشور انجام می‌شود، مشکل اصلی کشور به شمار می‌رود. جنبش اسلامی با هدایت شیخ زکزاکی یک تهدید امنیتی برای نیجریه و نیجریه‌ای‌ها نیست و هرگز نبوده است. قطعا مناسک مذهبی ما از جمله مراسم عزاداری عاشورا و راهپیمایی عزاداری مرتبط با آن نیز به خوبی مشخص و مشهور است و هیچ تهدیدی علیه کشور به شمار نمی‌رود. حتی یک کودک نیز می‌تواند این واقعیت را درک کند.

بنابراین عجیب است که یک تلاش تازه از سوی این رژیم برای استفاده از همه عناصر خود برای کشتار وحشیانه هزاران نیجریه‌ای بی‌گناه و زندانی کردن افراد بی‌گناه آغاز شده است، آن هم تنها به خاطر ایمان و اعتقادشان در چنین شرایط دشواری که نیجریه‌ای‌ها تجربه می‌کنند. دولت بوهاری نمی‌تواند ناتوانی و بی‌کفایتی خود را در زمینه برطرف کردن مشکلات عمده پیش روی نیجریه با دستکاری در احساسات مذهبی و دینی مردم پنهان کند تا به سادگی برخی امتیازات ارزان و بی‌ارزش سیاسی را به دست بیاورد.

اعضای جنبش اسلامی قطعا در مسیر خود ثابت قدم خواهند ماند و تمام برنامه‌های مذهبی و عزاداری عاشورا و همچنین مبارزات مسالمت آمیز برای آزادی شیخ زکزاکی و صدها نفر دیگر از اعضای این جنبش را ادامه خواهند داد که از زمان قتل عام بزرگ دسامبر 2015 میلادی همچنان در اسارت هستند. ما از آن زمان تاکنون حکم دادگاه تجدیدنظر را به چالش کشیده‌ایم و در صورتی که حقوق و آزادی‌های ما به هر روشی نقض شود، در اتخاذ اقدامات لازم برای دستیابی به حقوق خود تردید نخواهیم داشت.

ما پیروان امام حسین علیه السلام نوه گرانقدر حضرت محمد صلی الله علیه و آله هستیم. ما هرگز در برابر ظلم و قتل‌های غیرقانونی تسلیم نخواهیم شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    0 0
    نیجریه ۲۰۰ میلیون جمعیت داره نصف آن مسلمان هستند ولی آزادی اجتماعی دینی سیاسی ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس