کد خبر 989341
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۲
دستمزد

معاون مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح یارانه کار دستمزد امسال در ۸ استان کشور اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، محمد آذرپناه ظهر امروز در نشست با خبرنگاران استان اظهار داشت: طرح یارانه دستمزد امسال در 8 استان چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه وبویراحمد، لرستان، کردستان، کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

وی افزود: سهمیه چهارمحال و بختیاری در طرح یارانه دستمزد هزار و 400 نفر است و در این طرح 30 درصد حداقل حقوق و مزایای نیروی جدید شغل اولی از سوی دولت پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

سناریو جدید دولت برای جلوگیری از بیکاری بیشتر

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: جامعه هدف در طرح یارانه دستمزد، گروهی از جوانان هستند که در کم مزیت‌ترین شرایط قرار گرفته و فرصت مناسب برای اشتغال به کار آنها فراهم نشده است.

آذرپناه خاطرنشان کرد: یارانه دستمزد فاصله بین پرداخت کارفرما و حقوق کارگر است که یک سیاست جدید در بازار کار بوده و استان چهارمحال و بختیاری در آن پیشروست.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی مکمل بخش دولتی و تعاون است، گفت: اولویت جذب نیرو در طرح یارانه دستمزد با نیروی فارغ التحصیل دانشگاهی است.

آذرپناه تصریح کرد: در سرمایه انسانی ضعیف هستیم و سیستم دانشگاهی در مهارت آموزی دارای خلاء است که با اجرای اینگونه طرح‌ها خلاء موجود تکمیل و نیروی جذی شده در کارگاه‌ها مهارت لازم را می‌آموزد.

وی اضافه کرد: بودجه لازم برای اجرای طرح یارانه دستمزد به صورت 100 درصد تخصیص یافته و 124 قرارداد و حواله پرداخت‌ها از سوی استان‌ها صادر صادر و طی یک هفته اعتبار واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: انتظار است سهمیه هزار و 400 نفری چهارمحال و بختیاری تا پاییز امسال جذب و در صورت عملکرد مناسب استان هزار و 400 نفر دیگر برای زمستان اختصاص می‌دهیم.

وی با اشاره به طرح کارورزی به عنوان طرحی مهارت محور افزود: تاکنون 29 هزار کارورز از طریق این طرح به فرصت‌های شغلی جذب شده اند و برای کارآفرینی و اشتغال کارورزان تسهیلات و آموزش رایگان ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
    1 0
    جالب و فکر شده. آفرین.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۲
    4 0
    عرضه داشتین قیمت دلاررو میاوردین پائین دیگه نیاز به این چیزا نبود قیمت دلار 5تومن باشه تمام مشکلات مملکت حل میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس